Models emergents de sostenibilitat de continguts audiovisuals en l'era digital: noves formes de publicitat i altres fonts de sostenibilitat (Registro nro. 37292)

Detalles MARC
000 -CABECERA
Campo de control de longitud fija 04159nmm a2200265 a 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
Campo de control vtls000011023
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL
Campo de control ES-BaOER
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
Campo de control 20160510181530.0
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA
Campo de control de longitud fija cr ||| |||||
008 - CÓDIGOS DE INFORMACIÓN DE LONGITUD FIJA
Campo de control de longitud fija 131202s2012 spc| |s 0|| ||cat|d
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN
Centro catalogador de origen ES-BaOER
Lengua de catalogación cat
Centro transcriptor ES-BaOER
245 0# - MENCIÓN DE TÍTULO
Título Models emergents de sostenibilitat de continguts audiovisuals en l'era digital: noves formes de publicitat i altres fonts de sostenibilitat
Tipo de material [Recurs electrònic] /
Mención de responsabilidad etc. grup de recerca Institut de Govern i Polítiques Públiques: equip d’investigació: Marco Berlinguer, Mayo Fuster, Rubén Martínez ; direcció: Mayo Fuster, Joan Subirats
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC. (IMPRINT)
Lugar de publicación distribución etc. Bellaterra :
Nombre del editor distribuidor etc. UAB. Institut de Govern i Polítiques Públiques,
Fecha de publicación distribución etc. 2012
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión 81 p. : digital, fitxer PDF (697,27 Kb)
520 ## - NOTA DE RESUMEN
Resumen Aquest treball afronta un fenomen emergent caracteritzat pel canvi continu i l'experimentació: la creació col·laborativa de continguts audiovisuals online. L'anàlisi se centra en extreure quins són els models de sostenibilitat de la creació col·laborativa online, fent particular esment a diferents modalitats d'ús de la publicitat. La unitat d'anàlisi són casos de Comunitats de Creació Online (CCOs), és a dir, comunitats d'individus que col·laboren en l'àmbit digital per a la construcció de recursos audiovisuals. El primer objectiu ha estat realitzar un mapatge de casos que prenen com a node o seu central de la seva activitat el territori català. A partir de 21 casos seleccionats, la metodologia combina l'anàlisi quantitativa, a partir d'un qüestionari subministrat al total dels casos, i l'anàlisi qualitativa, a través d'entrevistes presencials realitzades en 8 casos d'estudi. Aquesta investigació ens duu a concloure que la sostenibilitat dels projectes depèn en gran mesura de relacions de confiança i d'interdependència voluntàries entre diferents agents, contribucions i retribucions de caràcter no monetari així com de recursos i infraestructures que en permeten l'ús lliure. La publicitat com a font de sostenibilitat dels projectes en aquesta realitat de base digital i cognitiva pateix una profunda transformació atès que ja no parteix d'un esquema de comunicació lineal (emissor/receptor) sinó que es difumina a través de l'exercici col·laboratiu entre diferents agents (publicitat entre parells o P2P). (Font: Autor)
595 ## - Sumario
Sumario 1. Introducció -- 2. Context i marc teòric: 2.1 Informacionalisme i l'efecte de les noves tecnologies d'informació i comunicació ; 2.2 Economia de base col·laborativa ; 2.3 Indústries creatives i producció audiovisual -- 3. Objectius i disseny de la investigació: 3.1 Objectius de la investigació ; 3.2 Reptes i hipòtesis inicials: Consideracions sobre el mostreig, la unitat d'anàlisi i anàlisi de la sostenibilitat ; 3.3 Metodologia i disseny de la investigació -- 4. Anàlisi quantitativa: 4.1 Introducció ; 4.2 Característiques generals dels casos enquestats ; 4.3 Sostenibilitat ; 4.4 El paper de la publicitat -- 5. Anàlisi qualitativa: 5.1 Introducció ; 5.2 Viquipèdia (http://ca.wikipedia.org) ; 5.3 OpenFrameworks (http://www.openframeworks.cc/) ; 5.4 Goteo (www.goteo.org) ; 5.5 Kinoraw (http://kinoraw.net) ; 5.6 NO-RES (http://no-res.cc/es/) ; 5.7 The Data Republic (http://www.thedatarepublic.com) ; 5.8 Venusplutón (http://Venusplutón.com) ; 5.9 Comunitats de creació audiovisual entorn a Youtube/ Comunitat Gamers -- 6. Conclusions: 6.1 Ecologia productiva ; 6.2 Centralitat dels recursos no monetaris ; 6.3 Models de propietat flexible ; 6.4 Futures línies d'investigació -- 7. Bibliografia -- 8. ANNEX-I: Llistat de casos seleccionats -- 9. ANNEX-II: Qüestionari
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL - NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Berlinguer, Marco
9 (RLIN) 3113
Nombre de persona Fuster, Mayo
9 (RLIN) 3112
Nombre de persona Martínez, Rubén
9 (RLIN) 3054
Nombre de persona Subirats, Joan,
Término indicativo de función dir.
9 (RLIN) 868
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL - NOMBRE DE ENTIDAD
Nombre de entidad o nombre de jurisdicción como elemento inicial Universitat Autònoma de Barcelona.
Unidad subordinada Institut de Govern i Polítiques Públiques
9 (RLIN) 1762
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS
Nota pública
Identificador Uniforme del Recurso (URI) <a href="http://cercles.diba.cat/documentsdigitals/pdf/E130320.pdf">http://cercles.diba.cat/documentsdigitals/pdf/E130320.pdf</a>
942 ## - ENTRADA PARA ELEMENTOS AGREGADOS (KOHA)
Koha [por defecto] tipo de item e-Libro

No hay ítems disponibles.

Con tecnología Koha