Spain's nation branding project Marca España and its cultural policy: the economic and political instrumentalization of a homogeneous and simplified cultural image (Registro nro. 37186)

Detalles MARC
000 -CABECERA
Campo de control de longitud fija 02426naa a2200217 a 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
Campo de control vtls000011087
003 - IDENTIFICADOR DE NÚMERO DE CONTROL
Campo de control ES-BaOER
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
Campo de control 20210630123859.0
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA
Campo de control de longitud fija cr ||| |||||
008 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
Campo de control de longitud fija 140228s2014 spc|||||s 0|| ||spa|d
024 ## - OTROS IDENTIFICADORES
Número o código normalizado DOI: 10.1080/10286632.2013.877456
040 ## - FUENTE DE CATALOGACIÓN
Agencia de catalogación original ES-BaOER
Idioma de catalogación cat
Agencia que realiza la transcripción ES-BaOER
100 1# - ENCABEZAMIENTO PRINCIPAL--NOMBRE PERSONAL
Nombre de persona Rius, Joaquim
9 (RLIN) 1183
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título Spain's nation branding project Marca España and its cultural policy: the economic and political instrumentalization of a homogeneous and simplified cultural image
Medio físico [Recurs electrònic] /
Mención de responsabilidad, etc. Joaquim Rius Ulldemolins and Mariano Martín Zamorano
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión 21 p. : digital, fitxer PDF (302,73)
520 ## - RESUMEN, ETC.
Nota de sumario, etc. Cultural diplomacy is being increasingly considered the medium in which nation states can instrumentalize their cultural production and accomplish soft power goals. Analysts have repeatedly underlined the importance of culture in place branding in globalized economies, where culture can singularize products and assign them greater value. Both foreign and cultural policy have made the international projection of cultural industries a strategic goal, and this has simultaneously transformed the goals and networks of these policies. Although the literature addresses this phenomenon, certain effects of brand policy-making have become evident and require further attention: the simplification of cultural diversity, the elimination of non-coherent characteristics within brands and the limitation of internal dissension and participation. In this paper, Spain's nation branding project Marca España (Spain Brand) is critically analysed as a process of economic and political instrumentalization conducted by large companies who promote a simplified and homogeneous image of national culture. (Font: Autor)
595 ## - NOTA DE SUMARIO (LOCAL CIDOC)
Sumario Introduction: from place branding to nation branding -- Cultural and identity diversity in Spain -- Public diplomacy and the instrumentalization of culture -- The Marca España project: origin and programmatic content -- Marca España: the actors' network and intra-elite consensus -- Marca España: the promotion of a homogeneous cultural image -- Economic and politic instrumentalization of culture in nation branding -- Conclusions -- References
700 1# - ENCABEZAMIENTO SECUNDARIO--NOMBRE PERSONAL
Nombre de persona Martín Zamorano, Mariano
9 (RLIN) 3173
773 0# - ENTRADA DE DOCUMENTO FUENTE
Subcampo de control nnas
Número de control del registro vtls000011380
Título International journal of cultural policy,
Información relacionada Prepublicat (17 Jan. 2014)
ISSN 1477-2833
942 ## - ENTRADA PARA ELEMENTOS AGREGADOS (KOHA)
Koha tipo de item e-Artículo
Existencias
Restricciones de uso Koha Colección Localización (Biblioteca) Sublocalización o Colección (subbiblioteca) Localización en estanterías Fecha de adquisición Fuente de adquisición Koha signatura completa Identificador uniforme del recurso Koha tipo de item
Accés restringit General Centre d' Informació i Documentació del CERC Centre d' Informació i Documentació del CERC Repositori digital 16/10/2017 D E140018 http://cercles.diba.cat/documentsdigitals/pdf/E140018.pdf e-Artículo

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