Manual de gestió de les organitzacions no lucratives
Series Quaderns empresarialsDetalles de publicación: Barcelona : Ajuntament de Barcelona : Staff Empresarial, DL 1999Descripción: 82 pResumen: Si les empreses privades milloren la seva gestió aplicant tècniques que han anat demostrant la seva eficàcia al llarg del temps, per què no aprofitar l'evolució del coneixement de la ciència de l'organització i la gestió per aconseguir més eficàcia en les finalitats de les ONL? Certament, les ONL constitueixen un univers molt dispar. Però les diferencies, tant en els fins com en els mitjans, no invaliden la utilitat de l'aplicació de certes tècniques que poden facilitar la feina i ser més efectives en la consecució dels objectius. La gestió i la informació adequada busca dues finalitats: poder presentar una informació a tercers transparent, clara i comprensible subvencions, memòries d'activitats, sol·licitud de finançament etc., i conèixer la situació i evolució de l'entitat per poder dirigir-la correctament. La present obra es proposa aconseguir aquests dos objectius. Té un caràcter divulgador més que acadèmic, per tant, busca presentar una panoràmica de les tècniques de gestió més significatives, sense aprofundir de forma extraordinària en aquelles que poden tenir més complexitat. Està adreçada essencialment als promotors o responsables d'ONL i, per extensió, a moltes altres petites entitats o empreses, tant d'economia social com estrictament privades, per les quals la visió panoràmica de les tècniques de gestió mes significatives poden ser d'utilitat. (Font: Editor)Tipo de ítem | Biblioteca actual | Colección | Signatura topográfica | Copia número | Estado | Fecha de vencimiento | Código de barras | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Libro | Centre d' Informació i Documentació del CERC Sala | General | S 03116 | 1 | Disponible (Disponible) | 1900058548 |
Presentació -- Pròleg -- 1. Introducció -- 2. Trets diferencials de la gestió d'ONL: Present i futur de les ONL ; Objectius i mitjans a les ONL ; La innovació i el lideratge ; La prestació de serveis a les ONL -- 3. El posicionament estratègic a les ONL: El pensament estratègic ; La planificació estratègica ; Què som i què fem? ; On som i on volem anar? ; Què hem de fer per arribar-hi? -- 4. Màrqueting: El màrqueting a les ONL ; La planificació del màrqueting ; La comunicació -- 5. La gestió dels recursos humans: La gestió dels recursos humans a les ONL ; Polítiques d'incorporació de col·laboradors ; Polítiques de formació ; Motivació. Exigències del compromís adoptat ; Avaluació dels col·laboradors ; Utilització dels voluntaris versus professionals remunerats -- 6. La gestió comptable i fiscal a les ONL: Obligacions comptables i rendició de comptes ; Transparència i imatge fidel ; El Pla General Comptable de les ONL ; Règim fiscal de les ONL -- 7. El pressupost i el finançament a les ONL: El pressupost a les ONL ; Fonts de finançament ; Captació i organització dels recursos ; Gestió i control de projectes -- 8. Al tres eines de gestió de les ONL: El seguiment del pressupost: quadre de comandament de gestió ; La utilització eficient dels mitjans ; Gestió de la informació: aplicacions informàtiques com a eines de gestió ; Millora continua: qualitat, gestió del medi ambient i prevenció de riscos laborals -- 9. Conclusions
No hay comentarios en este titulo.