Local cover image
Local cover image

Iconologías : nuestras idolatrías posmodernas / Michel Maffesoli ; traducción de Jordi Terré

By: Language: Spanish Original language: French Series: Atalaya ; 355Publication details: Barcelona : Península, cop. 2009Edition: 1ª edDescription: 204 pISBN:
  • 9788483078662
Other title:
  • Iconologies. Nos idol@tries postmodernes
Summary: Catedràtic de sociologia a la Sorbona i director del Centre d’Études sur l’Actuel et le Quotidiene de Paris, Maffesoli especialitzat en sociologia de la vida quotidiana i de la postmodernitat, ofereix en aquest assaig una interpretació dels mites de l’imaginari contemporani representat per una sèrie d’icones conegudes -sobretot a la cultura popular francesa- i reconegudes arreu. L’autor considera aquestes iconologies com una cristal·lització dels somnis col·lectius d’una societat, arquetips antics que retornen i passen a convertir-se en estereotips quotidians, de vegades minúsculs i sempre efímers. Cal detectar-los perquè expressen la renovació periòdica de cada generació, principalment de la joventut, en un intent d’evadir-se de la realitat. Maffesoli presenta les seves anàlisis i interpretacions en capítols molt breus, dedicats cadascun a una iconologia de la societat postmoderna. Els mites i ídols mediàtics són molt diversos: la fascinació per un Orient domesticat o del Brasil carnavalesc, ídols com ara el Che Guevara o Harry Potter, la globalització, ser cool, els tatuatges, les bandes i les tribus juvenils, les festes rave, l’hedonisme (un nou Homo Festivus), la publicitat, els reality shows, els ídols futbolístics (Zidane, Ronaldinho...), líders polítics (Sarkozy, Segolene Royal). Per suposat que no hi manca la devoció per les xarxes socials: Google, MySpace, Second Life, Facebook, els blocs. (Font: el Centre)
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Collection Call number Copy number Status Date due Barcode
Book Book Centre d' Informació i Documentació del CERC Sala General S 00091 1 Available 1900139340

Tít. orig.: Iconologies. Nos idol@tries postmodernes

Introducción -- Abate Pierre -- Barba "de tres días" -- Barroco -- Brasilomanía -- Chabal, la bestia humana -- Che Guevara -- Comercios (de proximidad) -- Cool -- Dioniso (el retorno) -- Dumas (Mireille) -- Globalización -- Google -- Grial (búsqueda del) -- Hedonismo -- Hermes o el alma de los objetos -- Houellebecq -- Humores -- Johnny: ¡negro es negro! -- Loft (Stories...) -- Magic politic -- MySpace -- Orientalización (de la vida cotidiana) -- ¡Oh, coach! -- Pacto -- Principito (el) -- Posmodernidad (raíces de la) -- Potter (Harry) -- Prótesis (high tech...) -- Publicidad -- Cociente emocional -- Raves (party) -- Sarkolène, ser de ficción -- Second Life -- Tatuaje(s) -- Teatralización -- Tribus -- Trotskismos (redes) -- Zidane (Z)

There are no comments on this title.

to post a comment.

Click on an image to view it in the image viewer

Local cover image

Powered by Koha