Local cover image
Local cover image

Pràctiques creatives i participació en els nous mèdia [Recurs electrònic] / Elisenda Ardévol, Edgar Gómez-Cruz, Antoni Roig, Gemma San Cornelio

By: Contributor(s): Online resources: In: Quaderns del CAC Vol. XIII (1), nº 34 (2010), p. 27-36Summary: La digitalització de les tecnologies audiovisuals, conjuntament amb la popularització d’internet, l’extensió de la banda ampla i de la telefonia mòbil ha suposat una revolució en la producció cultural, alterant el “circuit de la cultura” establert dins d’un sistema de comunicació de masses on els papers de producció i consum cultural estaven delimitats clarament i on la producció professional disposava d’uns circuits de regulació i distribució ben diferenciats de la producció domèstica i amateur. L’objectiu d’aquest article és contribuir al debat actual sobre pràctiques mediàtiques, en especial pel que fa a la producció de continguts audiovisuals per part de la gent i el seu consum en el context dels anomenats “nous mitjans”. Concretament, volem preguntar-nos com les pràctiques de creació cultural per part de la gent entren en el circuit cultural, quines són les implicacions d’una audiència o públic productiu, i com les pràctiques actuals vinculades a les tecnologies digitals —caracteritzades per l’autocreació, remescla, intercanvi i difusió a internet— redefineixen el paper dels mitjans de comunicació i el mateix rol de creador cultural. (Font: Autor)Summary: The digitalisation of audiovisual technologies, along with the popularisation of Internet use and the spread of broadband and mobile devices, have made a revolution in cultural production possible and altered the "circuit of culture" established in a mass communication system in which production and consumption roles were clearly defined and the professional regulation and distribution of media outlets were thoroughly differentiated from domestic and amateur production. The objective of this article is to contribute to the current discussion on media practices, especially as regards audiovisual content production and consumption by private individuals within the context of the so-called "new media". We specifically wish to examine the way in which cultural creation practices by private individuals enter the circuit of culture, the implications of considering a productive audience or public and how current practices linked to digital information and communication technologies (characterised by self-creation, remixing, sharing and dissemination on the internet) are reshaping the role of the media and the role of the cultural creator itself. (Font: Autor)
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Collection Call number Copy number Status Date due Barcode
e-Article e-Article Centre d' Informació i Documentació del CERC Repositori digital General E-10_0156.pdf 1 Available 1200100156

Dades en format PDF

Modalitat d'accés: World Wide Web

Requeriments del sistema per a PC i Apple Macintosh: navegador WWW Microsoft Internet Explorer o Netscape; lector Adobe Acrobat Reader

Resum -- Abstract -- El context dels "nous mèdia" -- On són els productors culturals? -- Les pràctiques mediàtiques -- Participació, cultura digital i agents creatius -- Notes -- Referències

There are no comments on this title.

to post a comment.

Click on an image to view it in the image viewer

Local cover image

Powered by Koha