Sociologia de la cultura i les arts : Aportacions al III Congrés Català de Sociologia (Record no. 42290)

MARC details
000 -CABECERA
Campo de control de longitud fija 07386nam a2200205 a 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
Campo de control vtls000005693
003 - IDENTIFICADOR DE NÚMERO DE CONTROL
Campo de control ES-BaOER
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
Campo de control 20180620081837.0
008 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
Campo de control de longitud fija 130626s1999 spc|||||| 0|| ||cat|d
040 ## - FUENTE DE CATALOGACIÓN
Agencia de catalogación original ES-BaOER
Idioma de catalogación cat
Agencia que realiza la transcripción ES-BaOER
999 ## - NÚMEROS DE CONTROL DEL SISTEMA (KOHA)
Koha biblionumber 42290
Koha biblioitemnumber 42290
245 00 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título Sociologia de la cultura i les arts : Aportacions al III Congrés Català de Sociologia
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC (PIE DE IMPRENTA)
Lugar de publicación, distribución, etc. Barcelona :
Nombre del editor, distribuidor, etc. Associació Catalana de Sociologia,
Fecha de publicación, distribución, etc. 1999
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión 343 p.;
500 ## - NOTA GENERAL
Nota general Núm. monogràfic de la "Revista catalana de sociologia" (núm. 28, hivern 1997)
520 ## - RESUMEN
Resumen L’origen d’aquest volum, que el lector té a les seves mans, es troba en les ponències i comunicacions que es van presentar dins les àrees de treball de sociologia de les arts i de sociologia de la cultura en el III Congrés Català de Sociologia, àrees que van ser coordinades pels què ara editem aquest monogràfic. creiem que el número ofereix una panoràmica molt representativa de les línies de treball que, actualment, es conreen en d'aquest camp, en l’àrea cultural catalana. <br/>A grans trets, el monogràfic es divideix en dues parts: una dedicada a l’anàlisi de temes encabits en una sociologia de la cultura de un caràcter més general, i una altra dedicada a aspectes més específics de la sociologia de les arts. En la primera part, hi ha l'aportació de Manuel Delgado que, des de l’antropologia, planteja una perspectiva polèmica de la relació entre la multiculturalitat o la interculturalitat i els espais urbans com a espais neutres, i reivindica l'anonimat com a requisit fonamental pel principi de ciutadania. Després. Francesca Sanvicén fa una reflexió sobre les cultures forànies en general, i en particular de Catalunya, perquè Catalunya té una experiència històrica amb una onada quantitativament important i culturalment diferent. Les migracions anteriors les actuals estan connectades per uns trets semblants i interessants d'analitzar des del punt de vista cultural. Tot seguit, Antoni Ariño reflexiona de manera critica sobre el concepte de tradició, i sobre les formes i els sentits que la tradició va adoptant en la modernitat, en els processos de legitimació de les identitats col·lectives. Una altra línia de pensament apareix esbossada en l’aportació de Jordi Busquet sobre la distinció cultural. Aquest autor analitza des d'una perspectiva sociològica i psicològica els significats de la distinció, i rebat amb arguments força convincents la tradicional concepció de la distinció del sociòleg francès Pierre Bourdieu. Finalment, l'article de Dolors Mayoral combina la reflexió teòrica amb l’anàlisi empírica sobre el fenomen del consum com a paradigma de la modernitat. <br/>La segona part s’inicia amb l'article de Mònica Ruz, que analitza un cas paradigmàtic de relació entre evolució tecnològica i desenvolupament de noves pràctiques creatives. el cas del disc-jockey. La figura del disc-jockey és, sens dubte, una figura exemplar de la interrelació dinàmica entre noves possibilitats tècniques, noves practiques de manipulació formal i nou discurs artístic. Més enllà del determinisme tecnològic benjaminí o adornià, l’anàlisi de Ruz ens mostra l’intricat mecanisme social a través del qual la innovació tecnològica dóna lloc a un nou sentit artístic, i a un nou univers estilístic. Tot seguit, Màrius Domínguez i Andrés Coco avancen els primers resultats d'una interessant recerca que duen a terme sobre el mercat professional dels actors. Aquí, el factor de canvi tecnològic, si bé no hi és directament present, també opera decisivament en el rerafons del nou paper que, en aquest mercat laboral, juga