Members matter : (Record no. 40654)

MARC details
000 -CABECERA
Campo de control de longitud fija 02078nam a2200217 a 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
Campo de control vtls000003190
003 - IDENTIFICADOR DE NÚMERO DE CONTROL
Campo de control ES-BaOER
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
Campo de control 20181009162336.0
008 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
Campo de control de longitud fija 130626s1992 xxk|||||| o0|| ||eng|d
020 ## - ISBN (INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER)
ISBN 0728706385
040 ## - FUENTE DE CATALOGACIÓN
Agencia de catalogación original ES-BaOER
Idioma de catalogación cat
Agencia que realiza la transcripción ES-BaOER
100 1# - ENCABEZAMIENTO PRINCIPAL--NOMBRE PERSONAL
Nombre de persona Raymond, Crispin
9 (RLIN) 8820
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título Members matter :
Parte restante del título making the most of membership schemes in the arts /
Mención de responsabilidad, etc. Crispin Raymond
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC (PIE DE IMPRENTA)
Lugar de publicación, distribución, etc. London :
Nombre del editor, distribuidor, etc. Arts Council of Great Britain,
Fecha de publicación, distribución, etc. 1992
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión 60 p.
520 ## - RESUMEN
Resumen Membership schemes offer a significant opportunity for many arts organisations. The arts always need patrons in at least one sense of the word: patrons as attenders, or patrons as donors. Carefully thought out and well run membership schemes encourage patronage in either, or both, of these senses. For the arts, members matter-and in the 1990s more than ever. <br/><br/>The main purpose of this book is to provide practical guidelines for setting up membership schemes in the arts. It outlines possible objectives for membership schemes and looks at how to market them, manage them and maintain them effectively. A section is also included on how to revitalise existing schemes which may be failing to live up to expectations. (Font: Editor)
595 ## - SUMARIO
Sumario Using this Book -- I. Defining a Membership Scheme: 1. What is a Membership Scheme? ; 2. What is a Membership Scheme NOT? -- II. Designing a Membership Scheme: 1. Deciding Objectives ; 2. Choosing Benefits ; 3. Picking Names ; 4. Preparing Print ; 5. Clarifying Finances -- III. Selling a Membership Scheme: 1. Identifying Target Markers ; 2. Fixing Fees ; 3. Selecting Selling Methods ; 4 Allocating Responsibilities ; 5. Setting Sales Targets -- IV. Maintaining a Membership Scheme: 1. Delivering Benefits ; 2. Monitoring Progress ; 3. Maximising Renewals -- V. Revitalising a Membership Scheme: 1. Diagnosing Problems ; 2. Finding Solutions -- Conclusion -- References & Further Reading -- Index
710 2# - ENCABEZAMIENTO SECUNDARIO--NOMBRE CORPORATIVO
Nombre corporativo o de jurisdicción como elemento de entrada Crispin Raymond & Associates (Londres)
9 (RLIN) 8821
Nombre corporativo o de jurisdicción como elemento de entrada Arts Council of Great Britain
9 (RLIN) 233
942 ## - ELEMENTOS KOHA
Koha tipo de item Book
Holdings
Localización en estanterías Fecha de adquisición Suprimido Perdido Estropeado Restricciones de uso No se presta Koha Colección Localización (Biblioteca) Sublocalización o Colección (subbiblioteca) Fuente de adquisición Koha préstamos (veces que ha sido prestado) Koha signatura completa Código de barras Koha Fecha de último uso Número de ejemplar Precio efectivo desde Koha tipo de item
40654 40654                                
Sala 11/09/2015       Disponible Disponible General Centre d' Informació i Documentació del CERC Centre d' Informació i Documentació del CERC C   S 03128 1900106618 11/09/2015 1 11/09/2015 Book

Powered by Koha