París - Nueva York - París : (Record no. 44503)

MARC details
000 -CABECERA
Campo de control de longitud fija 03923nam a2200265 a 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
Campo de control vtls000009665
003 - IDENTIFICADOR DE NÚMERO DE CONTROL
Campo de control ES-BaOER
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
Campo de control 20180620110553.0
008 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
Campo de control de longitud fija 130626s2010 spc|||||| 0|| ||spa|d
020 ## - ISBN (INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER)
ISBN 9788492649648
040 ## - FUENTE DE CATALOGACIÓN
Agencia de catalogación original ES-BaOER
Idioma de catalogación cat
Agencia que realiza la transcripción ES-BaOER
041 1# - CÓDIGO DE IDIOMA
Código de idioma para texto, pista de sonido o título separado spa
Código del idioma de la versión original y/o traducciones intermedias del texto fre
100 1# - ENCABEZAMIENTO PRINCIPAL--NOMBRE PERSONAL
Nombre de persona Fumaroli, Marc
9 (RLIN) 5650
999 ## - NÚMEROS DE CONTROL DEL SISTEMA (KOHA)
Koha biblionumber 44503
Koha biblioitemnumber 44503
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título París - Nueva York - París :
Parte restante del título viaje al mundo de las artes y de las imágenes : diario de 2007 a 2008 /
Mención de responsabilidad, etc. Marc Fumaroli ; traducción de José Ramón Monreal
246 33 - FORMA VARIANTE DEL TÍTULO
Título propiamente dicho/forma breve del título Paris - New York et retour
250 ## - MENCIÓN DE EDICIÓN
Mención de edición 1ª ed.
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC (PIE DE IMPRENTA)
Lugar de publicación, distribución, etc. Barcelona :
Nombre del editor, distribuidor, etc. Acantilado,
Fecha de publicación, distribución, etc. 2010
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión 921 p.
490 1# - MENCIÓN DE COLECCIÓN
Colección El Acantilado ;
Número de volumen 208
500 ## - NOTA GENERAL
Nota general Tít. orig.: Paris - New York et retour
520 ## - RESUMEN
Resumen Marc Fumaroli, catedràtic de la Sorbona i del Collège de France, ha dedicat gran part de la seva carrera a l’estudi de la retòrica i la literatura francesa. A partir de la publicació de Estado Cultural (1991; Acantilado, 2007), Fumaroli es va situar en el centre del debat sobre la política cultural europea. Amb el mateix esperit provocador, ens proposa, amb el seu darrer llibre París – Nueva York – París. Viaje al mundo de las artes y de las imágenes, un viatge pel temps i l’espai, des de l’antiguitat grecorromana o l’imeperi bizanti, fins als nostres dies. Entre París, com a centre de les arts de la Vella Europa, i Nova York, com a capital artística contemporània. El llibre consta de tres grans blocs, el primer ens explora la noció clàssica del otium -la necessitat espiritual de perdre el temps- en la cultura, com element alliberador de les energies espirituals; En el segon bloc, tracta de l’art contemporani, es pregunta que va passar a partir del moviment d’art modern i carrega contra la deriva experimentada a partir del pop art d’Andy Warhol; I en el tercer, argumenta la substitució de la dimensió religiosa, cada cop més dèbil, per la dimensió artística. L’església substituïda pel museu, com a centre de pelegrinatge i pietat. És un excel•lent treball, crítica aguda contra la visió dominant de l’art com entreteniment i negoci. Considera l’art avui, majoritàriament, com un apèndix de la indústria de luxe. L’art en majúscules ha donat pas a la publicitat i l’entreteniment. A més a més, destaca que en aquest decadent procés, Europa ha perdut la seva ànima. Una opció alternativa a la visió homogeneïtzadora i banal de la indústria de la imatge. Fumarolli considera que la vitalitat de l’art contemporani avui no prové dels artistes, sinó de la relació amb els sector industrial i comercial, amb la moda, els perfums, la decoració d’interiors. L’obra clama el retorn d’un món més humà, d’un art més profund. El propi llibre, demana d’aquest temps, per gaudir les nou-centes pàgines d’aquest viatge d’anada i tornada. “L'art actual, que no s'hauria de dir així, és una creació del capital financer i a la vegada es vol sociològic i capaç de denunciar el sistema explotador. És molt hipòcrita presentar muntatges destinats a denunciar tots els mals de la societat finançats per grans empreses. La metafísica de l'art contemporani és terrible. Com que no hi ha res, s'ha de substituir amb teories. La vocació de l'art no és fer crítica del món contemporani, sinó donar-nos raó de l'art de viure, fer-nos saber que en algun lloc hi ha alguna cosa més durable que allò material.” (Font: el Centre)
595 ## - SUMARIO
Sumario Primera parte. Una temporada en Nueva York: I. Anuncios, pantallas, clones y cuadros de museo ; II. El modernismo en Nueva York, de Duchamp a Warhol ; III. ¿Una civilización de la imagen? -- Segunda parte. Un semestre parisino: I. La primavera en París ; II. La iglesia-mecenas y su sistema de las bellas artes ; III. Breve perorata -- Agradecimientos -- Índice de nombres
830 #3 - ENCABEZAMIENTO SECUNDARIO DE COLECCIÓN--TÍTULO UNIFORME
Título Uniforme El Acantilado ;
Designación numérica/secuencial del volumen 208
9 (RLIN) 16443
942 ## - ELEMENTOS KOHA
Koha tipo de item Book
Holdings
Suprimido Perdido Estropeado No se presta Koha Colección Localización (Biblioteca) Sublocalización o Colección (subbiblioteca) Localización en estanterías Fecha de adquisición Koha préstamos (veces que ha sido prestado) Koha signatura completa Código de barras Koha Fecha de último uso Número de ejemplar Precio efectivo desde Koha tipo de item
      Disponible General Centre d' Informació i Documentació del CERC Centre d' Informació i Documentació del CERC Sala 11/09/2015   S 00223 1900138169 11/09/2015 1 11/09/2015 Book

Powered by Koha