Inventing popular culture : (Registro nro. 44475)

Detalles MARC
000 -CABECERA
Campo de control de longitud fija 02200nam a2200229 a 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
Campo de control vtls000009580
003 - IDENTIFICADOR DE NÚMERO DE CONTROL
Campo de control ES-BaOER
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
Campo de control 20180620081916.0
008 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
Campo de control de longitud fija 130626s2009 xxu|||||| 0|| ||eng|d
020 ## - ISBN (INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER)
ISBN 9780631234609
040 ## - FUENTE DE CATALOGACIÓN
Agencia de catalogación original ES-BaOER
Idioma de catalogación cat
Agencia que realiza la transcripción ES-BaOER
100 1# - ENCABEZAMIENTO PRINCIPAL--NOMBRE PERSONAL
Nombre de persona Storey, John
9 (RLIN) 13984
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título Inventing popular culture :
Parte restante del título from folklore to globalization /
Mención de responsabilidad, etc. John Storey
250 ## - MENCIÓN DE EDICIÓN
Mención de edición 1st ed.
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC (PIE DE IMPRENTA)
Lugar de publicación, distribución, etc. Malden, USA :
Nombre del editor, distribuidor, etc. Blackwell,
Fecha de publicación, distribución, etc. 2009
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión xii, 148 p.;
490 1# - MENCIÓN DE COLECCIÓN
Colección Blackwell manifestos
520 ## - Resumen
NOTA DE RESUMEN Inventing Popular Culture is a lively and accessible history of the idea of popular culture by one of the leading experts in the field. Written from the critical perspective of cultural studies, this book traces the invention and reinvention of the concept of popular culture from the eighteenth-century 'discovery' of folk culture to contemporary accounts of the cultural impact of globalization. <br/>Inventing Popular Culture argues that the idea of popular culture is an invention of intellectuals. This book does not present an analysis of particular texts and activities which have been, or could be defined as, popular culture; instead it explores the changing intellectual ways of constructing texts and activities as popular culture and how these intellectual discourses articulate questions of culture and power. Examining the relationship between the concept of popular culture and key issues in cultural analyses such as hegemony, postmodernism, identity, questions of value, consumerism, and everyday life, "Inventing Popular Culture" presents an engaging assessment of one of the most debated concepts of recent times. (Font: Editor) <br/>
595 ## - Sumario
Sumario Preface -- Acknowledgements -- 1. Popular culture as folk culture -- 2. Popular culture as mass culture -- 3. Popular culture as the "Other" of high culture -- 4. Popular culture as an Arena of hegemony -- 5. Popular culture as Postmodern culture -- 6. Popular culture as the "Roots" and "Routes" of cultural identitites -- 7. Popular culture as popular or Mass art -- 8. Popular culture as global culture -- Notes -- References -- Index
830 #0 - ENCABEZAMIENTO SECUNDARIO DE COLECCIÓN--TÍTULO UNIFORME
Título Uniforme Blackwell manifestos
9 (RLIN) 13940
942 ## - ELEMENTOS KOHA
Koha tipo de item Libro
Existencias
Suprimido Perdido Estropeado No se presta Koha Colección Localización (Biblioteca) Sublocalización o Colección (subbiblioteca) Localización en estanterías Fecha de adquisición Koha préstamos (veces que ha sido prestado) Koha signatura completa Código de barras Koha Fecha de último uso Número de ejemplar Precio efectivo desde Koha tipo de item
      Disponible General Centre d' Informació i Documentació del CERC Centre d' Informació i Documentació del CERC Sala 11/09/2015   S 00041 1900140292 11/09/2015 1 11/09/2015 Libro

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