The Political promotion of the experience economy and creative industries : (Registro nro. 44464)

Detalles MARC
000 -CABECERA
Campo de control de longitud fija 02332nam a2200229 a 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
Campo de control vtls000009644
003 - IDENTIFICADOR DE NÚMERO DE CONTROL
Campo de control ES-BaOER
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
Campo de control 20180620081916.0
008 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
Campo de control de longitud fija 130626s2008 dk |||||| 0|| ||eng|d
020 ## - ISBN (INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER)
ISBN 9788770710022
040 ## - FUENTE DE CATALOGACIÓN
Agencia de catalogación original ES-BaOER
Idioma de catalogación cat
Agencia que realiza la transcripción ES-BaOER
100 1# - ENCABEZAMIENTO PRINCIPAL--NOMBRE PERSONAL
Nombre de persona Birch, Sofie
9 (RLIN) 13967
245 14 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título The Political promotion of the experience economy and creative industries :
Parte restante del título cases fron UK, New Zealand, Singapore, Norway, Sweden and Denmark /
Mención de responsabilidad, etc. Sofie Birch
250 ## - MENCIÓN DE EDICIÓN
Mención de edición 1. ed
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC (PIE DE IMPRENTA)
Lugar de publicación, distribución, etc. Frederiksberg [Dinamarca] :
Nombre del editor, distribuidor, etc. Imagine,
Fecha de publicación, distribución, etc. 2008
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión 154 p.
500 ## - NOTA GENERAL
Nota general "This study has been carried out within the framework of the research project 'Culture, Competence and Competitives in the Danish experience econony' under the direction of Mark Lorenzen and Trine Bile at the research center Imagine.. Creative Industries Research at Copenhagen Business School"
520 ## - RESUMEN
Resumen The report compares policies to promote experience economy and creative industries in Denmark, Norway, New Zealand, Singapore, Sweden and the UK. The report finds that there are mainly two models of promoting this. One the one hand, the Nordic countries take education, cultural policy and research as a point of departure, and emphasise a general framework approach. On the other hand, the common wealth countries and Singapore emphasise the business policies and tend to support few sectors instead of creating a general framework. The picture is not clear cut, while the Nordic countries apparently are inspired by i.e. the UK approach. Further, a general lack of precise definitions of the experience economy and the creative industries - the object to be promoted - is a potential source of concern. (Font: Editor)
595 ## - SUMARIO
Sumario Introduction -- 2. The terms: academic ans political definitions -- 3. Analysis: challenges and arguments in the promotion of creative industries -- 4. UK: way ahead of competitors -- 5. Singapore: branding the city state -- 6. New Zeland: three strategic priorities to save the national economy -- 7. Norway: cautions niche strategy -- 8. Sweden: small, but world-class country -- 9. Denmanrk: adapting to the new agenda -- 10. Concluding remarks -- 11. Exhibits-sources -- 12. Literatura
710 2# - ENCABEZAMIENTO SECUNDARIO--NOMBRE CORPORATIVO
Nombre corporativo o de jurisdicción como elemento de entrada Copenhagen Business School.
Unidad subordinada Imagine.. Creative Industries Research
9 (RLIN) 1855
942 ## - ELEMENTOS KOHA
Koha tipo de item Libro
Existencias
Localización en estanterías Fecha de adquisición Suprimido Perdido Estropeado No se presta Koha Colección Localización (Biblioteca) Sublocalización o Colección (subbiblioteca) Koha préstamos (veces que ha sido prestado) Koha signatura completa Código de barras Koha Fecha de último uso Número de ejemplar Precio efectivo desde Koha tipo de item
44464 44464                            
Sala 11/09/2015       Disponible General Centre d' Informació i Documentació del CERC Centre d' Informació i Documentació del CERC   S 00176 1900138831 11/09/2015 1 11/09/2015 Libro

Con tecnología Koha