The Creative city : (Registro nro. 42390)

Detalles MARC
000 -CABECERA
Campo de control de longitud fija 02343nam a2200217 a 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
Campo de control vtls000006207
003 - IDENTIFICADOR DE NÚMERO DE CONTROL
Campo de control ES-BaOER
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
Campo de control 20180620081839.0
008 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
Campo de control de longitud fija 130626s2000 xxk|||||| 0|| ||eng|d
020 ## - ISBN (INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER)
ISBN 1853836133
040 ## - FUENTE DE CATALOGACIÓN
Agencia de catalogación original ES-BaOER
Idioma de catalogación cat
Agencia que realiza la transcripción ES-BaOER
100 1# - ENCABEZAMIENTO PRINCIPAL--NOMBRE PERSONAL
Nombre de persona Landry, Charles
9 (RLIN) 150
245 14 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título The Creative city :
Parte restante del título a toolkit for urban innovators /
Mención de responsabilidad, etc. Charles Landry
250 ## - MENCIÓN DE EDICIÓN
Mención de edición 1st ed.
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC (PIE DE IMPRENTA)
Lugar de publicación, distribución, etc. London :
Nombre del editor, distribuidor, etc. Comedia :
-- Earthscan,
Fecha de publicación, distribución, etc. 2000
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión xviii, 300 p.
500 ## - NOTA GENERAL
Nota general Reimpressions: 2005
520 ## - Resumen
NOTA DE RESUMEN The Creative City is an ambitious book. It should inspire people to think, plan and act creatively in the city and to get an ideas factory going that turns urban innovations into reality. Its aim is to make readers feel: 'I can do that too' and to spread confidence that creative and innovative solutions to urban problems are feasible however bad they may seem at first sight. A central message is that cities are changing dramatically in ways that amount to a paradigm shih. If we keep trying to solve urban problems with the old intellectual apparatus and mindset we will come up against the same obstacles. In spite of the urban crisis The Creative City is positive about cities, because they offer so much scope for communication, new ideas and wealth creation. Taking a bird's-eye view of cities around the world, it is astonishing how many ordinary people show leadership qualities to make the extraordinary possible when given the chance. (Font: Prefaci)
595 ## - Sumario
Sumario List of case studies -- Acronyms and abbreviations -- Preface -- Setting the scene -- Acknowledgements -- Part one: Urban groundshifts: 1. Rediscovering urban creativity ; 2. Urban problems, creative solutions ; 3. The new thinking -- Part two: The dynamics of urban creativity: 4. Creative urban transformations ; 5. Foundations of the creative city ; 6. The creative milieu -- Part three: A conceptual toolkit of urban creativity: 7. Getting creative planning started ; 8. Rediscovering urban creativity ; 9. Assessing and sustaining the creative process -- Part four: The creative city and beyond -- Appendix 1: Cultural industries in Tower Hamlets -- Appendix 2: Glasgow's cultural strenghts -- Appendix 3: Visual arts in Glasgow -- Bibliography -- Interesting websites -- About Comedia -- Index
942 ## - ELEMENTOS KOHA
Koha tipo de item Libro
Existencias
Suprimido Perdido Estropeado No se presta Koha Colección Localización (Biblioteca) Sublocalización o Colección (subbiblioteca) Localización en estanterías Fecha de adquisición Koha préstamos (veces que ha sido prestado) Koha signatura completa Código de barras Koha Fecha de último uso Número de ejemplar Precio efectivo desde Koha tipo de item
      Exclòs de préstec General Centre d' Informació i Documentació del CERC Centre d' Informació i Documentació del CERC Magatzem 11/09/2015   M 0518 1900110608 11/09/2015 2 11/09/2015 Libro
      Disponible General Centre d' Informació i Documentació del CERC Centre d' Informació i Documentació del CERC Sala 11/09/2015   S 00442 1900072890 11/09/2015 1 11/09/2015 Libro

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