el sector audiovisual. Però, allò que resulta sociològicament més atractiu és la complexitat de la imatge presentada del món laboral dels actors; una complexitat que justifica l’aparició d'aquest treball, encara en fase d'elaboració, com a article. En contraposició als dos articles anteriors, que parlen de qüestions actuals i proposen visions típicament sociològiques sobre elles, els altres dos articles inclosos en aquesta part fan referència a temes històrics. l adopten plantejaments de caire humanístic: una contraposició sempre enriquidora. En aquest sentit, Magda Polo parla de la música programàtica del segle passat, tot proposant una interpretació del seu sentit social, en el context de l'allau de transformacions sociomusicals d'aleshores. i per la seva banda, Juan Antonio Roche s'ocupa d'un tema ben clàssic: la dialèctica individu-societat en la tragèdia grega. A Roche, aquesta arquetípica forma artística li serveix, en primer lloc, per mostrar-nos una de les valències més recòndites i suggerents de la sociologia de les arts: la de valer com a model per l’anàlisi de la dinàmica social. Després, Roche considera l'evolució d'aquesta forma artística, paral·lelament a la història de la mateixa societat grega, també assumeix la defensa de la més ambiciosa de les hipòtesis clàssiques, l demostra que la forma artística incideix en la transformació de la societat. <br/>Finalment, aquest monogràfic clou amb alguns textos heterogenis presentats com a notes de recerca. El primer, una aportació del professor de Biblioteconomia l membre del CSIC, Miquel-Angel Navas, és una exploració molt útil de les bases de dades rellevants perla sociologia de les arts. Després, Joaquim Rius, que segueix i les directrius assenyalades pels treballs del Centre de Sociologie des Arts de Paris, ofereix una interessantíssima prospecció de la geografia artística espanyola. i per acabar, Fernando Sagaz presenta una síntesi dels plantejaments que van orientar el seu treball de fi de carrera, dedicat al fenomen de la nouvelle vague. (Font: Introducció)
595 ## - SUMARIO
Sumario Introducció / Dolors Mayoral, Arturo Rodríguez -- Anonimat i ciutadania. Dret a la indiferència en contextos urbans / Manuel Delgado -- Cultures en contacte a Catalunya / Paquita Sanvicén -- Formes de modernització de la tradició / Antonio Ariño -- Critica a la distinció cultural / Jordi Busquet -- Modernitat, consums i practiques culturals: el cas de Lleida / Dolors Mayoral -- Art, tecnologia i nous processos creatius. El cas dels DJ / Mònica Ruz -- Insercions i trajectòries socioprofessionals en el sector de les arts escèniques / Marius Domínguez, Andrés Coco -- La música programàtica, una nova música per a la societat del s. XIX / Magda Polo -- Dimensions socials i culturals de l'individu i de la comunitat en la tragèdia grega / Juan A. Roche -- Notes d’investigació: Fonts d’informació bibliogràfica en sociologia de les arts: una eina auxiliar / Miquel A. Plaza-Navas ; Centres i perifèries culturals a Espanya. Contribució a la construcció d’una geografia del món de l’art / Joaquim Rius ; Professionals de l’art o artistes? El cas del cinema a través del fenomen de la nouvelle vague / Fernando Sagaz -- Annex: III Concurs de joves sociòlegs: 1r premi. La sociologia, el relativisme i la neutralitat valorativa / Pau Dito i Tubau ; Accéssit. Economia, ideologia i mercat laboral / Josep M. García Vázquez -- Col·laboradors -- Altres números de la revista de l’Associació Catalana de Sociologia
710 2# - ENCABEZAMIENTO SECUNDARIO--NOMBRE CORPORATIVO
Nombre corporativo o de jurisdicción como elemento de entrada Associació Catalana de Sociologia
9 (RLIN) 1124
711 2# - ENCABEZAMIENTO SECUNDARIO--NOMBRE DE REUNIÓN
Nombre de una reunión o de una jurisdicción como elemento de entrada Congrés Català de Sociologia
Número de la parte/sección (3r :
Fecha de la reunión 1999)
9 (RLIN) 11276
942 ## - ELEMENTOS KOHA
Koha tipo de item Book
Holdings
Suprimido Perdido Estropeado No se presta Localización (Biblioteca) Sublocalización o Colección (subbiblioteca) Fecha de adquisición Koha préstamos (veces que ha sido prestado) Koha signatura completa Código de barras Koha Fecha de último uso Número de ejemplar Precio efectivo desde Koha tipo de item
      Disponible Centre d' Informació i Documentació del CERC Centre d' Informació i Documentació del CERC 11/09/2015   07 Soc 99 1900065144 11/09/2015 1 11/09/2015 Book

Powered by Koha