Local cover image
Local cover image

Managing heritage and cultural tourism resources / edited by Dallen J. Timothy

Contributor(s): Series: Critical essays ; 1Publication details: Aldershot [Regne Unit] : Ashgate, cop. 2007Description: xxv, 425 pISBN:
  • 9780754627043
Summary: Dallen J. Timothy, geògraf de formació i un dels principals especialistes de relleu internacional sobre el fenomen del turisme, editor en cap del Journal of Heritage Tourism, professor associat de la School of Community Resources and Development de l'Arizona State University i professor visitant de Turisme Patrimonial de la University of Sunderland del Regne Unit, ha estat l’encarregat d’editar aquesta vasta publicació que consta de tres volums i que versa sobre temes relatius al patrimoni, la cultura, al turisme i la seva gestió. La trilogia ha estat elaborada a partir de la selecció, que el mateix Timothy ha realitzat, dels articles publicats en les principals revistes especialitzades en turisme patrimonial i cultural d’arreu del món, amb l’ànim de compilar en una única obra les aportacions més significatives sobre la matèria fetes des de diferents especialitats (com la geografia, els estudis culturals, els estudis de turisme patrimonial...) sobre la conjugació del turisme amb el patrimoni i la cultura. Aquest recull en tres volums respon a l’objectiu de fer una publicació que esdevingui The International Library of Essays in Tourism, Heritage and Culture. Aquest primer volum, es centra en proporcionar una visió actualitzada dels recursos disponibles per a la gestió del turisme cultural i patrimonial, posant especial atenció en les problemàtiques quotidianes per a les i els responsables i gestors del patrimoni, relatives a la conservació i interpretació dels béns i conjunts patrimonials, al seu finançament, així com els impactes que el turisme té sobre el patrimoni, oferint eines i experiències de com millor gestionar els efectes no desitjats, així com potenciar experiències actives i de qualitat entre els seus visitants. (Font: el Centre)
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Collection Call number Copy number Status Date due Barcode
Book Book Centre d' Informació i Documentació del CERC Sala General S 00104 1 Available 1900145938

Acknowledgments -- Introduction -- 1. Stakeholder collboration and heritage management / Christina Aas, Adele Ladkin, John Fletcher -- 2. Old cities, new pasts: heritage planning in selected cities of Central Europe / G.J. Ashworth, J.E. Tunbridge -- 3. Managing heritage attractions: marketing challenges at sensitive historical sites / Nathan K. Austin -- 4. Developing partnerships: tools for interpretation and management of world heritage sites / Stephen W. Boyd, Dallen J. Timothy -- 5. Interpretation and sustainable tourism: the potential and the pitfalls / Bill Bramwell, Bernard Lane -- 6. Developing the heritage tourism product in multi-ethnic cities / Alison Caffyn, Jane Lutz -- 7. Mountain places, cultural spaces: the interpretation of culturally significant landscapes / Anna Carr -- 8. Balancing use and preservation in cultural heritage management / Bill Carter, Gordon Grimwade -- 9. Beamish museum - modelling visitor flows / Adrian Darnell, Peter Johnson, Barry Thomas -- 10. Tourism impacts on an Australian indigenous community: a Djabugay case study / Pam Dyer, Lucinda Aberdeen, Sigrid Schuler -- 11. Heritage tourism: at what price? / Alan Fyall, Brian Garrod -- 12. Managing heritage tourism / Brian Garrod, Alan Fyall -- 13. Heritage, local communities and economic development / Mark P. Hampton -- 14. Attracting tourists to Singapore's Chinatown : a case study in conservation and promotion / J. Henderson -- 15. Managing heritage resources as tourism products / Pamela S.Y. Ho, Bob McKercher -- 16. Economic impacts of Civil War Battlefield preservation: an ex-ante evaluation/ Daniel G. Johnson, Jay Sullivan -- 17. Interpretation of the unimaginable: the U.S. Holocaust Memorial Museum, Washington, D.C., and "dark tourism" / J. John Lennon, Malcolm Foley -- 18. Bilingual heritage interpretation in Wales / Duncan Light -- 19. Visitors' use of interpretative media at heritage sites / Duncan Light -- 20. Including the outsiders: the contribution of guides to integrated heritage tourism management in Cusco, Southern Peru / Gemma McGrath -- 21. Heritage management for heritage tourism / Sue Millar -- 22. Mindful visitors: heritage and tourism / Gianna Moscardo -- 23. Understanding ethnic tourists / Gianna Moscardo, Philip L. Pearce -- 24. Tourism and heritage are not strangers: a study of opportunities for rural heritage museums to maximize tourist visitation / Bruce R. Prideaux, Lee-Jaye Kininmont -- 25. Strategic management for visitor-oriented museums / Eva M. Reussner -- 26. Tourist impact in the historic centre of Prague: resident and visitor perceptions of the Historic Built Environment / Fiona Simpson -- 27. Preservation, conservation and planning in historic towns / T.R. Slater -- 28. Heritage and interpretation / Geoff Stansfield -- 29. Economic impacts of cultural events on local economies: an input-output analysis of the Kaustinen Folk Music Festival / Timo Tohmo -- 30. Creating place identity through heritage interpretation / David L. Uzzell -- 31. Making history seem tempting: marketing an historic site as a visitor attraction / Ray Wigle -- Name index

There are no comments on this title.

to post a comment.

Click on an image to view it in the image viewer

Local cover image

Powered by Koha