Detalles MARC
000 -CABECERA |
Campo de control de longitud fija |
03999nam a2200265 a 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL |
Campo de control |
vtls000010291 |
003 - IDENTIFICADOR DE NÚMERO DE CONTROL |
Campo de control |
ES-BaOER |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN |
Campo de control |
20190507155341.0 |
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Campo de control de longitud fija |
cr||| ||||| |
008 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FIJA--INFORMACIÓN GENERAL |
Campo de control de longitud fija |
130626s2011 sp |||||s ||| ||spa|d |
020 ## - ISBN (INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER) |
ISBN |
9788492957811 |
040 ## - FUENTE DE CATALOGACIÓN |
Agencia de catalogación original |
ES-BaOER |
Idioma de catalogación |
cat |
Agencia que realiza la transcripción |
ES-BaOER |
Agencia que realiza la modificación |
ES-BaOER |
100 1# - ENCABEZAMIENTO PRINCIPAL--NOMBRE PERSONAL |
Nombre de persona |
Zallo, Ramón |
9 (RLIN) |
155 |
245 1# - MENCIÓN DE TÍTULO |
Título |
Análisis comparativo y tendencias de las políticas culturales de España, Cataluña y el País Vasco |
Medio físico |
[Recurs electrònic] : |
Parte restante del título |
(metodología de Compendium of cultural policies and trends in Europe) / |
Mención de responsabilidad, etc. |
Ramón Zallo ; Observatorio Cultura y Comunicación, Fundación Alternativas |
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC (PIE DE IMPRENTA) |
Lugar de publicación, distribución, etc. |
Madrid : |
Nombre del editor, distribuidor, etc. |
Fundación Autor : |
-- |
Fundación Alternativas, |
Fecha de publicación, distribución, etc. |
DL 2011 |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Extensión |
128 p. : digital, fitxer PDF (796,13 Kb) |
490 1# - MENCIÓN DE COLECCIÓN |
Colección |
Documento de trabajo ; |
Número de volumen |
10/2011 |
520 ## - Resumen |
NOTA DE RESUMEN |
Les polítiques culturals i comunicatives han tingut un paper rellevant en els processos de construcció nacional dels estats, una funció que es va atenuar en el moment que els estats van iniciar un procés de cessió de sobirania cap a ens supraestatals i cap a les unitats subestatals en els processos de descentralització. Però en els últims anys, aquesta dinàmica s’està atenuant o fins i tot invertint. Partint d’aquets arguments, en la primera part del document Zallo focalitza la seva anàlisi en la política cultural de la UE -com a marc supraestatal- i en les comunitats autònomes d’Espanya com a marcs subestatals. Zallo lamenta que la cultura -que és part del model de construcció europea- és poc present als tractats i al marc jurídic, tot el contrari que la comunicació, la qual compta amb un fort pes doctrinal que no es trasllada a les dinàmiques de treball intereuropees. Pel que fa a la cooperació cultural, Zallo remarca que gairebé no hi ha política exterior cultural i que el gruix de la cooperació cultural cap a fora la realitzen els estats i ho fan pel seu compte, sense comptar amb la UE ni, òbviament, amb les regions. En la segona part del treball, trasllada la dialèctica estat-unitats subestatals al cas concret d’Espanya, i de les comunitats autònomes de Catalunya i el País Basc, i ho fa seguint la metodologia compendium (Consell d’Europa/Ericars) d’anàlisi exhaustiva de les polítiques culturals. Zallo conclou que per bé que es pot produir un “contagi insterinstitucional en termes nominals i metodològics, és segur que les polítiques culturals a Catalunya i Euskadi seguiran amb desenvolupaments autocentrats. Les dues comunitats tenen vocació d’assumpció integral de la política cultural i en opinió de l’autor han de ser referents fins i tot per a les accions de l’estat central que haurien de cercar complementarietats. (Font: El Centre) |
595 ## - Sumario |
Sumario |
1ª parte. Política regional cultural de la Unión Europea y las comunidades subestatales: Introducción ; 1. La UE y sus limitaciones en políticas regionales culturales ; 2. Marcos subestatales -- 2ª parte. Una comparativa entre comunidades autónomas y Estado siguiendo el modelo compendium: 3. Objeto de estudio y modelo compendium ; 4. Perspectiva histórica: políticas e instrumentos culturales ; 5. Competencia y organigramas ; 6. Objetivos y principios generales de la política cultural ; 7. Cuestiones actuales de debate y tendencias de política cultural ; 8. Principal normativa en el ámbito de la cultura ; 9. Financiación y gasto público en cultura ; 10. Instituciones culturales y nuevos actores ; 11. Apoyo a la creación ; 12. Conclusiones -- Bibliografía -- Anexo -- Índice de Tablas |
710 2# - ENCABEZAMIENTO SECUNDARIO--NOMBRE CORPORATIVO |
9 (RLIN) |
15638 |
Nombre corporativo o de jurisdicción como elemento de entrada |
Fundación Alternativas |
|
9 (RLIN) |
2914 |
Nombre corporativo o de jurisdicción como elemento de entrada |
Observatorio de Cultura y Comunicación |
830 #0 - ENCABEZAMIENTO SECUNDARIO DE COLECCIÓN--TÍTULO UNIFORME |
Título Uniforme |
Documento de trabajo (Fundación Alternativas) ; |
Designación numérica/secuencial del volumen |
10/2011 |
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICO |
Nota pública |
<a href="E-Link">E-Link</a> |
Identificador uniforme del recurso |
<a href="https://www.fundacionalternativas.org/cultura-y-comunicacion/documentos/documentos-de-trabajo/analisis-comparativo-y-tendencias-de-las-politicas-culturales-de-espana-cataluna-y-el-pais-vasco">https://www.fundacionalternativas.org/cultura-y-comunicacion/documentos/documentos-de-trabajo/analisis-comparativo-y-tendencias-de-las-politicas-culturales-de-espana-cataluna-y-el-pais-vasco</a> |
942 ## - ELEMENTOS KOHA |
Koha tipo de item |
e-Libro |