Music as social text / (Record no. 40616)

MARC details
000 -CABECERA
Campo de control de longitud fija 02162nam a2200193 a 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
Campo de control vtls000002352
003 - IDENTIFICADOR DE NÚMERO DE CONTROL
Campo de control ES-BaOER
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
Campo de control 20180620081816.0
008 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
Campo de control de longitud fija 130626s1991 xxk|||||| 0|| ||eng|d
020 ## - ISBN (INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER)
ISBN 0745608256
040 ## - FUENTE DE CATALOGACIÓN
Agencia de catalogación original ES-BaOER
Idioma de catalogación cat
Agencia que realiza la transcripción ES-BaOER
100 1# - ENCABEZAMIENTO PRINCIPAL--NOMBRE PERSONAL
Nombre de persona Shepherd, John
9 (RLIN) 8771
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título Music as social text /
Mención de responsabilidad, etc. John Shepherd
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC (PIE DE IMPRENTA)
Lugar de publicación, distribución, etc. Cambridge :
Nombre del editor, distribuidor, etc. Polity Press,
Fecha de publicación, distribución, etc. 1991
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión 245 p.;
520 ## - RESUMEN
Resumen The study of music in its social context has expended rapidly in recent years. Yet little of this new work examines the nature of the music itself: the processes, textures and structures of sound which so powerfully affect us as individuals. <br/>Music as Social Text aims to fill this gap. It shows why many of our dominant intellectual frameworks are ill-suited to understanding the distinctive properties of music, and it develops an exciting new approach for the social analysis of music as sound. <br/>Shepherd uses this approach to analyse the meanings of 'classical' music as well as the various forms of 'popular' music which have emerged in the twentieth century. Among other things, he shows how the timbre or tone quality of both classical and popular music is capable of communicating cultural messages concerned with gender identity. <br/>This unique book, which integrates social and cultural theory with work in musicology and the sociology of music, will be of particular interest to students in media and cultural studies, sociology and musicology. (Font: Editor)
595 ## - SUMARIO
Sumario Preface -- Introduction -- I. Music as Social Knowledge: 1. Basic Premises ; 2. The lnadequacy of Psychologistic Theories ; 3. The Post-Renaissance, Industrial World ; 4. The Blocks against a Social Theory -- II. Music as Social Text: 5. Meaning in Music ; 6. Functional Tonality: A Basis for Musical Hegemony ; 7. The Analysis of Popular Music: Class, Generation and<br/>Ethnicity ; 8. Music and Male Hegemony ; 9. Music, Text and Subjectivity (with Jennifer Giles-Davis) -- III. Musical Sociality and Musicology: 10. Musicology and Popular Music Studies ; 11. Towards a Musicology of Society -- Bibliography -- Index
942 ## - ELEMENTOS KOHA
Koha tipo de item Book
Holdings
Localización en estanterías Fecha de adquisición Suprimido Perdido Estropeado No se presta Koha Colección Localización (Biblioteca) Sublocalización o Colección (subbiblioteca) Koha préstamos (veces que ha sido prestado) Koha signatura completa Código de barras Koha Fecha de último uso Número de ejemplar Precio efectivo desde Koha tipo de item
40616 40616                            
Magatzem 11/09/2015       Exclòs de préstec General Centre d' Informació i Documentació del CERC Centre d' Informació i Documentació del CERC   M 1012 1900034094 11/09/2015 1 11/09/2015 Book

Powered by Koha