Managing the cultural tourist / G.J. Ashworth

By: Abstract: Les tres preocupacions centrals d'aquest article són: la cultura com a recurs turístic, les ciutats que gaudeixen de la doble condició de concentracions de col.leccions o representacions culturals i, alhora, d'artefactes culturals en elles mateixes; i les estratègies de desenvolupament econòmic de les autoritats de gestió local. Aquest triple conjunt de variacions interactives provoca una diversitat important de possibles aplicacions i reaccions polítiques en casos específics. Les condicions per a l'èxit es poden entendre com un imperatiu econòmic amb una gamma molt limitada d'opcions, una capacitat afegida, sobretot de terreny, treball i serveis de suport, una ubicació afortunada en relació amb el mercat i el calendari de la iniciativa. Es proposen tres arguments, basats en casos d'Europa occidental: una metròpoli important a nivell mundial, on no es poden diferenciar fàcilment les funcions locals, nacionals i internacionals; ciutats multifuncionals, d'una dimensió mitjana, on són possibles les més àmplies possibilitats de diversa envergadura sobre el paper que volen donar a la cultura; i les petites joies, gairebé perfectes, el paper de les quals esdevé inevitable i només tenen unes poques possibilitats executables a nivell local acceptant, però, una funció nacional o internacional sobreposada.Abstract: Las tres preocupaciones centrales de este artículo son: la cultura como recurso turístico, las ciudades que gozan de la doble consideración de colecciones o representaciones culturales y, a su vez, de artefactos culturales en sí mismos y el desarrollo económico de las autoridades de gestión local. Este triple conjunto de variaciones interactivas provoca una diversidad importante de posibles aplicaciones y reacciones políticas en casos específicos. Las condiciones para el éxito se pueden entender como un imperativo económico con una gama muy limitada de opciones, una capacidad añadida, sobre todo de terreno, trabajo y servicios de apoyo, una ubicación afortunada en relación con el mercado y el calendario de la iniciativa. Se proponen tres argumentos, basados en casos de Europa occidental: una metrópolis importante a nivel mundial, donde no se pueden diferenciar fácilmente las funciones locales, nacionales e internacionales; ciudades multifuncionales, de una dimensión media, donde son posibles las más amplias posibilidades de diferente envergadura sobre el papel que quieren dar a la cultura; y las pequeñas joyas, casi perfectas, cuyo papel cultural es casi inevitable y que sólo tienen unas pocas posibilidades ejecutables a nivel local, aceptando, no obstante, una función nacional o internacional sobrepuesta.
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