Learning in the museum / (Registro nro. 41857)

Detalles MARC
000 -CABECERA
Campo de control de longitud fija 02605nam a2200229 a 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
Campo de control vtls000004954
003 - IDENTIFICADOR DE NÚMERO DE CONTROL
Campo de control ES-BaOER
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
Campo de control 20181024124319.0
008 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
Campo de control de longitud fija 130626s1998 xxk|||||| 0|| ||eng|d
020 ## - ISBN (INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER)
ISBN 0415097754
040 ## - FUENTE DE CATALOGACIÓN
Agencia de catalogación original ES-BaOER
Idioma de catalogación cat
Agencia que realiza la transcripción ES-BaOER
100 1# - ENCABEZAMIENTO PRINCIPAL--NOMBRE PERSONAL
Nombre de persona Hein, George E.
9 (RLIN) 10621
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título Learning in the museum /
Mención de responsabilidad, etc. George E. Hein
250 ## - MENCIÓN DE EDICIÓN
Mención de edición 1st ed.
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC (PIE DE IMPRENTA)
Lugar de publicación, distribución, etc. London ;
-- New York :
Nombre del editor, distribuidor, etc. Routledge,
Fecha de publicación, distribución, etc. 1998
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión xi, 203 p.
490 1# - MENCIÓN DE COLECCIÓN
Colección Museum meanings
520 ## - Resumen
NOTA DE RESUMEN Over the last twenty years, museum professionals have become increasingly aware of the educational role of museums and have begun to re-evaluate the relationship between museums and their visitors. Museum visits tend to be brief, infrequent events requiring less time and effort than most other educational activities. Can adults and children alike learn anything from such fleeting exposure, let alone find the experience profound and meaningful? Learning in the Museum confronts these issues and shows how research in visitor studies and the philosophy of education can be applied to facilitate a meaningful educational experience in museums. <br/><br/>Learning in the Museum begins with a brief history of education in public museums, and a rigorous examination of how the educational theories of Dewey, Piaget, Vygotsky and subsequent theorists relate to learning in the museum. A survey of the wide range of research methods employed in visitor studies is illustrated with examples taken from museums around the world. George Hein concludes that visitors can best learn when knowledge is actively constructed in their own minds, in exhibitions which are physically, socially, and intellectually accessible to every single visitor. He shows how museums can adapt to create this kind of environment, to provide what he calls the "Constructivist Museum." <br/><br/>As well as providing a meaningful theoretical basis to museum education, this volume serves as a practical guide for all museum professionals on how to adapt their museums to maximize the educational experience of every visitor. It will also be essential reading for all educators interested in learning in the museum. (Font: Editor)
595 ## - Sumario
Sumario List of illustrations -- Introduction -- 1. The significance of museum education -- 2. Educational theory -- 3. Early visitor studies -- 4. The countenance of visitor studies -- 5. Ladder and network theories -- 6. Studying visitors -- 7. Evidence for learning in the museum -- 8. The Constructivist Museum -- Notes -- Bibliography -- Index
830 #0 - ENCABEZAMIENTO SECUNDARIO DE COLECCIÓN--TÍTULO UNIFORME
Título Uniforme Museum meanings
9 (RLIN) 1027
942 ## - ELEMENTOS KOHA
Koha tipo de item Libro
Existencias
Suprimido Perdido Estropeado Restricciones de uso No se presta Koha Colección Localización (Biblioteca) Sublocalización o Colección (subbiblioteca) Localización en estanterías Fecha de adquisición Fuente de adquisición Koha préstamos (veces que ha sido prestado) Koha signatura completa Código de barras Koha Fecha de último uso Número de ejemplar Precio efectivo desde Koha tipo de item
      Disponible Disponible General Centre d' Informació i Documentació del CERC Centre d' Informació i Documentació del CERC Sala 11/09/2015 C   S 03310 1900054803 11/09/2015 1 11/09/2015 Libro

Con tecnología Koha