Local cover image
Local cover image

Audiences and the arts : communication perspectives / edited by Lois Foreman-Wernet, Brenda Dervin

Contributor(s): Series: The Hampton Press communication series. Communication alternativesPublication details: Cresskill, New Jersey : Hampton, cop. 2010Description: viii, 300 pISBN:
  • 9781572739420
Summary: L’objectiu d’aquest llibre és qüestionar alguns dels supòsits usualment acceptats sobre l’art, els públics de la cultura i el màrqueting i la comunicació cultural; així com aportar nous arguments per pensar i dissenyar les polítiques culturals. El volum inclou quinze capítols d’autors procedents majoritàriament de l’àmbit acadèmic dels Estats Units i Canadà. El resultat és un ventall eclèctic d’aportacions realitzades des de la sociologia, l’antropologia, la comunicació, l’educació o la història de l’art que inclou tant estudis teòrics com casos pràctics; que aborda tant aspectes relatius a disciplines artístiques concretes com qüestions generals sobre l’art i la cultura; i no tots els capítols coincideixen en les seves valoracions, uns són molt més crítics que d’altres. Però en conjunt, tots analitzen, d’una manera o altra, les diverses dimensions de la comunicació cultural i el concepte de John Dewey de l’art com a experiència. A continuació enumerem diversos temes tractats al llarg dels capítols. David Carr reclama als responsables dels museus que construeixin entorns que fomentin la participació, el debat i la conversa amb els visitants per tal de reduir l’escletxa entre aquestes institucions i els seus públics potencials. Lois Foreman-Wernet afirma que el màrqueting, en considerar els públics com a consumidors i no com a ciutadans, atempta contra la concepció de l’art com a bé públic, i que el màrqueting limita la participació artística en segmentar les audiències enlloc d’atendre a la població de manera global. Alaka Wali i Josh Ostergaard assenyalen que restringir la definició de participació cultural al públic assistent a les institucions culturals oficials exclou un ampli ventall d’expressions artístiques i creatives existents a les comunitats. Arthur Sterngold posa de relleu la necessitat d’analitzar les audiències com a éssers humans i no com a entitats que poden ser estudiades i agrupades de manera objectiva; recorda que els responsables de les institucions culturals no han de ser homes de negocis. Joli Jensen, per introduir una perspectiva més democràtica, reclama que totes les experiències estètiques siguin considerades com a expressions artístiques i afirma que la cultura clàssica no és millor que la cultura popular. Marit Bakke ofereix una perspectiva de la recerca actual sobre públics i suggereix que les institucions artístiques s’han d’esforçar per entendre millor les seves audiències potencials ja què de l’ampli ventall d’activitats ofertes, les persones trien aquelles amb les quals més s’identifiquen. Acabem amb Stephen Miles que presenta un estudi on mostra un cas de compromís de l’audiència amb una experiència de música contemporània. (Font: el Centre)
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Collection Call number Copy number Status Date due Barcode
Book Book Centre d' Informació i Documentació del CERC Sala General S 00327 1 Available 1900134574

Preface -- 1. Communication and culture: an introduction / Lois Foreman-Wernet, Brenda Dervin -- 2. Respect, identity, solace for the art museum user / David Carr -- 3. Targeting the arts audience: questioning our aim(s) / Lois Foreman-Wernet -- 4. Toward a more inclusive approach to participation: the varieties of art experiences / Alaka Wali, Joshua Ostergaard -- 5. Art an me: the personal presence of art, its significance to a society, and its relevance to government culture policies / Terry Cheney -- 6. The over-selling of marketing rhetoric to nonprofit arts and cultural organizations / Arthur Sterngold -- 7. Understanding recalcitrant audiences / Joli Jensen -- 8. How can we communicate with the arts audience? / Marit Bakke -- 9. Composing reflexivity: The social studies project / Stephen Miles -- 10. Resituating the audience concept of communication: lessons from the audience-commodity critique / Ed McLuskie -- 11. From audiences to collaborators: the dialogical turn in art / David Easter -- 12. Theater, artful inquiry, and public purpose: communicating deeply important stories and helping to make them relevant / Janna Goodwin -- 13. Audience engagement and participation: the virtual museum of Canada as exemplar / Sheila Carey, Heather McCuaig Edge, Kati Geber, Robyn Jeffrey -- 14. Hidden passions, burning questions: the other side of so-called mass audiences / Brenda Dervin - 15. Art and communication / Richard Carter -- Contributor biographies -- Author index -- Subject index

There are no comments on this title.

to post a comment.

Click on an image to view it in the image viewer

Local cover image

Powered by Koha