La Utopia digital en els mitjans de comunicació : dels discursos als fets. Un balanç / III Congrés Internacional Comunicació i Realitat ; Pere Masip, Josep Rom (eds.)
Publication details: Barcelona : Facultat de Ciències de la Comunicació Blanquerna, 2005Description: 2 v. (974 p.)Summary: L'anomenada "societat de la informació" ha donat lloc a una quantitat ingent de literatura que molt sovint ha tendit a la hipèrbole i que puntualment ha distorsionat tot el procés. Al principi dels anys noranta es generaren mol tes expectatives i es prometeren grans avantatges com a conseqüència de l'expansió de les TIC; gairebé quinze anys després, algunes prediccions s'han confirmat, però moltes de les expectatives inicials s'han matisat i d'altres fins i tot s'han contradit. En el camp concret de la comunicació social, s'anunciava la fi dels diaris i s'arriba a pronosticar la desaparició dels periodistes o, en el millor dels casos, la redefinició de la professió; es qüestionaven els models comunicatius tradicionals, es pregonava la fusió de la televisió i l'ordinador, i ens enlluernàvem ambles possibilitats de la televisió per internet. En l’àmbit de la publicitat, ens arribava el miracle dels banners, la publicitat one to one i l’eficàcia de la nova publicitat. Que queda de tot allò que es va projectar fa poc més d'una dècada? Quin es promeses van ser un simple miratge efímer i quines han esdevingut una realitat o poden ser-ho a llarg termini? Des de la perspectiva actual, quins han estat els veritables actors d'aquest procés? El Congrés Internacional "Comunicació i realitat" ha convocat un bon nombre d'especialistes que, en aquesta tercera edició, han tractat sobre "La utopia digital en els mitjans de comunicació: dels discursos als fets". A les mans teniu, ara, el resultat tangible d'aquesta trobada, més d'una setantena de treballs que aporten llum als interrogants plantejats més amunt i a molts d'altres. (Font: Presentació)Item type | Current library | Call number | Vol info | Copy number | Status | Date due | Barcode | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Book | Centre d' Informació i Documentació del CERC | C+S Con 05 | VOL.1 | 1 | Available | 1900094564 | ||
Book | Centre d' Informació i Documentació del CERC | C+S Con 05 | VOL.2 | 1 | Available | 1900094571 |
Núm. extra de la revista "Trípodos" (2005)
Textos en català, castellà i anglès
Vol. 1
Sumari -- Presentació -- 1. Ponències : The Culture(s) of Cyberculture / David Bell ; The Inevitability of Information Capitalism?: between Property and "Openness" / Christopher May ; Journalism Competencies in the Digital Age: Twelve Core Principles / John Pavlik -- 2. Dels discursos als fets : TIC i participación pública: La Red, ¿una nueva forma de participación?: el caso del ciberfeminismo / Leticia Carreño, Lucía Merino ; Comunicación virtual, activismo político y ciudadanía / Dênis Roberto de Moraes ; "New Media" Limitations to Citizenship / Mojca Pajnik ; Els partits polítics catalans i l'ús d'internet: d’agència de notícies a portal integral / Jaume Risquete ; La participación del espectador en la televisión generalista a través del teléfono móvil: mitos y realidades / David Selva, Marina Ramos ; New Kid on the Blocks. El fenomen dels blogs i la seva rellevància en la mediaesfera i en la política / Josep Sort ; Are Online Discussions Deliberate? A Case Study of a Chinese Online Discussion Board / Weiyu Zhang -- 3. Dels discursos als fets: audiència, cultura i xarxa : ICT in the Cultural Sector: the Virtuality of the Virtual / Joke Bauwens, Gert Nulens, Marie Daems ; Ciberculturas / Jordi Busquet, Gonzalo Samaranch ; Internet Gurus: Sociology and Ideology