The Modular condition : Technocracy, art and cultural politics / Jeffrey Collins

By: Abstract: La modularització es pot entendre com un procés de canvi organitzacional influït per estructures discursives particulars i problemàtiques conceptuals, vinculades a temes de polítiques culturals i de poder. Seguint els treballs d'Habermas i d'altres teòrics crítics, l'article afirma que la modularització es deriva d'un tipus de pensament "racionalista tecnocràtic", generat per la lògica de la ciència, la tecnologia i la indústria, més que no pas per les arts contemporànies o altres pràctiques culturals. Resulta especialment evident en la mesura que la modularització dóna prioritat a una lògica quantitativa de sistemes i deixa de banda el contingut educatiu, contràriament a la seva pròpia retòrica de la diversitat, i exerceix un gir universalitzador gràcies a estratègies d'assimilació i d'extensió. Aquesta identificació, bàsica per a l'educació artística, suggereix una contradicció encara més important entre els discursos i els valors de l'art contemporani i els de l'organització de l'educació. L'article analitza algunes de les implicacions d'aquesta contradicció per a l'educació artística a la dècada dels noranta.Abstract: La modularización se puede entender como un proceso de cambio organizacional compuesto por estructuras discursivas particulares y problemáticas conceptuales, vinculadas a temas de políticas culturales y de poder. Siguiendo los trabajos de Haberma y de otros teóricos sociales críticos, el artículo afirma que la modularización deriva de un tipo de pensamiento racionalista tecnocrático generado por la lógica de la ciencia, la tecnología y la industria más que del arte contemporáneo o de otras prácticas culturales. Resulta especialmente evidente en la medida en que la modularización da prioridad a una lógica cuantitativa de sistemas y relega el contenido educativo, contrariamente a su propia retórica de la diversidad, y contribuye a dar un giro universalizador gracias a estrategias de asimilación y de extensión. Esta identificación,básica para la educación artística, sugiere una contradicción todavía más importante entre los discursos dominantes y los valores del arte contemporáneo y los de la organización de la educación. El artículo analiza algunas de las implicaciones de esta contradicción para la educación artística de la década de los noventa.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
No physical items for this record

There are no comments on this title.

to post a comment.

Powered by Koha