Museums and their visitors / (Registro nro. 41371)

Detalles MARC
000 -CABECERA
Campo de control de longitud fija 02427nam a2200253 a 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
Campo de control vtls000003832
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL
Campo de control ES-BaOER
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
Campo de control 20180620110522.0
008 - CÓDIGOS DE INFORMACIÓN DE LONGITUD FIJA
Campo de control de longitud fija 130626s1994 xxk|||||| 0|| ||eng|d
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL NORMALIZADO PARA LIBROS (ISBN)
Número Internacional Normalizado para Libros (ISBN) 0415068576
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA
Número de control del sistema 0003-83260
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN
Centro catalogador de origen ES-BaOER
Lengua de catalogación cat
Centro transcriptor ES-BaOER
100 1# - PUNTO DE ACCESO PRINCIPAL - NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Hooper-Greenhill, Eilean
9 (RLIN) 502
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título Museums and their visitors /
Mención de responsabilidad etc. Eilean Hooper-Greenhill
250 ## - MENCIÓN DE EDICIÓN
Mención de edición 1rst ed.
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC. (IMPRINT)
Lugar de publicación distribución etc. London ;
-- New York :
Nombre del editor distribuidor etc. Routledge,
Fecha de publicación distribución etc. 1994
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión xv, 206 p.
490 1# - MENCIÓN DE SERIE
Mención de serie The heritage: care-preservation-management
520 ## - NOTA DE RESUMEN
Resumen Museums are at a critical moment in their history. In order to ensure survival into the next century, museums and galleries must demonstrate their social relevance and use. This means developing their public service functions through becoming more knowledgeable about the needs of their visitors and more adept at providing enjoyable and worthwhile experiences. Museums and their Visitors aims to help museums and galleries in this crucial task. It examines the ways in which museums need to develop their communicative functions and, with examples of case-studies, explains how to achieve best practice. The special needs of a number of target audiences including schools, families and people with disabilities are outlined and illustrated by examples of exhibition, education and marketing policies. The book looks in detail at the power of objects to inspire and stimulate and analyses the use of language in museums and galleries. This is the first book to he written to guide museum and gallery staff in the development of provision for their visitors. It will be of interest to students of museum, heritage and leisure and tourism studies, as well as to international museum professionals. (Font: Editor)
595 ## - Sumario
Sumario List of plates -- List of figures -- List of tables -- Acknowledgements -- Introduction -- 1. Forces for change -- 2. Communication in theory and practice -- 3. Who goes to museums? -- 4. Research and evaluation -- 5. Welcoming visitors -- 6. Responding to visitor needs -- 7. Language and texts -- 8. Museums: ideal learning environments -- 9. Managing museums for visitors -- Glossary -- Bibliography -- Index
830 #4 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE SERIE - TÍTULO UNIFORME
Título uniforme The Heritage: care-preservation-management
9 (RLIN) 15925
942 ## - ENTRADA PARA ELEMENTOS AGREGADOS (KOHA)
Koha [por defecto] tipo de item Libro
Existencias
Suprimido Estado de pérdida Estropeado No para préstamo Código de colección Localización permanente Localización actual Localización en estanterías Fecha de adquisición Préstamos totales Signatura completa Código de barras Fecha última consulta Número de ejemplar Fecha del precio de reemplazo Tipo de item de Koha
      Disponible General Centre d' Informació i Documentació del CERC Centre d' Informació i Documentació del CERC Sala 11/09/2015   S 01222 1900046046 11/09/2015 1 11/09/2015 Libro

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