Local cover image
Local cover image

Consum cultural dels joves catalans [Recurs electrònic] : Anàlisi de l'Enquesta de consum i pràctiques culturals de Catalunya, 2001 / Roger Martínez, Isaac González, Verónica de Miguel

By: Contributor(s): Publication details: Barcelona : Generalitat de Catalunya. Secretaria General de Joventut, 2004Description: 223 pAvailable additional physical forms:
  • També disponible edició en paper, sota el títol: "Cultura i joves : anàlisi de l'Enquesta de consum i pràctiques culturals de Catalunya"
Summary: Aquesta recerca té com a principal objectiu buscar pautes per entendre les formes de relació cultural dels joves a començaments del segle XXI, i per això fa una lectura de l’Enquesta de consum i pràctiques culturals de Catalunya, 2001 buscant preguntes, intuïcions i relacions que ens ajudin a entendre com el consum cultural organitza les relacions socials, i com les relacions socials organitzen el consum cultural. El resultat de la recerca no és la resposta a interrogants, sinó un intent de millorar la nostra comprensió del consum cultural dels joves des d’una perspectiva sociològica, és a dir, buscant el lligam entre biografies individuals, processos històrics i estructures socials. La nostra intenció explícita és que, un cop acabat de llegir aquest escrit, el lector no només tingui al cap algunes dades sobre consum cultural, sinó sobretot que comprengui millor el sentit de les formes de relació cultural dels joves, i també com aquestes es relacionen amb els canvis històrics i les estructures socials. (Font: Introducció)
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Collection Call number Copy number Status Date due Barcode
e-Book e-Book Centre d' Informació i Documentació del CERC Repositori digital General DIG05_0199.pdf 1 Available 1200050199

També disponible edició en paper, sota el títol: "Cultura i joves : anàlisi de l'Enquesta de consum i pràctiques culturals de Catalunya"

Presentació -- 1. Introducció: 1.1. Una mirada al consum cultural ; 1.2. La recerca amb l'enquesta de consum i pràctiques culturals 2001 -- 2. Anàlisi descriptiva de l’oci entre la població jove: 2.1. Situació general ; 2.2. El consum cultural quotidià ; 2.3. El consum cultural que obliga al desplaçament ; 2.4. L’oci proactiu ; 2.5. Conclusió -- 3. Les lògiques subjacents en els usos de l'oci juvenil: els paràmetres d'ordenació dels usos d'oci: 3.1. Segons la implicació: entre els usos receptius i creadors ; 3.2. Segons l'espai on es desenvolupen ; 3.3. Segons la valoració social subjacent ; 3.4. Segons la ubicació en els camps i subcamps de l’oci ; 3.5. Conclusió per variables sociodemogràfiques -- 4. Conclusions: 4.1. El consum cultural dels joves en relació amb els adults ; 4.2. Els què i els com de les pràctiques culturals ; 4.3. Consum cultural legítim, pop(ular) i digital ; 4.4. Alguns exemples d’articulacions complexes ; 4.5. Els codis i les posicions i situacions socials ; 4.6. Propostes -- 5. Bibliografia -- 6. Apèndix: 6.1. Taules ; 6.2. Grups ocupacionals ; 6.3. Notes metodològiques

There are no comments on this title.

to post a comment.

Click on an image to view it in the image viewer

Local cover image

Powered by Koha