The Role of arts education in enhancing school attractiveness: a literature review (Registro nro. 38208)

Detalles MARC
000 -CABECERA
Campo de control de longitud fija 02723nam a2200241 a 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
Campo de control vtls000010334
003 - IDENTIFICADOR DE NÚMERO DE CONTROL
Campo de control ES-BaOER
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
Campo de control 20181024144752.0
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA
Campo de control de longitud fija cr ||| |||||
008 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
Campo de control de longitud fija 130626s2012 |||||s ||| ||eng|d
040 ## - FUENTE DE CATALOGACIÓN
Agencia de catalogación original ES-BaOER
Idioma de catalogación cat
Agencia que realiza la transcripción ES-BaOER
100 1# - ENCABEZAMIENTO PRINCIPAL--NOMBRE PERSONAL
Nombre de persona Bamford, Anne
9 (RLIN) 1317
245 14 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título The Role of arts education in enhancing school attractiveness: a literature review
Medio físico [Recurs electrònic] /
Mención de responsabilidad, etc. by Anne Bamford and Michael Wimmer
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC (PIE DE IMPRENTA)
Lugar de publicación, distribución, etc. [S.l.]
Nombre del editor, distribuidor, etc. European Expert Network on Culture,
Fecha de publicación, distribución, etc. 2012
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión 63 p. : digital, fitxer PDF (1,07 Mb)
490 1# - MENCIÓN DE COLECCIÓN
Colección EENC paper
520 ## - Resumen
NOTA DE RESUMEN This paper summarises the main literature that presents research-based evidence of the impact of the arts on school attractiveness and students’ engagement with school. In addition to the research studies that directly examine arts impact on students’ engagement, studies have also been included where it could be reasonably argued that a correlation could exist between relevant educational finding in terms of school attractiveness, and where there is also evidence that the arts, culture and or creative teaching and learning may lead directly or indirectly to those given educational outcomes. The paper emerges from a request presented by the Culture Policy, Diversity and Intercultural Dialogue Unit at DG EAC, in the context of the EU Council of Minister’s adoption of ‘Conclusions on Cultural and Creative Competences’ in November 2011 and with a view to forthcoming activities in the framework of the Council’s Work Plan for Culture 2011-14. Relevant research has been included, both in the general body of the paper and as a detailed appendix containing summaries of pertinent research including a short description of each piece of research and its main conclusions. Whilst the focus has been on literature within the EU, relevant documents from elsewhere in the world have been included where their results have bearing on the European school context. (Font: Autor)
595 ## - Sumario
Sumario Introduction -- A historic continuity -- Current influences --School has become a complex system -- Expectations of attractiveness of the different school stakeholders: Attractiveness for students ; Attractiveness for parents ; Attractiveness for teachers ; Attractiveness for school boards and administrators ; Attractiveness for the community, economy and labour markets-- How might the arts contribute to school attractiveness? -- Under which circumstances arts in school may generate such impact? -- Conclusions and recommendations -- References -- Appendix
700 1# - ENCABEZAMIENTO SECUNDARIO--NOMBRE PERSONAL
Nombre de persona Wimmer, Michael
9 (RLIN) 369
710 2# - ENCABEZAMIENTO SECUNDARIO--NOMBRE CORPORATIVO
Nombre corporativo o de jurisdicción como elemento de entrada European Expert Network on Culture
9 (RLIN) 2599
830 #0 - ENCABEZAMIENTO SECUNDARIO DE COLECCIÓN--TÍTULO UNIFORME
Título Uniforme EENC paper
942 ## - ELEMENTOS KOHA
Koha tipo de item e-Libro
Existencias
Suprimido Perdido Estropeado Restricciones de uso No se presta Koha Colección Localización (Biblioteca) Sublocalización o Colección (subbiblioteca) Localización en estanterías Fecha de adquisición Fuente de adquisición Koha préstamos (veces que ha sido prestado) Koha signatura completa Código de barras Koha Fecha de último uso Número de ejemplar Identificador uniforme del recurso Precio efectivo desde Koha tipo de item
      Accés restringit Disponible General Centre d' Informació i Documentació del CERC Centre d' Informació i Documentació del CERC Repositori digital 11/09/2015 C   E120177 E120177 11/09/2015 1 http://cercles.diba.cat/cgi-bin/koha/opac-retrieve-file.pl?id=ded6f5aeb9327e277606ca585f309522 11/09/2015 e-Libro

Con tecnología Koha