Local cover image
Local cover image

The Way to cultural diversity in tax policies [Recurs electrònic] : The Ernst & Young international survey on tax policies in the cultural sector

Contributor(s): Publication details: [S.l.] : Ernst & Young, 2009Online resources: Summary: Aquest estudi planteja la funció que la política fiscal té com una eina de suport, a disposició dels governs, per promoure i desenvolupar la cultura, especialment quan aquesta política fiscal està dissenyada per complir els objectius comuns d’economia i cultura. L’estudi es va presentar a la tercera edició al Forum d’Avignon 2010, Més accessibilitat, nous usos en al era digital: cultura per a tothom?) congres internacional d’economia i cultura, que es celebra des de 2008. En un dels quatre grups de treball, el que tractava sobre les formes de pagament de la cultura es va presentar aquest estudi elaborat per la consultora The Ernst & Young, la qual es va basar en les enquesta internacional sobre polítiques fiscals del sector cultural de 16 països (Brasil, Canadà, Xina, França, Alemanya, Grècia, Japó, Índia, Itàlia, Mèxic, Sud Àfrica, Corea del Sud, Espanya, Rússia, el Regne Unit i EEUU). L’estudi planteja diversos elements clau per desenvolupar i promoure el sector cultural des de la política fiscal, i sempre des d’una òptica econòmica que busca el foment de la cultura de resultats econòmics positius, i per tant, sols d’aquella que genera comerç i consum. En aquest sentit destaca que els sectors culturals més compatibles són la indústria del cinema i el patrimoni nacional. Considera que els incentius fiscals han de beneficiar per igual als inversors i als productors culturals, no ens parla dels usuaris o consumidors. Descriu que l’excepció d’impostos és el mètode més utilitzat, després del crèdit fiscal, per la reducció d’impostos, i que hi ha molta diversitat de propostes de beneficis fiscals que permeten elaborar estratègies especifiques en funció del diferents sectors culturals. L’estudi valora positivament que les polítiques fiscals tenen en compte tots els aspectes geogràfics de la cultura, argumenta que manté un equilibri entre les perspectives nacionals i locals, una valoració general que no pot respondre per igual a les particularitats de cada regió. També identifica que es pot elaborar rebaixes directes, al reduir el cost d’accés a la cultura des dels impostos directes (IVA), com un incentiu fiscal per motivar el consum (en aquest cas cultural). En conjuntura de crisi, considera que cal tendir al finançament privat de la cultura, com una alternativa al finançament públic, i donar prioritat als mencionats incentius fiscals basats en el consum directe. Segons l’estudi el principal desafiament de la política fiscal és la integració dels models de negoci a Internet i al món digital eficientment en l’actual marc de legislació fiscal, novament una visió econòmica que més aviat busca futurs mercats en expansió i no tant accés cultural per tothom. (Font: el Centre)
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Collection Call number Copy number Status Date due Barcode
e-Book e-Book Centre d' Informació i Documentació del CERC Repositori digital General E-10_0227.pdf 1 Available 1200100227

Dades en format PDF

Requeriments del sistema per a PC i Apple Macintosh: navegador WWW Microsoft Internet Explorer o Netscape; lector Adobe Acrobat Reader

Modalitat d'accés: World Wide Web

Foreword -- Overview of tax policies in the cultural sector -- Points of convergence -- From basic tax benefits to innovative tax policies -- Tax policy as an efficient tool to develop culture -- The impact of sales taxes (VAT) in the cultural sector -- How cultural tax policies diverge -- Challenges for the cultural tax policies today -- Contacts

There are no comments on this title.

to post a comment.

Click on an image to view it in the image viewer

Local cover image

Powered by Koha