MARC details
000 -CABECERA |
Campo de control de longitud fija |
06789nam a2200241 a 4500 |
999 ## - NÚMEROS DE CONTROL DEL SISTEMA (KOHA) |
Koha biblionumber |
42515 |
Koha biblioitemnumber |
42515 |
001 - NÚMERO DE CONTROL |
Campo de control |
vtls000006422 |
003 - IDENTIFICADOR DE NÚMERO DE CONTROL |
Campo de control |
ES-BaOER |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN |
Campo de control |
20181004105615.0 |
008 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FIJA--INFORMACIÓN GENERAL |
Campo de control de longitud fija |
130626s2003 spc|||||| 0|| ||cat|d |
020 ## - ISBN (INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER) |
ISBN |
8439360991 |
040 ## - FUENTE DE CATALOGACIÓN |
Agencia de catalogación original |
ES-BaOER |
Idioma de catalogación |
cat |
Agencia que realiza la transcripción |
ES-BaOER |
100 1# - ENCABEZAMIENTO PRINCIPAL--NOMBRE PERSONAL |
Nombre de persona |
Gascó Hernández, Milagros |
9 (RLIN) |
11587 |
245 12 - MENCIÓN DE TÍTULO |
Título |
L'Avaluació de polítiques públiques culturals : estudi empíric a l'administració local / |
Mención de responsabilidad, etc. |
Milagros Gascó Hernández |
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC (PIE DE IMPRENTA) |
Lugar de publicación, distribución, etc. |
Barcelona : |
Nombre del editor, distribuidor, etc. |
Escola d'Administració Pública de Catalunya, |
Fecha de publicación, distribución, etc. |
2003 |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Extensión |
457 p. |
490 1# - MENCIÓN DE COLECCIÓN |
Colección |
Estudis (Escola d'Administració Pública de Catalunya) ; |
Número de volumen |
21 |
520 ## - RESUMEN |
Resumen |
El nostre estudi s'estructura en quatre parts ben diferenciades. En la primera, amb l'objectiu d'aclarir el concepte d'avaluació de polítiques públiques per tal de contextualitzar el treball, fixem el marc teòric de la disciplina. Així, en primer lloc, descrivim amb profunditat el procés de canvi de paradigma que han experimental les administracions públiques en general, i l'espanyola en particular. A continuació, establim l'enfocament de referència en que basem la nostra recerca, és a dir, l’anàlisi de les polítiques públiques o el model que estudia les administracions des de la perspectiva de la presa de decisions. Tot seguit, reflexionem sobre l'evolució de l'activitat avaluativa als Estats Units, país capdavanter en l’àmbit que ens ocupa, i també sobre el desenvolupament de que ha estat objecte la disciplina en altres països. Això ens porta a concloure l’anàlisi fent referència a Espanya. A l'apartat quart, delimitem el terme d'avaluació. Per fer-ho, analitzem el significat d'aquesta noció i els seus objectius, com també els diferents grups d'actors que poden estar involucrats en una recerca avaluativa. La introducció d'aquest concepte permet que, en una secció posterior, ens referim als diferents enfocaments avaluatius i en destaquem els avantatges i els inconvenients i que, finalment, presentem diverses tipologies d'avaluació, segons diferents criteris, entre les quals pot optar l'avaluador. <br/><br/>La proposta metodològica del nostre estudi empíric es concreta a la segona part del treball, que s'estructura en dos apartats. Al primer s'exposen els paradigmes en que es fonamenta aquesta recerca. Ens referim a la teoria de sistemes i a la teoria de models. Les hem triat per les possibilitats que ofereixen a l'avaluador. La primera és una construcció basada en els conceptes de retroalimentació i de causalitat circular i que, per tant, fa èmfasi en la necessitat d'entendre l'avaluació com un element regulador de l'acció de les corporacions públiques, com un element per al seu control estratègic. La segona és conseqüència de la utilització de l'enfocament sistèmic, ja que permet representar de manera simplificada el sistema que és objecte d'estudi, cosa que en facilita la comprensió. <br/><br/>Al segon apartat, tractem l'itinerari de la nostra recerca. Així doncs, comencem