"Creative Cities" and the rise of the dealer class: a critique of Richard Florida's approach to urban theory (Registro nro. 37126)

Detalles MARC
000 -CABECERA
Campo de control de longitud fija 02071nab a2200205 a 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
Campo de control vtls000010167
003 - IDENTIFICADOR DE NÚMERO DE CONTROL
Campo de control ES-BaOER
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
Campo de control 20210630123857.0
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA
Campo de control de longitud fija cr |||||||||||
008 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
Campo de control de longitud fija 130626s2010 xxk|||||s 0|| ||eng|d
024 ## - OTROS IDENTIFICADORES
Número o código normalizado DOI:10.1111/j.1468-2427.2010.00939.x
040 ## - FUENTE DE CATALOGACIÓN
Agencia de catalogación original ES-BaOER
Idioma de catalogación cat
Agencia que realiza la transcripción ES-BaOER
100 1# - ENCABEZAMIENTO PRINCIPAL--NOMBRE PERSONAL
Nombre de persona Krätke, Stefan
9 (RLIN) 3923
245 1# - MENCIÓN DE TÍTULO
Título "Creative Cities" and the rise of the dealer class: a critique of Richard Florida's approach to urban theory
Medio físico [Recurs electrònic] /
Mención de responsabilidad, etc. Stefan Krätke
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión 19 p. : digital, fitxer PDF (336,11 Kb)
520 3# - RESUMEN, ETC.
Nota de sumario, etc. In recent times, Richard Florida's 'creative class' theory, which deals with a particular set of regional success factors (technology, talent and tolerance) has received quite a positive reception among regional scientists and politicians in North America and Europe. Particularly on the urban level, Florida's concept has become a 'message of hope' to guide poor and declining localities to a future path of successful development. Florida's approach can be criticized for its highly affirmative concept of class and the current mode of capitalist development. This article starts from a deconstruction of the notion of a creative class and deals with the aggregation and co-location problems that plague Florida's concept. On the basis of empirical research on the regional distribution of diverse occupational groups in Germany, the article proves specifically that the 'dealer class' - or in Florida's terms, creative professionals - does not have a significant or positive impact on the success of urban areas in developing sustainable economic structures. (Font: Autor)
595 ## - NOTA DE SUMARIO (LOCAL CIDOC)
Sumario Introduction -- Critique of Florida's conception of the 'creative class' -- The assessment of regional economic success factors -- The impact of creative occupational groups on successful regional economic development in Germany -- Conclusion -- References
773 0# - ENTRADA DE DOCUMENTO FUENTE
Subcampo de control nnas
Título International journal of urban and regional research,
Información relacionada Vol. 34, no. 4 (2010), p. 835-853
ISSN 1468-2427
942 ## - ENTRADA PARA ELEMENTOS AGREGADOS (KOHA)
Koha tipo de item e-Artículo
Existencias
Restricciones de uso Koha Colección Localización (Biblioteca) Sublocalización o Colección (subbiblioteca) Localización en estanterías Fecha de adquisición Fuente de adquisición Koha signatura completa Código de barras Identificador uniforme del recurso Koha tipo de item
Accés restringit General Centre d' Informació i Documentació del CERC Centre d' Informació i Documentació del CERC Repositori digital 11/09/2015 C E110164 E110164 http://cercles.diba.cat/cgi-bin/koha/opac-retrieve-file.pl?id=63d4149d095cf7c03ffe250db9dc319a e-Artículo

Con tecnología Koha