Time and money : (Registro nro. 38443)

Detalles MARC
000 -CABECERA
Campo de control de longitud fija 01624nam a2200205 a 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
Campo de control vtls000000232
003 - IDENTIFICADOR DE NÚMERO DE CONTROL
Campo de control ES-BaOER
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
Campo de control 20180711143811.0
008 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
Campo de control de longitud fija 130626s1993 xxk|||||| 0|| ||eng|d
020 ## - ISBN (INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER)
ISBN 0415088550
040 ## - FUENTE DE CATALOGACIÓN
Agencia de catalogación original ES-BaOER
Idioma de catalogación cat
Agencia que realiza la transcripción ES-BaOER
100 1# - ENCABEZAMIENTO PRINCIPAL--NOMBRE PERSONAL
Nombre de persona Cross, Gary
9 (RLIN) 5311
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título Time and money :
Parte restante del título the making of consumer culture /
Mención de responsabilidad, etc. Gary Cross
250 ## - MENCIÓN DE EDICIÓN
Mención de edición 1st ed.
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC (PIE DE IMPRENTA)
Lugar de publicación, distribución, etc. London ;
-- New York :
Nombre del editor, distribuidor, etc. Routledge,
Fecha de publicación, distribución, etc. 1993
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión x, 294 p.
520 ## - Resumen
NOTA DE RESUMEN In a broad historical analysis, this book explains why consumer culture is biased towards goods and against free time. Drawing on American, British and French experience in the 1920s and 1930s, Gary Cross reveals why hopes that mass production would create a 'leisure society' proved illusory and why instead a work-and-spend culture prevailed. <br/><br/>In an analysis of working families' changing attitudes toward leisure and goods, he offers a new perspective on popular consumerism; and in the light of trends from the 1950s to the present day, he assesses possible changes in the balance of consumption and free time. (Font: Editor)
595 ## - Sumario
Sumario Preface -- 1. Modern dilemmas of time and money -- 2. The modern moral economy of needs -- 3. Barriers and bridges: cultural elites and the democratisation of time and money -- 4. Time becomes money: the politics of distribution and recovery -- 5. Democratic leisure and the failure of cultural politics -- 6. Traumas of time and money in prosperity and depression -- 7. The consumer's comfort and dream -- 8. Consumerist modernity: an end of history? -- Notes -- Index
942 ## - ELEMENTOS KOHA
Koha tipo de item Libro
Existencias
Suprimido Perdido Estropeado Restricciones de uso No se presta Koha Colección Localización (Biblioteca) Sublocalización o Colección (subbiblioteca) Localización en estanterías Fecha de adquisición Fuente de adquisición Koha préstamos (veces que ha sido prestado) Koha signatura completa Código de barras Koha Fecha de último uso Número de ejemplar Precio efectivo desde Koha tipo de item
      Disponible Disponible General Centre d' Informació i Documentació del CERC Centre d' Informació i Documentació del CERC Sala 11/09/2015 C   S 02114 1900002369 11/09/2015 1 11/09/2015 Libro

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