explicant el per que de l'objectiu de la nostra avaluació, que no és gratuït - la política cultural de l'Ajuntament de Tarragona entre 1993 i 1997-, i a continuació descrivim els tipus d'avaluació que hi hem aplicar i el procés que hem seguit per obtenir la informació que ens ha permès de fer l'avaluació. Així, fem referència a l’anàlisi que hem realitzat prèviament sobre l'avaluabilitat, als tres plans de sondeig (per al disseny dels quals hem emprat tècniques tant quantitatives com qualitatives) i a l'estudi i la interpretació de les dades obtingudes. A la tercera part, exposem els resultats dels tres tipus d'avaluació que hem realitzat: l’anàlisi de l'avaluabilitat, ja esmentat; l'avaluació intermèdia, de la qual destaquem l'avaluació de la implantació i la monitorització, i l'avaluació posterior de la eficàcia, l'equitat, la sensibilitat i la sostenibilitat dels programes culturals tarragonins. <br/><br/>Finalment, i a partir de les dades que hem obtingut en la nostra avaluació, elaborem un últim bloc en el qual, d'una banda, formulem algunes propostes concretes de millora de la política cultural de la ciutat en general, i de cada un dels programes en particular i, d'altra banda, destaquem els obstacles més grans amb que ens hem trobat durant l'elaboració de l'estudi, els quals, en certa manera, ens han permès de presentar alguns àmbits potencials de recerca futura en el context de l'avaluació de les polítiques públiques municipals. (Font: Introducció) |
586 ## - PREMIOS |
Nota de premis |
Premi "Enric Prat de la Riba" 2002 |
595 ## - SUMARIO |
Sumario |
Prefaci -- Marc teòric: Vers una nova gestió del que és públic ; L’anàlisi de les polítiques públiques com a marc de referència -- El desenvolupament de l’activitat avaluadora: 1. L’avaluació als Estats Units ; 2. L’avaluació fora dels Estats Units ; 3. L’avaluació a Espanya -- El concepte d’avaluació: 1. El significat de la noció d’avaluació ; 2. Els objectius de l’avaluació ; 3. Els actors de l’avaluació ; Perspectives i models en avaluació: 1. L’avaluació per objectius ; 2. L’avaluació pluralista ; 3. Les noves tendències: l’avaluació realista ; Tipus d’avaluació: 1. L’avaluació segons la finalitat i el moment ; 2. Altres classificacions -- Marc metodològic: Principis epistemològics ; 1. La teoria de sistemes ; 2. La teoria de models ; 3. La teoria de sistemes i la teoria de models aplicada a les administracions públiques -- Itinerari de la recerca: 1. El sistema real ; 2. L’anàlisi de l’avaluabilitat ; 3. El primer pla de sondeig ; 4. El segon pla de sondeig ; 5. El tercer pla de sondeig ; 6. L’anàlisi i la interpretació -- Resultats: L’anàlisi de l’avaluabilitat: 1. Resultats de l’anàlisi de contingut ; 2. Resultats de les entrevistes personals ; 3. Conclusions ; L’avaluació intermèdia: 1. Escenari ; 2. El programa de patrimoni històric romà ; 3. El programa d’arts escèniques ; 4. El programa de festes populars ; 5. Conclusions ; 6. Apèndix ; L’avaluació de resultats: 1. El programa de patrimoni històric romà ; 2. El programa d’arts escèniques ; 3. El programa de festes populars ; 4. Conclusions -- Reflexions finals: 1. Propostes estratègiques ; 2. Dificultats que l’avaluació de la política cultural tarragonina ha plantejat ; 3. Algunes línies de recerca futura -- Bibliografia -- Annexos: 1. Carta d’invitació als grups focals ; 2. Preguntes de moderació dels grups focals ; 3. Enquesta als ciutadans de Tarragona ; 4. Enquesta als visitants -- Índex de figures -- Índex de quadres -- Índex de gràfics |
710 1# - ENCABEZAMIENTO SECUNDARIO--NOMBRE CORPORATIVO |
Nombre corporativo o de jurisdicción como elemento de entrada |
Escola d'Administració Pública de Catalunya |
9 (RLIN) |
260 |
830 #0 - ENCABEZAMIENTO SECUNDARIO DE COLECCIÓN--TÍTULO UNIFORME |
Título Uniforme |
Estudis (Escola d'Administració Pública de Catalunya) ; |
Designación numérica/secuencial del volumen |
21 |
9 (RLIN) |
11484 |
942 ## - ELEMENTOS KOHA |
Koha tipo de item |
Book |