of Prominent Internet Professionals / Merav Katz ; Cultural Participation in an Information Society. Closing the Gaps or Consolidating the Divides? / Gert Nulens, Joke Bauwens ; Hip and Hype, Bits and Bytes: The Art Museum, Trends in Cultural Events and Participation in a Digital Era / Caroline Pauwels, Oiga Van Oost ; Les TIC des de la perspectiva de les formes culturals: continguts i identitats conformades / Eva Pujadas ; Un pensamiento tecnorealista. Certezas distópicas en la cibercultura / Carlos Hugo Sierra -- 4. Balanç de les empreses de comunicació: comunicació i organitzacions a la xarxa : Salas de prensa en las webs corporativas. Un análisis de las prácticas empresariales en los paises tecnológicamente avanzados / Alfono González, José Antonio Ruiz, Miguel Ruiz ; El impacto de la comunicación digital en el tercer sector. Entre la brecha digital y el uso benéfico de las TIC / Patricia I. Iranzo, Marcos Macarro ; Los videojuegos como contenido de la telefonía móvil: dimensión publicitaria e implicaciones jurídicas / Esther Martínez, Antonio J. Baladrón ; Del “banner” a los enlaces patrocinados / Clara Muela ; Las relaciones internas: de la cultura organizativa a la construcción interna de la marca / Jordi Botey, Enric Ordeix ;¿Es posible una relación empresa-cliente más equilibrada? La contribución de la interactividad / Charo Sádaba ; Ha arribat l'hora de dialogar a Internet amb la redacció i l'art publicitaris. La creativitat publicitària on line ha fracassat? / David Tetilla, Jaume Peris, Toni Díaz, Josep Rom, Miquel Altarriba ; La nova publicitat a Internet necessita un impuls professional. Que passa i que no passa en les webs publicitàries? / D. Tetilla, J. Peris, T. Díaz, J. Rom, M. Altarriba ; Kids' and Teens' E-privacy at Stake? / Michel Walrave -- 5. Dels discursos als fets en la informació online: Tomorrow's Newsp@Pers: Online or Still Made out of,Paper? A Study on Perceptions, Opinions and Attitudes towards Online Newspapers / Hans Beyers ; Periodisme i mobilitat. Producció i implicacions professionals dels serveis informatius per a dispositius mòbils: experiències MMS de La Vanguardia i CCRTV / Enric Castelló ; De l'11-M al 14-M: les noves tecnologies versus els mitjans tradicionals / Sergi Cortiñas ; Plurilingüismo en la red. Panorama de las diferentes lenguas españolas en los cibermedios / Javier Díaz Noci, Koldobika Meso ; La utopia del periodisme digital: innovació i inèrcia en les redaccions digitals catalanes / David Domingo ; Online News Interactivity in Four European Countries: a Pre-political Dimensions.(Comparing Practices in Bulgaria, Estonia, Ireland and Italy) / Leopoldina Fortunati, Lilia Raycheva, Halliki Harro-Loit, John O'Sullivan ; Personalization Systems and Processes Review based on a Predetermined User Interface Categorization / Panagiotis Germanakos, Constantinos Mourlas, Christoforos Panayiotou, George Samaras ; Els diaris digitals i la interactivitat / Mar Iglesias ; E-nformation: The information economy through official and informal communication networks. New models of communication in the Internet / Dimitris Koutsobolis, Irene Giannara, Iro Laskari ; Migración de contenidos del periódico impreso al periódico en línea. El caso mexicano / Claudia Alicia Lerma Noriega ; Información periodística en Internet ¿versiones digitales de los diarios impresos o cibermedios? ; Moisés Limia, Antonio Isasi, Xosé Pereira, Xosé López ; Una ínteraccó amb l'agenda fixada. Límits i interessos en la participació a les edicions electròniques d'El País i El Mundo / Dolors Palau ; La condición de periodista en el red / Elena Real ; Hipertexto periodístico: mito y realidad / Ramón Salaverría.
