New technology and market structure : evidence from the music recording industry / Peter J. Alexander
In: Journal of cultural economics Vol. 18, n. 2 (1994), p. 113-124Summary: Aquest article permet explorar com la nova tecnologia reductora d'escala a provocat dos períodes de novetats substancials per a la indústria dels enregistraments musicals. La segona secció presenta un breu resum històric de la indústria d'enregistrament de la música. La tercera secció analitza el desenvolupament de nous mètodes de producció en massa de productes d'àudio pre-enregistrats. La introducció dels sistemes metàl.lics d'estampació a dues cares va disminuir el cost dels enregistraments i de la reproducció de música enregistrada amb antel.lació i va precedir directament l'aparició en aquesta indústria de moltes noves companyies. Moltes d'aquestes empreses presentaren nous productes que ràpidament van esdevenir familiars per als consumidors. Al seu torn, això va modificar el repartiment de les quotes de mercat i, per tant, l'estructura d'aquest mercat. El reagrupament va ser fruit, sobretot, de fusions horitzontals. Es pot entreveure un patró similar en el desenvolupament i la utilització d'aparells enregistradors en cinta magnètica. L'última part del treball avalua els efectes potencials de les noves xarxes de distribució digital que podrien provocar una tercera onada de desconcentració de la indústria. (Font: El Centre)No physical items for this record
1. Introduction -- 2. Historical Overview -- 3. New Manufacturing Technology -- 4. New Production Technology -- 5. Market Structure and Digital Technology -- 6. Conclusion -- Notes -- References
There are no comments on this title.
Log in to your account to post a comment.