Culture and authenticity in urban regeneration processes: place branding in central Barcelona (Registro nro. 37183)

Detalles MARC
000 -CABECERA
Campo de control de longitud fija 02185nma a2200229 a 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
Campo de control vtls000011084
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL
Campo de control ES-BaOER
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
Campo de control 20210630123859.0
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA
Campo de control de longitud fija cr ||| |||||
008 - CÓDIGOS DE INFORMACIÓN DE LONGITUD FIJA
Campo de control de longitud fija 140228s2014 spc|||||s 0|| ||spa|d
024 ## - OTROS IDENTIFICADORES NORMALIZADOS
Número normalizado o código DOI: 10.1177/0042098013515762
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN
Centro catalogador de origen ES-BaOER
Lengua de catalogación cat
Centro transcriptor ES-BaOER
100 1# - PUNTO DE ACCESO PRINCIPAL - NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Rius, Joaquim
9 (RLIN) 1183
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título Culture and authenticity in urban regeneration processes: place branding in central Barcelona
Tipo de material [Recurs electrònic] /
Mención de responsabilidad etc. Joaquim Rius Ulldemolins
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión 21 p. : digital, fitxer PDF (189,27 Kb)
520 ## - NOTA DE RESUMEN
Resumen In the post-Fordist economy, culture has become an important resource for cities to compete at the regional and intern ational levels. Thus, local elites have used culture as an instrument of urban regeneration and these processes increasingly seek to promote urban branding. Moreover, culture is seen as a way to generate narratives that help cities avoid the perception of standardisation, characterise cities as a unique urban space and create authenticity, which are necessary elements if a city is to be globally competitive. The case of central Barcelona and, specifically, the Raval district is exemplary and singular: the joint action of the cultural institutions and representatives of the cultural sector based in the neighbourhood have turned the Raval into an brand space of 'authentic Barcelona' that makes the official, tourist-frequented Barcelona more rich and complex. (Font: Autor)
595 ## - Sumario
Sumario Introduction -- Post-industrial society, local government and the creative city -- The production of fascination and authenticity: Culture, brand and territory -- The Barcelona model and urban branding: From the model to the brand -- Urban regeneration, cultural clustering and place branding in central Barcelona -- The arts and the Raval brand image -- The arts community, business sector and the Raval brand -- Conclusions -- References
773 0# - ENLACE AL DOCUMENTO FUENTE
Subcampo de control nnas
Título Urban studies
Parte(s) relacionada(s) Prepublicat (7 Jan. 2014)
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS
Nota pública
Identificador Uniforme del Recurso (URI) <a href="http://cercles.diba.cat/documentsdigitals/pdf/E140006.pdf">http://cercles.diba.cat/documentsdigitals/pdf/E140006.pdf</a>
942 ## - ENTRADA PARA ELEMENTOS AGREGADOS (KOHA)
Koha [por defecto] tipo de item e-Artículo

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