Managing museums and galleries / (Registro nro. 41946)

Detalles MARC
000 -CABECERA
Campo de control de longitud fija 02388nam a2200229 a 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
Campo de control vtls000004885
003 - IDENTIFICADOR DE NÚMERO DE CONTROL
Campo de control ES-BaOER
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
Campo de control 20180620081832.0
008 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
Campo de control de longitud fija 130626s1997 xxk|||||| 0|| ||eng|d
020 ## - ISBN (INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER)
ISBN 0415094976
040 ## - FUENTE DE CATALOGACIÓN
Agencia de catalogación original ES-BaOER
Idioma de catalogación cat
Agencia que realiza la transcripción ES-BaOER
100 1# - ENCABEZAMIENTO PRINCIPAL--NOMBRE PERSONAL
Nombre de persona Fopp, Michael A.
9 (RLIN) 10750
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título Managing museums and galleries /
Mención de responsabilidad, etc. Michael A. Fopp
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC (PIE DE IMPRENTA)
Lugar de publicación, distribución, etc. London ;
-- New York :
Nombre del editor, distribuidor, etc. Routledge,
Fecha de publicación, distribución, etc. 1997
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión 241 p.;
490 1# - MENCIÓN DE COLECCIÓN
Colección Museum studies/Heritage studies
520 ## - Resumen
NOTA DE RESUMEN The current economic climate, coupled with an all-embracing need for museums and galleries to respond to "the market", make a proper grounding in management essential. The "bottom line" is one of the most powerful measures of management performance. Museums and galleries invariably have a neutral bottom line, they are not set up to make a profit and many of them are constrained by governmental accounting rules and charity legislation. Managing these organisations is difficult and this book tackles the issues that make it easier. <br/>Managing Museums and Galleries examines the highly sophisticated principles and techniques of modern business management from the perspective of museums and galleries and delineates their practical application. The book surveys the day-to-day issues of time management, delegation and recruitment. It also examines the problems of strategic planning and initiating and controlling change. The study incorporates the needs of all museum sectors and discusses the management parallels, links and similarities between museums, galleries and commerce. (Font: Editor)
595 ## - Sumario
Sumario List of figures -- Preface and acknowledgements -- Introduction -- 1. The history of management and the museum context -- 2. Managing yourself: the 'player manager' -- 3. Managing other people -- 4. Choosing your team -- 5. Developing staff -- 6. Communication -- 7. Leadership -- 8. Strategic planning and the management of resources -- 9. Managing organizations -- 10. Organization structure -- 11. Structural patterns and the division of work -- 12. Culture, conflict and change -- 13. Total Quality Management in museums and galleries -- 14. Conclusions for museum managers -- Appendix: Code of Financial Practice example
710 2# - ENCABEZAMIENTO SECUNDARIO--NOMBRE CORPORATIVO
Nombre corporativo o de jurisdicción como elemento de entrada Heritage Care Preservation Management (Programa)
9 (RLIN) 5915
830 #0 - ENCABEZAMIENTO SECUNDARIO DE COLECCIÓN--TÍTULO UNIFORME
Título Uniforme Museum studies/Heritage studies
9 (RLIN) 10752
942 ## - ELEMENTOS KOHA
Koha tipo de item Libro
Existencias
Suprimido Perdido Estropeado No se presta Localización (Biblioteca) Sublocalización o Colección (subbiblioteca) Fecha de adquisición Koha préstamos (veces que ha sido prestado) Koha signatura completa Código de barras Koha Fecha de último uso Número de ejemplar Precio efectivo desde Koha tipo de item
      Disponible Centre d' Informació i Documentació del CERC Centre d' Informació i Documentació del CERC 11/09/2015   PM23 Fop 97 1900054551 11/09/2015 1 11/09/2015 Libro

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