An Orchestral audience: classical music and continued patterns of distinction (Registro nro. 37223)

Detalles MARC
000 -CABECERA
Campo de control de longitud fija 02246nab a2200241 a 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
Campo de control vtls000011285
003 - IDENTIFICADOR DE NÚMERO DE CONTROL
Campo de control ES-BaOER
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
Campo de control 20210630123901.0
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA
Campo de control de longitud fija cr ||| |||||
008 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
Campo de control de longitud fija 141124s2013 xxk|||||s 0|| ||eng|d
024 ## - OTROS IDENTIFICADORES
Número o código normalizado DOI: 10.1177/1749975514541862
040 ## - FUENTE DE CATALOGACIÓN
Agencia de catalogación original ES-BaOER
Idioma de catalogación cat
Agencia que realiza la transcripción ES-BaOER
100 ## - ENCABEZAMIENTO PRINCIPAL--NOMBRE PERSONAL
Nombre de persona Crawford, Garry
9 (RLIN) 3975
245 13 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título An Orchestral audience: classical music and continued patterns of distinction
Medio físico [Recurs electrònic] /
Mención de responsabilidad, etc. Garry Crawford, Victoria Gosling, Gaynor Bagnall & Ben Light
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión 20 p. : digital, fitxer PDF (786,92 Kb)
520 ## - RESUMEN, ETC.
Nota de sumario, etc. This paper considers the key findings of a year-long collaborative research project focusing on the audience of the London Symphony Orchestra and their introduction of a new mobile telephone ('app') ticketing system. A mixed-method approach was employed, utilizing focus groups and questionnaires with over 80 participants, to research a sample group of university students. This research develops our understanding of classical music audiences, and highlights the continued individualistic, middle-class, and exclusionary culture of classical music attendance and patterns of behaviours. The research also suggests that a mobile phone app does prove a useful mechanism for selling discounted tickets, but shows little indication of being a useful means of expanding this audience beyond its traditional demographic. (Font: Autor)
595 ## - NOTA DE SUMARIO (LOCAL CIDOC)
Sumario Introduction -- The Classical Music Audience -- The Cultural Omnivore -- The Research -- The Introduction of the Student Ticketing App -- The Participants' Profile -- Mobile Concert Companions -- Origins of Interest in Classical Music -- Patterns of Appropriate Behaviour -- Understanding and Appreciation of Classical Music -- Perceived Differences between Classical and Pop Music -- Catering to a Younger Audience -- The Individual Nature of the Classical Music Concert -- Connecting with Classical Music in Everyday Life -- Conclusion -- Notes -- Funding -- References
700 1# - ENCABEZAMIENTO SECUNDARIO--NOMBRE PERSONAL
Nombre de persona Gosling, Victoria
9 (RLIN) 3976
Nombre de persona Bagnall, Gaynor
9 (RLIN) 3977
Nombre de persona Light, Ben
9 (RLIN) 3978
773 0# - ENTRADA DE DOCUMENTO FUENTE
Subcampo de control nnas
Número de control del registro vtls000011480
Título Cultural sociology,
ISSN 1749-9763
Información relacionada Published online: July 23, 2014, p. 1-18
942 ## - ENTRADA PARA ELEMENTOS AGREGADOS (KOHA)
Koha tipo de item e-Artículo
Existencias
Restricciones de uso Koha Colección Localización (Biblioteca) Sublocalización o Colección (subbiblioteca) Localización en estanterías Fecha de adquisición Koha signatura completa Código de barras Identificador uniforme del recurso Koha tipo de item
Accés restringit General Centre d' Informació i Documentació del CERC Centre d' Informació i Documentació del CERC Repositori digital 11/09/2015 E140169 E140169 http://cercles.diba.cat/documentsdigitals/pdf/E140169.pdf e-Artículo

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