Bread and roses : (Record no. 43159)

MARC details
000 -CABECERA
Campo de control de longitud fija 02715nam a2200241 a 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
Campo de control vtls000007630
003 - IDENTIFICADOR DE NÚMERO DE CONTROL
Campo de control ES-BaOER
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
Campo de control 20180821102426.0
008 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
Campo de control de longitud fija 130626s2002 xxk|||||| 0|| ||eng|d
020 ## - ISBN (INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER)
ISBN 1862011346
040 ## - FUENTE DE CATALOGACIÓN
Agencia de catalogación original ES-BaOER
Idioma de catalogación cat
Agencia que realiza la transcripción ES-BaOER
100 1# - ENCABEZAMIENTO PRINCIPAL--NOMBRE PERSONAL
Nombre de persona Thompson, Jane
9 (RLIN) 12467
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título Bread and roses :
Parte restante del título arts, culture and lifelong learning /
Mención de responsabilidad, etc. Jane Thompson
250 ## - MENCIÓN DE EDICIÓN
Mención de edición 1st ed.
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC (PIE DE IMPRENTA)
Lugar de publicación, distribución, etc. Leicester :
Nombre del editor, distribuidor, etc. National Institute of Adult Continuing Education,
Fecha de publicación, distribución, etc. cop. 2002
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión VI, 117 p.
490 1# - MENCIÓN DE COLECCIÓN
Colección Niace lifelines in adult learning ;
Número de volumen 11
520 ## - RESUMEN
Resumen We live in a political climate in which the government of the day has made education and social inclusion two of its principle concerns. As part of this agenda, it has recognised that arts and culture have an important contribution to make, in ways that more formal education and social policy approaches struggle to achieve. <br/><br/>Bread and Roses examines this contribution and explores the relationship between arts and culture and lifelong learning, especially in overcoming social exclusion. It assumes that earning a living ought not to be calculated simply in terms of utilitarian skills or private profit and that there is more to life than paid labour. It assumes that the full entitlements of citizenship in a democratic society ought to enhance the quality of people's lives and engage with their imagination and creativity, as well as make space for active participation in civil society. <br/><br/>In the light of these assumptions, it looks at what we mean by art and culture and how the provision of lifelong learning through the arts is contributing to the creation of a learning society.It identifies some of the concerns which inform government policies in relation to social exclusion and looks at the recommendations being made to address them. It considers which of these should be supported and where changes are necessary. By way of inspiration, it includes some illustrations of the many terrific activities and achievements in arts and cultural education that are making a positive difference to people's lives. (Font: Editor)
595 ## - SUMARIO
Sumario Introduction -- I. Arts, culture and education: 1. Arts and culture ; 2. Lifelong learning ; 3. Arts, culture and education -- II. Culture, policy and social change: 4. Poverty and social exclusion ; 5. Reports and recommendations ; 6. Cultural education for a change? -- III. Consuming passions: 7. Inspirations -- IV. Bread and roses -- 8. Reprise and recommendations -- Acknowledgements
710 2# - ENCABEZAMIENTO SECUNDARIO--NOMBRE CORPORATIVO
Nombre corporativo o de jurisdicción como elemento de entrada National Institute of Adult Continuing Education (England and Wales)
9 (RLIN) 12462
830 #0 - ENCABEZAMIENTO SECUNDARIO DE COLECCIÓN--TÍTULO UNIFORME
Título Uniforme Niace lifelines in adult learning ;
Designación numérica/secuencial del volumen 11
9 (RLIN) 16374
942 ## - ELEMENTOS KOHA
Koha tipo de item Book
Holdings
Localización en estanterías Fecha de adquisición Suprimido Perdido Estropeado Restricciones de uso No se presta Koha Colección Localización (Biblioteca) Sublocalización o Colección (subbiblioteca) Fuente de adquisición Koha préstamos (veces que ha sido prestado) Koha signatura completa Código de barras Koha Fecha de último uso Número de ejemplar Precio efectivo desde Koha tipo de item
43159 43159                                
Sala 11/09/2015       Disponible Disponible General Centre d' Informació i Documentació del CERC Centre d' Informació i Documentació del CERC C   S 02599 1900097831 11/09/2015 1 11/09/2015 Book

Powered by Koha