Museum marketing and strategy : (Record no. 44220)

MARC details
000 -CABECERA
Campo de control de longitud fija 02828nam a2200301 a 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
Campo de control vtls000009108
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL
Campo de control ES-BaOER
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
Campo de control 20180620110551.0
008 - CÓDIGOS DE INFORMACIÓN DE LONGITUD FIJA
Campo de control de longitud fija 130626s2008 xxu|||||| 0|| ||eng|d
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL NORMALIZADO PARA LIBROS (ISBN)
Número Internacional Normalizado para Libros (ISBN) 9780787996918
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA
Número de control del sistema 0009-10860
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN
Centro catalogador de origen ES-BaOER
Lengua de catalogación cat
Centro transcriptor ES-BaOER
100 1# - PUNTO DE ACCESO PRINCIPAL - NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Kotler, Neil G.
9 (RLIN) 1083
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título Museum marketing and strategy :
Resto del título designing missions, building audiences, generating revenue and resources /
Mención de responsabilidad etc. Neil G. Kotler, Philip Kotler, Wendy I. Kotler
250 ## - MENCIÓN DE EDICIÓN
Mención de edición 2nd ed.
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC. (IMPRINT)
Lugar de publicación distribución etc. San Francisco :
Nombre del editor distribuidor etc. Jossey-Bass,
Fecha de publicación distribución etc. cop. 2008
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión XXX, 511 p.
490 1# - MENCIÓN DE SERIE
Mención de serie Novetats 2009 (CIDOC) ;
Designación de volumen o secuencia 04
520 ## - NOTA DE RESUMEN
Resumen This newly revised and updated edition of the classic resource on museum marketing and strategy provides a proven framework for examining marketing and strategic goals in relation to a museum's mission, resources, opportunities, and challenges. Museum Marketing and Strategy examines the full range of marketing techniques and includes the most current information on positioning, branding, and e-marketing. The book addresses the issues of most importance to the museum community and shows how to: Define the exchange process between a museum's offerings and consumer value; Differentiate a museum and communicate its unique value in a competitive marketplace; Find, create, and retain consumers and convert visitors to members and members to volunteers and donors; Plan strategically and maximize marketing's value; Achieve financial stability; Develop a consumer-centered museum. (Font: Editor)
595 8# - Sumario
Sumario Figures, tables, and exhibits -- Model museum practices -- Preface -- Acknowledgments -- The authors -- Part one. Museums and marketing: 1. The diverse world of museums -- 2. The role of museum marketing -- Part two. Strategic marketing: 3. Moving to strategic planning -- 4. Choosing a mission and core strategy -- 5. Applying market segmentation, targeting, positioning and branding -- Part three. Museum challenges and opportunities: 6. Building audiences -- 7. Attracting financial resources -- Part four. Tactical marketing: 8. Carrying out marketing research -- 9. Developing attractive offerings -- 10. Distributing the museum's offerings and services -- 11. Managing marketing communications -- 12. Setting pricing strategies -- 13. Managing marketing operations -- Conclusion: 14. Securing the future of museums -- Online resources -- References -- Index
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL - NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Kotler, Philip
9 (RLIN) 1084
Nombre de persona Kotler, Wendy I.
9 (RLIN) 1591
740 0# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL - TÍTULO RELACIONADO O ANALÍTICO O NO CONTROLADO
Título relacionado o analítico no controlado Museum strategy and marketing
830 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE SERIE - TÍTULO UNIFORME
Título uniforme Novetats 2009 (CIDOC) ;
Designación de volumen o secuencia 04
9 (RLIN) 15671
942 ## - ENTRADA PARA ELEMENTOS AGREGADOS (KOHA)
Koha [por defecto] tipo de item Book
Holdings
Suprimido Estado de pérdida Estropeado No para préstamo Código de colección Localización permanente Localización actual Localización en estanterías Fecha de adquisición Préstamos totales Signatura completa Código de barras Fecha última consulta Número de ejemplar Fecha del precio de reemplazo Tipo de item de Koha
      Disponible General Centre d' Informació i Documentació del CERC Centre d' Informació i Documentació del CERC Sala 11/09/2015   S 00991 1900146881 11/09/2015 1 11/09/2015 Book

Powered by Koha