MARC details
000 -CABECERA |
Campo de control de longitud fija |
03923nam a2200265 a 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL |
Campo de control |
vtls000009665 |
003 - IDENTIFICADOR DE NÚMERO DE CONTROL |
Campo de control |
ES-BaOER |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN |
Campo de control |
20180620110553.0 |
008 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FIJA--INFORMACIÓN GENERAL |
Campo de control de longitud fija |
130626s2010 spc|||||| 0|| ||spa|d |
020 ## - ISBN (INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER) |
ISBN |
9788492649648 |
040 ## - FUENTE DE CATALOGACIÓN |
Agencia de catalogación original |
ES-BaOER |
Idioma de catalogación |
cat |
Agencia que realiza la transcripción |
ES-BaOER |
041 1# - CÓDIGO DE IDIOMA |
Código de idioma para texto, pista de sonido o título separado |
spa |
Código del idioma de la versión original y/o traducciones intermedias del texto |
fre |
100 1# - ENCABEZAMIENTO PRINCIPAL--NOMBRE PERSONAL |
Nombre de persona |
Fumaroli, Marc |
9 (RLIN) |
5650 |
999 ## - NÚMEROS DE CONTROL DEL SISTEMA (KOHA) |
Koha biblionumber |
44503 |
Koha biblioitemnumber |
44503 |
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO |
Título |
París - Nueva York - París : |
Parte restante del título |
viaje al mundo de las artes y de las imágenes : diario de 2007 a 2008 / |
Mención de responsabilidad, etc. |
Marc Fumaroli ; traducción de José Ramón Monreal |
246 33 - FORMA VARIANTE DEL TÍTULO |
Título propiamente dicho/forma breve del título |
Paris - New York et retour |
250 ## - MENCIÓN DE EDICIÓN |
Mención de edición |
1ª ed. |
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC (PIE DE IMPRENTA) |
Lugar de publicación, distribución, etc. |
Barcelona : |
Nombre del editor, distribuidor, etc. |
Acantilado, |
Fecha de publicación, distribución, etc. |
2010 |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Extensión |
921 p. |
490 1# - MENCIÓN DE COLECCIÓN |
Colección |
El Acantilado ; |
Número de volumen |
208 |
500 ## - NOTA GENERAL |
Nota general |
Tít. orig.: Paris - New York et retour |
520 ## - RESUMEN |
Resumen |
Marc Fumaroli, catedràtic de la Sorbona i del Collège de France, ha dedicat gran part de la seva carrera a l’estudi de la retòrica i la literatura francesa. A partir de la publicació de Estado Cultural (1991; Acantilado, 2007), Fumaroli es va situar en el centre del debat sobre la política cultural europea. Amb el mateix esperit provocador, ens proposa, amb el seu darrer llibre París – Nueva York – París. Viaje al mundo de las artes y de las imágenes, un viatge pel temps i l’espai, des de l’antiguitat grecorromana o l’imeperi bizanti, fins als nostres dies. Entre París, com a centre de les arts de la Vella Europa, i Nova York, com a capital artística contemporània. El llibre consta de tres grans blocs, el primer ens explora la noció clàssica del otium -la necessitat espiritual de perdre el temps- en la cultura, com element alliberador de les energies espirituals; En el segon bloc, tracta de l’art contemporani, es pregunta que va passar a partir del moviment d’art modern i carrega contra la deriva experimentada a partir del pop art d’Andy Warhol; I en el tercer, argumenta la substitució de la dimensió religiosa, cada cop més dèbil, per la dimensió artística. L’església substituïda pel museu, com a centre de pelegrinatge i pietat. És un excel•lent treball, crítica aguda contra la visió dominant de l’art com entreteniment i negoci. Considera l’art avui, majoritàriament, com un apèndix de la indústria de luxe. L’art en majúscules ha donat pas a la publicitat i l’entreteniment. A més a més, destaca que en aquest decadent procés, Europa ha perdut la seva ànima. Una opció alternativa a la visió homogeneïtzadora i banal de la indústria de la imatge. Fumarolli considera que la vitalitat de l’art contemporani avui no prové dels artistes, sinó de la relació amb els sector industrial i comercial, amb la moda, els perfums, la decoració d’interiors. L’obra clama el retorn d’un món més humà, d’un art més profund. El propi llibre, demana d’aquest temps, per gaudir les nou-centes pàgines d’aquest viatge d’anada i tornada. “L'art actual, que no s'hauria de dir així, és una creació del capital financer i a la vegada es vol sociològic i capaç de denunciar el sistema explotador. És molt hipòcrita presentar muntatges destinats a denunciar tots els mals de la societat finançats per grans empreses. La metafísica de l'art contemporani és terrible. Com que no hi ha res, s'ha de substituir amb teories. La vocació de l'art no és fer crítica del món contemporani, sinó donar-nos raó de l'art de viure, fer-nos saber que en algun lloc hi ha alguna cosa més durable que allò material.” (Font: el Centre) |
595 ## - SUMARIO |
Sumario |
Primera parte. Una temporada en Nueva York: I. Anuncios, pantallas, clones y cuadros de museo ; II. El modernismo en Nueva York, de Duchamp a Warhol ; III. ¿Una civilización de la imagen? -- Segunda parte. Un semestre parisino: I. La primavera en París ; II. La iglesia-mecenas y su sistema de las bellas artes ; III. Breve perorata -- Agradecimientos -- Índice de nombres |
830 #3 - ENCABEZAMIENTO SECUNDARIO DE COLECCIÓN--TÍTULO UNIFORME |
Título Uniforme |
El Acantilado ; |
Designación numérica/secuencial del volumen |
208 |
9 (RLIN) |
16443 |
942 ## - ELEMENTOS KOHA |
Koha tipo de item |
Book |