Media policy and music activity / (Registro nro. 40322)

Detalles MARC
000 -CABECERA
Campo de control de longitud fija 02375nam a2200205 a 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
Campo de control vtls000002380
003 - IDENTIFICADOR DE NÚMERO DE CONTROL
Campo de control ES-BaOER
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
Campo de control 20180620081812.0
008 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
Campo de control de longitud fija 130626s1992 xxk|||||| 0|| ||eng|d
020 ## - ISBN (INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER)
ISBN 0415050200
040 ## - FUENTE DE CATALOGACIÓN
Agencia de catalogación original ES-BaOER
Idioma de catalogación cat
Agencia que realiza la transcripción ES-BaOER
100 1# - ENCABEZAMIENTO PRINCIPAL--NOMBRE PERSONAL
Nombre de persona Malm, Krister
9 (RLIN) 8248
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título Media policy and music activity /
Mención de responsabilidad, etc. Krister Malm and Roger Wallis
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC (PIE DE IMPRENTA)
Lugar de publicación, distribución, etc. London :
Nombre del editor, distribuidor, etc. Routledge,
Fecha de publicación, distribución, etc. 1992
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión 271 p.;
520 ## - Resumen
NOTA DE RESUMEN How do people make music - and how does this activity relate to the policies of governments and the music industry? What is the relationship between live music and music we hear on radio, or in music videos? How has the digital revolution affected music-making in industrialized and in developing nations?<br/>In Media Policy and Music Activity, Krister Malm and Roger Wallis look in depth at the relationships between policies governing the output of the music media and music activity in society. Investigating musical activity in six smaller nations - Jamaica, Trinidad, Kenya, Tanzania, Sweden and Wales- their study includes interviews with a broad range of musicians, policy makers, and with media and music industry employees. They discover that, all too often, media policies designed to encourage local cultural industries flounder on the rocks of non-implementation. Despite this, music activity continues to thrive on a local level, often in direct conflict with pressures from the international music industry.<br/>The book provides an introduction to media policy and its relation to cultural production. A practical base in case study material is combined with a broad theoretical framework for understanding the music media, making Media Policy and Music Activity ideal reading not only for students and researchers, but also for policy makers, media practitioners and anyone interested in the role music plays in our everyday lives. (Font: Editor)
595 ## - Sumario
Sumario List of tables -- List of plates and figures -- List of abbreviations -- Preface -- 1. The music industry and music media - an introduction -- 2. Concepts, postulates, constraints and methods -- 3. Case study: Jamaica -- 4. Case study: Trinidad -- 5. Case study: Kenya -- 6. Case study: Tanzania -- 7. Case study: Cymru - Wales -- 8. Case study: Sweden -- 9. Conclusions -- References
700 1# - ENCABEZAMIENTO SECUNDARIO--NOMBRE PERSONAL
Nombre de persona Wallis, Roger
9 (RLIN) 8249
942 ## - ELEMENTOS KOHA
Koha tipo de item Libro
Existencias
Suprimido Perdido Estropeado No se presta Koha Colección Localización (Biblioteca) Sublocalización o Colección (subbiblioteca) Localización en estanterías Fecha de adquisición Koha préstamos (veces que ha sido prestado) Koha signatura completa Código de barras Koha Fecha de último uso Número de ejemplar Precio efectivo desde Koha tipo de item
      Exclòs de préstec General Centre d' Informació i Documentació del CERC Centre d' Informació i Documentació del CERC Magatzem 11/09/2015   M 0996 1900034373 11/09/2015 1 11/09/2015 Libro

Con tecnología Koha