Vol. 2
6. Balanç professional: noves competències professionals : Nuevas tecnologías y periodismo: repercusiones (realistas) en la producción informativa / Jaime Alonso ; Perfil del periodista digital en el nuevo escenario de los medios / Amaia Arribas ; The Impact of Web Information Availability in Journalism: The Case of Greek Journalist / Andreas P. Giannakoulopoulos, Spiros N. Kodellas ; Rutinas periodísticas e intemet en la información diària / Pere Masip ; L'aplicació de l'edició digital no lineal en els programes informatius de televisió / Josep Lluís Micó ; Periodistas en la encrucijada de la red / María Teresa Sandoval, Bárbara Yuste ; La mala premsa d'intemet entre els periodistes / Jaume Soriano, María José Cantón ; Las nuevas formas de organización del trabajo en los medios de comunicación: utopía o realidad / Miguel Vicente ; Efectos de la integración de las tecnologías digitales en la formación de los nuevos comunicadores / Hipólito Vivar, Alberto García, Jorge Clemente, Ramón Galiano -- 7. Televisió i radio a l’era digital : Polítiques públiques de ràdio i televisió local en l'entorn digital a Espanya (1997-2004) / Maria Corominas, Josep Angel Guimerà, Isabel Fernández, Montse Bonet ; Digital Television Era: Is Content the King? / Arianna Imberti Dosi, Benedetta Prario ; Una década de televisión de pago digital en Europa: de la utopía a la reconversión / Carles Llorens ; Retos de la televisión interactiva / Rosanna Mestre ; Televisión por cable y nuevas tecnologías de la información en Chile. Promesas y realidades de un proceso de convergencia / Enrique Vergara -- 8. Balanç dels continguts: digitalització i nous continguts : El meu videojoc, la societat de tots nosaltres. Joc, tecnologia i creació col·lectiva / Lluís Anyó ; Televisión y ciberespacio: la importancia de las comunidades virtuales de 24 y Firefly / Concepción Carmen Cascajosa ; The Emergence of New Types of Hybrid Mobile Communication Environments and their Impact on Social Life within the Urban Context / Dimitrios Charitos, Katerina Diamantaki, Angeliki Gazi, Michael Meimaris ; There's Something about Football. A Case Study of Football 3G Mobile Services / Marta Cola, Giuseppe Pagani ; What can Email Discourse and Dynamics tell us about Content Creation? / Kirstie Edwards, Noel Williams, Anne-Florence Dujaridn, Arthur Spaepen ; Cheking New Media Dreaming / Lizzie Jackson ; Television, Digitalisation and Flaw: Questioning the Promises of Viewer Control / Hallvard Moe ; Grafisme als serveis informatius de Televisió de Catalunya / Rafael Ràfols ; Nuevas formas de creación de contenidos visuales: los fotologs / Victor Renobell ; Innovación tecnológica en la gestión de contenidos para televisión: análisis del fenómeno “Gran Hermano” / Marta Roel ; Cinema contemporani, internet i nous mitjans: interaccions i complicitats en l'era digital / Antoni Roig ; El complex lúdico-militar. L'ús polític dels jocs digitals després de l'11-S / Josep Sort -- 9. E-democràcia : Ciberdemocracia: presupuestos teóricos y estado de la cuestión tras una revisión bibliográfica / Eva Campos ; La irrupció d'internet: mites i (in)certeses / Jordi Farré ; La introducción de la nueva economía: nuevos retos y nivel de concienciación / Alfons Medina ; Hacia un modelo político mixto / Josep M. Sanmartí, Pilar Yébenes -- 10. Democratització de l'accés a les TIC i ruptura digital : Sources and Characteristics of Information on ICT: A Malaysian Scenario / Mohd Yusof Hj. Abdullah, Fuziah Kartini Hassan Basri, Mohd Safar Hasim ; Brecha digital y adopción de las TIC: más allá de la infraestructura / Francisco Javier Fernández Medina ; La utopía digital sobre Andalucía / Carmen Lasso de la Vega ; The Representation of Information Society in Estonian Print-media from 1993 to 2003 / Rica Semjonova ; Elderly and ICT: Scenarios for the Future / Heidi Vandebosch, Kathleen Beullens, Jan Van den Bulck ; Language and the New Economy / Glyn Williams
There are no comments on this title.