Local cover image
Local cover image

Anuari de la música 2019 / [coord.: Helena M. Alegret i Àngels Civit]

Publication details: Barcelona : Grup Enderrock ; ARC, [2019]Description: 106 pSummary: L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música. La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria. La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais. La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34%. Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%. El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46%. Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%). El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius. Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC detecten un descens de públic i bolos, tot i consolidar el model amb una facturació positiva. Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys. Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts. El mercat digital, representa el 75% de les vendes. Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4%. (Font: Editor) (Font: Editor)
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Collection Call number Status Date due Barcode
Issue Issue Centre d' Informació i Documentació del CERC Compactes Hemeroteca Exclòs de préstec CERC21070021

Editorial -- Presència femenina en la música a Catalunya: Lluny de la paritat i la rellevància: (I). Dones als festivals ; (II). Dones a les escoles de música ; (III). Dones a la indústria musical ; Opinió Mujeres de la Industria de la Música (MIM) -- Estat de la qüestió: 12 dones x 12 reptes de futur: Mariàngela Vilallonga (consellera de Cultura) ; Maria Lladó (IRL) ; Núria Balada (ICD) ; Lisi Andrés (L'Auditori BCN) ; Anna Veiga (AMJM) ; Vero Barrajón i Margarida Fornos (tècniques de so) ; Marta Vallespín (Taller de Músics) ; Maria Alonso (ESART) ; Alba García (IL3-UB) ; Ana López (Primavera Label Market) ; Angela Domínguez (SGAE) ; Opinió Agnés Juez (ARC) -- Inversió pública al sector musical ; Entrevista Miquel Curanta (ICEC) ; Opinió Daniel Granados (Ajuntament de Barcelona) -- Emergència i llengua als festivals: Expansió catalana però amb la llengua pendent ; Consum musical a Catalunya: El públic prefereix més concerts que festivals ; Opinió Laura Duran (Acadèmia Catalana de la Música) -- Indústria del directe: Concerts, festivals, sales, circuits, auditoris i Cases de la Música ; Opinió de Carmen ZApata (ASACC) -- Formació: Marginalitat o integració femenina? -- Mercats i internacionalització: Creixement històric de l'impacte econòmic -- Indústria discogràfica: Canvi de rumb al mercat digital ; Opiió de Eva Faustino (APECAT) ; Opinió Cintia Venier (PAF) ; Opinió Montserrat PratdeSaba (MUSICAT) -- Anàlisi per estils: Pop-rock ; Cançó ; Folk ; Jazz ; Clàssica ; Orquestres-conjunts ; Públic familiar -- Palmarès premis de la música -- Directori de l'Anuari de la Música

There are no comments on this title.

to post a comment.

Click on an image to view it in the image viewer

Local cover image

Powered by Koha