Detalles MARC
000 -CABECERA |
Campo de control de longitud fija |
05033nam a2200253 a 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL |
Campo de control |
vtls000000308 |
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL |
Campo de control |
ES-BaOER |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN |
Campo de control |
20160520080332.0 |
008 - CÓDIGOS DE INFORMACIÓN DE LONGITUD FIJA |
Campo de control de longitud fija |
130626s1995 xxk|||||| 0|| ||eng|d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL NORMALIZADO PARA LIBROS (ISBN) |
Número Internacional Normalizado para Libros (ISBN) |
0415106230 |
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA |
Número de control del sistema |
0000-30860 |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN |
Centro catalogador de origen |
ES-BaOER |
Lengua de catalogación |
cat |
Centro transcriptor |
ES-BaOER |
245 00 - MENCIÓN DE TÍTULO |
Título |
Visual culture / |
Mención de responsabilidad etc. |
edited by Chris Jenks |
250 ## - MENCIÓN DE EDICIÓN |
Mención de edición |
1rst ed. |
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC. (IMPRINT) |
Lugar de publicación distribución etc. |
London ; |
-- |
New York : |
Nombre del editor distribuidor etc. |
Routledge, |
Fecha de publicación distribución etc. |
1995 |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Extensión |
xi, 269 p. |
520 3# - NOTA DE RESUMEN |
Resumen |
La visió i el visual són temes emergents relatius a la sociologia, els estudis culturals i la teoria crítica en les arts plàstiques, constituint una de les majors preocupacions de la modernitat, que esdevé central a l'hora d'entendre el postmodernisme. En aquest text, es presenten catorze articles temàtics que exploren el caràcter plàstic de la cultura contemporània. Els autors analitzen la publicitat, les pel.lícules, la pintura, les belles arts, el periodisme, la fotografia, la televisió i la propaganda. Afirmen que només existeix una relació social, i no formal, entre la visió i la veritat. Podríem dir que està intimament vinculada a les formes que ha desenvolupat la nostra societat, a través del temps, per ordenar el coneixement, les estratègies de poder i els sistemes de desig. |
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Resumen |
La visión y lo visual son temas emergentes relativos a la sociología, los estudios culturales y la teoría crítica en las artes plásticas, constituyendo una de las preocupaciones de la modernidad que adquiere carácter central en la comprensión del postmodernismo. En este texto se presentan catorce artículos temáticos que exploran el carácter plástico de la cultura contemporanea. Los autores analizan la publicidad, las películas, la pintura, las bellas artes, el periodismo, la fotografía, la televisión y la propaganda. Afirman que sólo existe una relación social, y no formal, entre la visión y la verdad. Ésta parece íntimamente vinculada a las maneras que ha desarrollado nuestra sociedad a través del tiempo para ordenar sus formas de conocimiento, sus estrategias de poder y sus sistemas de deseo. |
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Resumen |
Visual Culture is a collection of original and critical essays addressing 'vision' as a social and cultural process. The book exposes the organised but implicit structuring of a highly significant yet utterly routine dimension of social relations, the 'seen'. What we see, and the manner in which we come to see it, is not simply part of a natural ability. It is rather intimately linked with the ways that our society has, over time, arranged its forms of knowledge, its strategies of power and its systems of desire. We can no longer be assured that what we see is what we should believe in. There is only a social not a formal relation between vision and truth. The necessity, centrality and universality of vision has been a major preoccupation of modernity; and the fracture and refraction of vision are central to an understanding of the postmodern. Consequently, the role of visual depiction, the practices of visual production and reproduction, and the socialisation, history and conventions of visual perception are emergent themes for sociology, cultural studies and critical theory in the visual arts. The contributors all stem from these three traditions and all represent the vanguard of new research in their areas. Though their perspectives vary, they share a central problematic, the 'visual' character of contemporary culture. Their approach is through a wide spectrum of representational formations, ranging through advertising, film, painting and fine art, journalism, photography, television and propaganda. (Font: Editor) |
595 ## - Sumario |
Sumario |
List of figures -- List of contributors -- Acknowledgements -- 1. The centrality of the eye in Western culture: An introduction / Chris Jenks -- 2. Advertising: The rhetorical imperative / Malcolm Barnard -- 3. Reporting and visualising / Andrew Barry -- 4. Fractured subjectivity / Roy Boyne -- 5. The city, the cinema: Modern spaces / James Donald -- 6. Fabulous confusion! Pop before pop? / Dick Hebdige -- 7. An art of scholars: Corruption, negation and particularity in paintings by Ryman and Richter / Ian Heywood -- 8. Watching your step: The history and practice of the flâneur / Chris Jenks -- 9. Reich dreams: Ritual horror and armoured bodies / Justin J. Lorentzen -- 10. Television: Not so much a visual medium, more a visible object / David Morley -- 11. Foucault's optics: The (in) vision of mortality and modernity / John O'Neill -- 12. Managing 'tradition': The plight of aesthetic practices and their analysis in a technoscientific culture / Michael Phillipson -- 13. Photography and modern vision: The spectacle of 'natural magic' / Don Slater -- 14. Three images of the visual: Empirical, formal and normative / John A. Smith -- Index |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL - NOMBRE DE PERSONA |
Nombre de persona |
Jenks, Chris, |
Término indicativo de función |
ed. |
9 (RLIN) |
1910 |
942 ## - ENTRADA PARA ELEMENTOS AGREGADOS (KOHA) |
Koha [por defecto] tipo de item |
Libro |