Local cover image
Local cover image

La Indústria musical a Catalunya : Evolució dins del mercat mundial / Daniel E. Jones, Jaume Baró i Queralt

By: Contributor(s): Series: Quaderns de comunicació ; 4Publication details: Barcelona : Llibres de l'Index, 1995Description: 236 pISBN:
  • 8487561780
Summary: Parlar avui d'indústria musical en l'era de les indústries culturals transnacionals és fer-ho essencialment de la música enregistrada -és a dir, de la indústria fonogràfica, i parlar d'aquesta és referir-se, per damunt a tot, de la seva parcel.la més important i rendible: la música de masses (lleugera i pop/rock). El que aquí s'anomena "indústria musical" és una activitat complexa i polifacètica, i el sector fonogràfic -el més industrialitzat- constitueix, sens dubte, el cor d'aquesta activitat cultural i mercantil i n'acapara més de la meitat del volum, convertint-se en el seu segment més significatiu des d'un punt de vista econòmic. En aquest estudi es tindrà en compte, doncs, el conjunt de la indústria musical, però es posarà especial èmfasi en la fonogràfica, per considerar-la la part més significativa des d'un punt de vista econòmic. (Font: Introducció)
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Collection Call number Copy number Status Date due Barcode
Book Book Centre d' Informació i Documentació del CERC Magatzem General M 1008 1 Exclòs de préstec 1900013772

Pròleg -- Introducció -- 1. Trajectòria econòmica de la música: 1.1. Panorama internacional de la industria fonogràfica ; 1.2. Particularitats d'Espanya i de Catalunya -- 2. Suports fonogràfics: 2.1. Evolució tècnica ; 2.2. Equipament domèstic ; 2.3. Instruments musicals -- 3. Mercat fonogràfic ; 3.1. Context internacional ; 3.2. Situació espanyola ; 3.3. Singularitats de Catalunya ; 3.4. Enregistraments il·legals -- 4. Edició i comercialització de fonogrames: 4.1. Tipologia deis agents econòmics més destacats ; 4.2. Hegemonia de les empreses transnacionals ; 4.3. Concentració territorial i empresarial a Espanya ; 4.4. Possibilitats de les editores catalanes ; 4.5. Concentració de la venda al públic ; 4.6. Col·leccionisme discogràfic -- 5. Paper deis mitjans de comunicació: 5.1. Característiques generals ; 5.2. Radiodifusió ; 5.3. Televisió ; 5.4. Vídeo musical ; 5.5. Premsa especialitzada -- 6. Música en viu: 6.1. Trets característics ; 6.2. Locals i concerts ; 6.3. Organització, promoció i contractació -- 7. Continguts i llengües: 7.1. Preferències musicals de la població ; 7.2. Hegemonia de l’anglès i del castellà ; 7.3. Paper del català ; 7 .4. Intervenció pública -- 8. Conclusions -- 9. Bibliografia -- 10. Índex de taules

There are no comments on this title.

to post a comment.

Click on an image to view it in the image viewer

Local cover image

Powered by Koha