Detalles MARC
000 -CABECERA |
Campo de control de longitud fija |
03368nma a2200253 a 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL |
Campo de control |
vtls000010202 |
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL |
Campo de control |
ES-BaOER |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN |
Campo de control |
20210630123858.0 |
008 - CÓDIGOS DE INFORMACIÓN DE LONGITUD FIJA |
Campo de control de longitud fija |
130626|2009 spc|||||s ||| ||cat|d |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN |
Centro catalogador de origen |
ES-BaOER |
Lengua de catalogación |
cat |
Centro transcriptor |
ES-BaOER |
100 1# - PUNTO DE ACCESO PRINCIPAL - NOMBRE DE PERSONA |
Nombre de persona |
Trias Folch, Elisenda |
9 (RLIN) |
2368 |
245 1# - MENCIÓN DE TÍTULO |
Título |
Nascuts per llegir: balanç dels tres primers anys. Experiència en funcionament a 30 municipis de Catalunya |
Tipo de material |
[Recurs electrònic] / |
Mención de responsabilidad etc. |
Elisenda Trias Folch, Marta Roig Pagès |
256 ## - CARACTERÍSTICAS DEL ARCHIVO DE ORDENADOR |
Características del archivo de ordenador |
Dades |
520 ## - NOTA DE RESUMEN |
Resumen |
Nascuts per llegir (NPL) s'inicia el 2005 a 20 municipis de Catalunya i es basa en el treball transversal entre pediatres, infermeres pediàtriques, llevadores, bibliotecaris i altres agents del món de l'educació i la literatura infantil. L'objectiu de l'article és presentar els resultats de l'avaluació dels 20 municipis pilot i els reptes de futur. Per fer-ho s'han tingut en compte els resultats de les enquestes complimentades pels equips dels centres d'atenció primària (CAP) i de les biblioteques, i per les famílies. A partir de l'anàlisi d'aquestes dades es defineixen els nous objectius que han de permetre consolidar l'NPL i projectar-lo com un programa en xarxa, de promoció del gust per la lectura, com a eina per enfortir els vincles emocionals entre pares i fills i per afavorir el desenvolupament integral de l'infant, en la franja dels 0 als 3 anys. I és que tot i el llarg camí ja recorregut es plantegen reptes importants vinculats sobretot amb el sector sanitari, que necessita un grau més alt d'acompanyament i un suport institucional que en faciliti la implicació i reconegui la tasca dels professionals que hi participen. (Font: Autor) |
|
Resumen |
The Born to Read (Nascuts per Llegir) initiative was started in 2005 in 20 municipalities of Catalonia. It is based on the transversal work between pediatricians, pediatric nurses, midwives, librarians, and other individuals involved in child education and children's literature. In this article, we review the results of the evaluation performed on the 20 pilot municipalities and we discuss the future challenges. Pediatric primary care centers, public libraries, and families completed the questionnaires that formed the basis for the evaluation. Based on the results of this analysis, we have defined a new set of objectives that should help consolidate the Born to Read initiative and present it as a network program that promotes reading, strengthens the relationship between parents and children, and facilitates the development of young children between 0 and 3 years of age. We have made significant progress; however, major challenges are still ahead, particularly those related to health care administration. A stronger institutional and administrative support is needed, and the professionals devoted to this program require recognition. (Font: Autor) |
595 ## - Sumario |
Sumario |
Introducció -- Materials i mètode -- Els resultats -- Discussió -- Bibliografia |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL - NOMBRE DE PERSONA |
Nombre de persona |
Roig Pagès, Marta |
9 (RLIN) |
2369 |
773 0# - ENLACE AL DOCUMENTO FUENTE |
Título |
Pediatria catalana, |
Número Internacional Normalizado para Publicaciones Seriadas (ISSN) |
1135-8831 |
Parte(s) relacionada(s) |
Núm. 69 (2009), p.272-280 |
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS |
Nombre del host |
http://www.scpediatria.cat/pediatrcatalana/docs/2009/pc6/treball%20original_1.pdf |
942 ## - ENTRADA PARA ELEMENTOS AGREGADOS (KOHA) |
Koha [por defecto] tipo de item |
e-Artículo |