Decision makers, culture and social reality : (Registro nro. 42099)

Detalles MARC
000 -CABECERA
Campo de control de longitud fija 03705nam a2200277 a 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
Campo de control vtls000005767
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL
Campo de control ES-BaOER
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
Campo de control 20230419111201.0
008 - CÓDIGOS DE INFORMACIÓN DE LONGITUD FIJA
Campo de control de longitud fija 130626s1983 fr |||||| 0|| ||eng|d
024 8# - OTROS IDENTIFICADORES NORMALIZADOS
Número normalizado o código CLT-83/WS/25
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA
Número de control del sistema 0005-76760
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN
Centro catalogador de origen ES-BaOER
Lengua de catalogación cat
Centro transcriptor ES-BaOER
245 00 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título Decision makers, culture and social reality :
Resto del título An experiment in cultural training of non-cultural decision makers /
Mención de responsabilidad etc. Report by the Finnish National Commission for Unesco
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC. (IMPRINT)
Lugar de publicación distribución etc. Paris :
Nombre del editor distribuidor etc. Unesco,
Fecha de publicación distribución etc. 1983
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión 12, [10] p.;
490 1# - MENCIÓN DE SERIE
Mención de serie Informes/Estudis ;
Designación de volumen o secuencia CLT/CD/CP-83/1
520 ## - NOTA DE RESUMEN
Resumen (…) In defining objectives and designing the programmes, the crucial question which had to be asked and answered first was: 'What should be the basic objectives of this type of courses in this given social and cultural context?' Or more specifically: 'How deep should such courses aim to go in influencing the stock of knowledge, cognition, attitudes and perceptions of the decision makers, who, while not working in the cultural sector proper, albeit make important decisions influencing cultural development and administration?' <br/>The objectives could be set on different levels. One could have first designed the courses so as to provide only factual information about the development, resources and needs of the cultural sector. On the next level of more ambitious objectives, the courses could provide a perspective on the social importance of the cultural sector in the overall economic and social development of Finnish society. On the third level, the courses could aim at expanding the participants' conceptions about Finnish society, about their own tasks and about the social functions of culture. This could be done by making the participants see Finnish society from a new perspective, the perspective of those persons, groups and institutions which provide new creative ideas and symbols for the society and analyse and evaluate them. After analysis of the situation, long discussions and several meetings of the steering group, it was finally decided that the third, 'deepest' level should be taken as the basis for the planning and organizing the courses. (…) <br/>If the courses would motivate sufficiently their participants, it was stipulated further, the objectives of transmitting factual information and proving the importance of culture would also be most efficiently achieved. (…) (Font: Introducció)
595 ## - Sumario
Sumario Introduction: The origins of the idea -- Defining objectives, designing programme -- Designing the programme -- Organizing the courses and selecting the participants -- The implementation of the courses -- The evaluation of the courses -- Conclusions -- Appendix I. The programme of the training course for the central and regional, administrators of the State Administration -- Appendix II. The programme of the training course for the Municipal decision makers and managers -- Appendix III. The list of the training course for the central and regional administrators of the State Administration -- Appendix IV. The list of participants of the training course for the Municipal decision makers and managers
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL - NOMBRE DE ENTIDAD
Nombre de entidad o nombre de jurisdicción como elemento inicial Finnish National Commission for Unesco
9 (RLIN) 187
Nombre de entidad o nombre de jurisdicción como elemento inicial Unesco.
Unidad subordinada Divisió de Desenvolupament Cultural i la Creació Artística
9 (RLIN) 17
830 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE SERIE - TÍTULO UNIFORME
Título uniforme Informes/Estudis ;
Designación de volumen o secuencia CLT/CD/CP-83/1
9 (RLIN) 12
942 ## - ENTRADA PARA ELEMENTOS AGREGADOS (KOHA)
Koha [por defecto] tipo de item Libro
Fuente de clasificación o esquema de ordenación en estanterías Universal Decimal Classification
Existencias
Suprimido Estado de pérdida Estropeado No para préstamo Localización permanente Localización actual Fecha de adquisición Préstamos totales Signatura completa Código de barras Fecha última consulta Número de ejemplar Fecha del precio de reemplazo Tipo de item de Koha
      Disponible Centre d' Informació i Documentació del CERC Centre d' Informació i Documentació del CERC 11/09/2015   UNE 46 1900066576 11/09/2015 1 11/09/2015 Libro

Con tecnología Koha