MARC details
000 -CABECERA |
Campo de control de longitud fija |
02828nam a2200301 a 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL |
Campo de control |
vtls000009108 |
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL |
Campo de control |
ES-BaOER |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN |
Campo de control |
20180620110551.0 |
008 - CÓDIGOS DE INFORMACIÓN DE LONGITUD FIJA |
Campo de control de longitud fija |
130626s2008 xxu|||||| 0|| ||eng|d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL NORMALIZADO PARA LIBROS (ISBN) |
Número Internacional Normalizado para Libros (ISBN) |
9780787996918 |
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA |
Número de control del sistema |
0009-10860 |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN |
Centro catalogador de origen |
ES-BaOER |
Lengua de catalogación |
cat |
Centro transcriptor |
ES-BaOER |
100 1# - PUNTO DE ACCESO PRINCIPAL - NOMBRE DE PERSONA |
Nombre de persona |
Kotler, Neil G. |
9 (RLIN) |
1083 |
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO |
Título |
Museum marketing and strategy : |
Resto del título |
designing missions, building audiences, generating revenue and resources / |
Mención de responsabilidad etc. |
Neil G. Kotler, Philip Kotler, Wendy I. Kotler |
250 ## - MENCIÓN DE EDICIÓN |
Mención de edición |
2nd ed. |
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC. (IMPRINT) |
Lugar de publicación distribución etc. |
San Francisco : |
Nombre del editor distribuidor etc. |
Jossey-Bass, |
Fecha de publicación distribución etc. |
cop. 2008 |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Extensión |
XXX, 511 p. |
490 1# - MENCIÓN DE SERIE |
Mención de serie |
Novetats 2009 (CIDOC) ; |
Designación de volumen o secuencia |
04 |
520 ## - NOTA DE RESUMEN |
Resumen |
This newly revised and updated edition of the classic resource on museum marketing and strategy provides a proven framework for examining marketing and strategic goals in relation to a museum's mission, resources, opportunities, and challenges. Museum Marketing and Strategy examines the full range of marketing techniques and includes the most current information on positioning, branding, and e-marketing. The book addresses the issues of most importance to the museum community and shows how to: Define the exchange process between a museum's offerings and consumer value; Differentiate a museum and communicate its unique value in a competitive marketplace; Find, create, and retain consumers and convert visitors to members and members to volunteers and donors; Plan strategically and maximize marketing's value; Achieve financial stability; Develop a consumer-centered museum. (Font: Editor) |
595 8# - Sumario |
Sumario |
Figures, tables, and exhibits -- Model museum practices -- Preface -- Acknowledgments -- The authors -- Part one. Museums and marketing: 1. The diverse world of museums -- 2. The role of museum marketing -- Part two. Strategic marketing: 3. Moving to strategic planning -- 4. Choosing a mission and core strategy -- 5. Applying market segmentation, targeting, positioning and branding -- Part three. Museum challenges and opportunities: 6. Building audiences -- 7. Attracting financial resources -- Part four. Tactical marketing: 8. Carrying out marketing research -- 9. Developing attractive offerings -- 10. Distributing the museum's offerings and services -- 11. Managing marketing communications -- 12. Setting pricing strategies -- 13. Managing marketing operations -- Conclusion: 14. Securing the future of museums -- Online resources -- References -- Index |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL - NOMBRE DE PERSONA |
Nombre de persona |
Kotler, Philip |
9 (RLIN) |
1084 |
|
Nombre de persona |
Kotler, Wendy I. |
9 (RLIN) |
1591 |
740 0# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL - TÍTULO RELACIONADO O ANALÍTICO O NO CONTROLADO |
Título relacionado o analítico no controlado |
Museum strategy and marketing |
830 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE SERIE - TÍTULO UNIFORME |
Título uniforme |
Novetats 2009 (CIDOC) ; |
Designación de volumen o secuencia |
04 |
9 (RLIN) |
15671 |
942 ## - ENTRADA PARA ELEMENTOS AGREGADOS (KOHA) |
Koha [por defecto] tipo de item |
Book |