MARC details
000 -CABECERA |
Campo de control de longitud fija |
04782nam a2200265 a 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL |
Campo de control |
vtls000011170 |
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL |
Campo de control |
ES-BaOER |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN |
Campo de control |
20160523094327.0 |
008 - CÓDIGOS DE INFORMACIÓN DE LONGITUD FIJA |
Campo de control de longitud fija |
141002s2013 spc|||||| o0|| ||cat|d |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN |
Centro catalogador de origen |
ES-BaOER |
Lengua de catalogación |
cat |
Centro transcriptor |
ES-BaOER |
245 02 - MENCIÓN DE TÍTULO |
Título |
Estat de la cultura i de les arts 01_2013 : |
Resto del título |
crisi, incerteses, sinergies / |
Mención de responsabilidad etc. |
Consell Nacional de la Cultura i de les Arts ; [coordinació: Ramon Castell Ros, Gemma Carbonell] |
246 33 - VARIANTES DE TÍTULO |
Título propio / Titulo en breve |
Crisi, incerteses, sinergies. Estat de la cultura i de les arts 01_2013 |
|
Título propio / Titulo en breve |
Informe anual sobre l'estat de la cultura i de les arts de Catalunya 2012 |
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC. (IMPRINT) |
Lugar de publicación distribución etc. |
Barcelona : |
Nombre del editor distribuidor etc. |
CONCA, |
Fecha de publicación distribución etc. |
2013 |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Extensión |
127 p. |
520 ## - NOTA DE RESUMEN |
Resumen |
El Consell Nacional de la Cultura i de les Arts (CoNCA), presenta l'«Informe Anual de la Cultura 2012». L'Informe assegura que el sector cultural està en perill per les retallades, l'increment de l'IVA, la disminució del consum cultural arran de l'atur creixent, el retard en els pagaments dels ajuts per part de la Generalitat, l'asfíxia financera dels ajuntaments i la reducció de l'aposta de les caixes d'estalvi. L'informe del CoNCA és contundent i ataca el fals tòpic que la cultura és un sector molt subvencionat. Les xifres demostren que la principal despesa en cultura no la fan les institucions públiques i privades sinó els ciutadans i els turistes de la seva butxaca. Així, la ciutadania va destinar el 2010 a cultura 2.218 milions d'euros, mentre la despesa pública en cultura del conjunt d'administracions va ser de 1.297 milions l'any 2010, un 31,6% del total de recursos amb què es finança el sector. Així mateix, el percentatge del pressupost destinat a cultura per les administracions catalanes l'any 2010 va ser el 6,9% per part dels ajuntaments; l'1,5% els consells comarcals; el 12,1% les diputacions i l'1,3% la Generalitat. Les caixes d’estalvi catalanes l’any 2010 van destinar 125 milions pels programes culturals, el temps lliure i el patrimoni històric i artístic. El 22,5% de gairebé 558 milions d’euros destinats a les seves obres social. D’altra banda, l’Informe recull les dades sobre l’impacte econòmic del sector: hi han 20.132 empreses culturals que ocupen 95.000 treballadors (el 3,3% de l'ocupació total a Catalunya). Però, des del 2007 un 29% dels treballadors han perdut la feina. Així mateix, cal remarcar que la cultura genera més de 6.000 milions d'euros de valor afegit brut (VAB), xifra que va suposar un 3,6% del VAB global català de l’any 2008, molt per sobre d'altres sectors, com la indústria d'alimentació, begudes i tabac. Finalment, l’Informe aposta per redefinir el model cultural català incidint en primer lloc en la innovació de fonts financeres amb la creació d'un espai de recerca de fonts de finançament per a creadors i col·lectius del sector i d’un consell de mecenatge; en la creació de nous públics --especialment a l'àmbit escolar--; en la internacionalització cultural; en la retenció de talent, i a apostar pels nous paradigmes digitals. Així mateix, reivindica un pacte entre la Generalitat i els ajuntaments per mantenir la sostenibilitat del sistema, una política integral d'ensenyaments artístics i un nou instrument: un Institut Superior de les Arts, que ja està previst en la llei d'educació de Catalunya. (Font: El Centre) |
530 ## - NOTA DE FORMATO FÍSICO ADICIONAL DISPONIBLE |
Nota de formato físico adicional disponible |
En format PDF disponible a |
Identificador Uniforme del Recurso |
<a href="http://www.conca.cat/media/asset_publics/resources/000/003/211/original/2013_04_22_concasencerweb_definitiu.pdf">http://www.conca.cat/media/asset_publics/resources/000/003/211/original/2013_04_22_concasencerweb_definitiu.pdf</a> |
595 ## - Sumario |
Sumario |
1. Cultura / eix estratègic: 1.1. Pluralitat / cohesió ; 1.2. Territoris / interconnexió ; 1.3. Catalunya / clúster -- 2. Economia / cultura: 2.1. Model sostenible / creativitat ; 2.2. Mecenatge / patrocini -- 3. El paradigma digital: un reset de la cultura: 3.1. Reptes -- 4. Situació deis sectors: 4.1. Llibre ; 4.2. Cinema i audiovisual ; 4.3. Música ; 4.4. Arts escèniques ; 4.5. Arts visuals ; 4.6. Cultura popular ; 4.7. Patrimoni-- 5. Algunes prioritats de sistema: 5.1. Educació artística ; 5.2: Institucions: de l'eficiència a la necessitat ; 5.3. El valor social de la cultura -- 6. Redefinir el model: 6.1. Model econòmic ; 6.2. De receptors a protagonistes ; 6.3. Internacionalització ; 6.4. Excel·lència i mèrit -- 7. Els compromisos del CoNCA -- Annex: Diagnosi |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL - NOMBRE DE PERSONA |
Nombre de persona |
Castells, Ramon, |
Término indicativo de función |
coord. |
9 (RLIN) |
2320 |
|
Nombre de persona |
Carbonell, Gemma, |
Término indicativo de función |
coord. |
9 (RLIN) |
14306 |
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL - NOMBRE DE ENTIDAD |
Nombre de entidad o nombre de jurisdicción como elemento inicial |
Consell Nacional de la Cultura i de les Arts |
9 (RLIN) |
1876 |
942 ## - ENTRADA PARA ELEMENTOS AGREGADOS (KOHA) |
Koha [por defecto] tipo de item |
Book |