Local cover image
Local cover image

Cognitive surplus : creativity and generosity in a connected age / Clay Shirky

By: Publication details: London : Allen Lane, cop. 2010Description: 242 pISBN:
  • 9781846142178
Summary: Clay Shirky pensador i defensor sobre la xarxa d’internet és professor d’economia del programa de Telecomunicacions Interactives a la Universitat de Nova York, on investiga els efectes de les relacions entre les xarxes tecnològiques i les xarxes socials. Al 2008 va escriure «Here comes everybody», on parla dels canvis socials que l’augment dels mitjans de comunicació ha generat. Enllaçant amb aquest plantejament el present llibre, «Cognitive surplus» ens planteja totes les potencialitats creadores que els recursos en xarxa tenen, vinculats a l’augment del temps lliure en les societats desenvolupades actuals. I com aquest fet, ens permet dissenyar noves formes per participar i compartir, que alhora s’aprofiten d’aquest recurs. El superàvit cognitiu (l’excedent de coneixement) el considera tan sols una potencialitat. L’autor posa èmfasi en entendre no només el tipus d’acció que pot generar sinó també en els coms i els ons d’aquestes accions; entendre el significat i les motivacions de les accions. El llibre es divideix en set capítols. Una presentació inicial entorn les transformacions socials relacionades amb l’augment del temps lliure i l’internet. En els tres següents capítols s’ocupa dels significats, les motivacions i les oportunitats dels usuaris alhora de realitzar accions a internet. El cinquè i sisè s’ocupen dels diferents usuaris culturals i del valor comunal enfront el valor cívic. El darrer capítol és una espècie de guia per la construcció del seu propi sistema per poder participar, en base als aprenentatges de l’autor com a docent i consultor, amb casos més pràctics. Shirky anomena excendent de coneixement a aquesta canvi en el consum de mitjans de comunicació (de la televisió a l’internet), com a nova font potencial de productivitat. Partint de la voluntat de compartir i col·laborar es que podem entendre molts dels fenòmens grupals (reds socials) en línia. Segons l’autor, hi ha sistemes de participació que fomenten l’intercanvi i la generositat que enriqueix a tothom, i experimentant amb aquests sistemes es que podem crear, segons l’autor, els mitjans de comunicació i el canvi social que aprofiti el temps lliure de les persones per ajudar i entretenir als demés. (Font: el Centre)
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Collection Call number Copy number Status Date due Barcode
Book Book Centre d' Informació i Documentació del CERC Sala General S 00066 1 Available 1900139388

1. Gin, television, and cognitive surplus -- 2. Means -- 3. Motive -- 4. Opportunity -- 5. Culture -- 6. Personal, communal, public, civic -- 7. Looking for the mouse -- Notes -- Index

There are no comments on this title.

to post a comment.

Click on an image to view it in the image viewer

Local cover image

Powered by Koha