Imagen de cubierta local
Imagen de cubierta local

Informe de la comunicació a Catalunya 2009-2010 [Recurs electrònic] / Miquel de Moragas i Spà, Marta Civil i Serra, Isabel Fernández Alonso, José Joaquín Blasco Gil, Bernat López (editors) ; Institut de la Comunicació. Universitat Autònoma de Barcelona

Colaborador(es): Series Col·lecció Lexikon. Informes ; 2Detalles de publicación: Barcelona : Generalitat de Catalunya, 2011Edición: 1a edDescripción: 407 p. : digital, fitxer PDF (2,34 Mb)Recursos en línea: Resumen: L'Informe de la comunicació a Catalunya 2009–2010 presenta una visió global i sintètica de la situació dels mitjans i sectors de la comunicació. Una visió que té en compte la crisi i les accelerades transformacions tecnològiques que estem vivint. Ha estat elaborat per un equip de 34 investigadors de diverses universitats catalanes i coordinat des de l'InCom-UAB. L'Informe està estructurat en tres grans apartats. La primera part, “La situació dels mitjans”, analitza sintèticament la situació dels diversos mitjans- premsa, ràdio, televisió i sector cinematogràfic-, les indústries culturals d’edició discontínua i diversos temes transversals que afecten el conjunt del sistema comunicatiu català- polítiques de comunicació, publicitat, grups de comunicació, internet i telecomunicacions-, a més de tractar dos aspectes clau d’aquest sistema: la comunicació local i la llengua. La segona part, “Prospectiva en comunicació. Grans tendències”, amb un enfocament més assagístic, aprofundeix en els trets més característics del sector comunicatiu durant el bienni estudiat: la crisi econòmica i les accelerades transformacions tecnològiques que estem vivint, amb nous formats multiplataforma i una èmfasi especial a la participació ciutadana. La tercera i última part, “Estudis i recerca”, analitza l’ensenyament universitari en comunicació a Catalunya, amb l’entrada en vigor de l’anomenat Pla de Bolonya, i dedica una atenció preferent a la política de recerca en comunicació a Catalunya en el context espanyol i europeu, als actors de la recerca, a les tesis doctorals i a les principals publicacions especialitzades en comunicació. (Font: el Centre)
Valoración
    Valoración media: 0.0 (0 votos)
No hay ítems correspondientes a este registro

Presentació / José Luis Terrón -- Introducció. La comunicació a Catalunya, 2009-2010: síntesi, claus d'interpretació i reptes de futur / Miquel de Moragas i Spà -- Part 1. La situació dels mitjans. Informes, estadístiques, interpretacions: 1. La premsa / David Vidal Castell ; 2. La ràdio / Carles Llorens Maluquer ; 3. La televisió / Josep Àngel Guimerà i Orts, Isabel Fernández ALonso ; 4. La publicitat / Laura Bergés, Marta Sabater ; 5. El sector cinematogràfic / Josetxo Cerdán, Laia Quílez ; 6. Grups de comunicació / Núria Almiron ; 7. Industries culturals d'edició discontinua: editorial, fonogràfica, videogràfica i multimèdia / Xavier Cubeles ; Joan M. Corbella Cordomí ; 8. Internet / David Domingo ; 9. Les telecomunicacions / Isabel Fernández Alonso ; 10. La comunicación local / David Domingo, Josep Àngel Guimerà i Orts, Lluïsa Llamero, Marta Montagut, J. Vicenç Rabadán ; 11. Les polítiques de comunicació / José Joaquín BLasco Gil ; 12. La llengua / Bernat López -- Part 2. Prospectiva en comunicació. Grans tendències: 13. Nous reptes de la televisió en un context multiplataforma / Miquel García Horcajo ; 14. La premsa: una crisi antiga, llarga i agònica / Jaume Guillament ; 15. La publicitat. Adaptar-se als nous mitjans / Josep Rom ; 16. Les noves redaccions. Convergència / Pere Masip ; 17. Els mitjans comunitaris. La lluita pel reconeixement de les ràdios i televisions de base social / Anna Clua ; 18. Internet i participació democràtica / Ana Fernández Viso ; 19. Llengua catalana, mitjans i mercat / Ramon Caminal ; 20. Societat de la informació. Nous escenaris de la regulació / Josep Maria Carbonell ; 21. La radiodifusió en el context de la societat xarxa: especulacions, certeses i esperances / Josep M. Martí Martí ; 22. Diversitat i viabilitat de la televisió digital / Joan Majó i Cruzate ; 23. Fòrum de la Governança d'Internet. Balanç d'un lustre / Mercè Díez ; 24. Els estudis d'audiència i la seva incidència en el sistema de comunicació / Joan Sabaté i Salazar -- Part 3. Estudis i recerca: 25. Els estudis de comunicació a Catalunya / Marta Civil i Serra, Núria Reguero i Jiménez ; 26. La recerca en comunicació a Catalunya. Estat de la questió ; 27. Selecció bibliogràfica recollida pel Portal de la Comunicació InCom-UAB / Ramon G. Sedó

No hay comentarios en este titulo.

para colocar un comentario.

Haga clic en una imagen para verla en el visor de imágenes

Imagen de cubierta local

Con tecnología Koha