Enterprising initiatives in the experience economy : (Registro nro. 45387)

Detalles MARC
000 -CABECERA
Campo de control de longitud fija 04090cam a2200265 a 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
Campo de control 18081074
003 - IDENTIFICADOR DE NÚMERO DE CONTROL
Campo de control ES-BaOER
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
Campo de control 20190718143817.0
008 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
Campo de control de longitud fija 140325s2015 uk | 00| ||eng|
020 ## - ISBN (INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER)
ISBN 9780415731331
040 ## - FUENTE DE CATALOGACIÓN
Agencia de catalogación original DLC
Idioma de catalogación eng
Agencia que realiza la transcripción DLC
245 00 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título Enterprising initiatives in the experience economy :
Parte restante del título transforming social worlds /
Mención de responsabilidad, etc. edited by Britta Timm Knudsen, Dorthe Refslund Christensen, and Per Blenker
250 ## - MENCIÓN DE EDICIÓN
Mención de edición 1st. ed.
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC (PIE DE IMPRENTA)
Lugar de publicación, distribución, etc. Abingdom :
Nombre del editor, distribuidor, etc. Routledge,
Fecha de publicación, distribución, etc. 2015
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión vii, 252 p.
490 1# - MENCIÓN DE COLECCIÓN
Colección Routledge studies in entrepreneurship ;
Número de volumen 5
520 ## - Resumen
NOTA DE RESUMEN "Over the last decade, the close relationship between culture and economy -- or "the experience economy" -- has risen on the agenda. Although there is an established research field for analysing the economic impact of entrepreneurship, there is currently a limited amount of research that analyses the cultural impact and opportunity of entrepreneurship. Linking experience economy with enterprising behavior moves the term away from businesses' competitiveness and consumer behavior towards a more value-focused business in general. This ground-breaking book integrates entrepreneurship and empowerment into one central theme, drawing on research from both the social sciences (innovation, entrepreneurship, empowerment and activism) and the humanities (participatory culture, user-generated designs, creative networks). Enterprising Initiatives expands the definition of entrepreneurship beyond a primarily economic profit-seeking phenomenon to a broader understanding of enterprising behaviour based on an individual-opportunity nexus. Beyond social entrepreneurship, it explores a broad range of individual, collective and cooperative citizen initiatives under the umbrella of enterprising action.This innovative approach will be of great interest to scholars in entrepreneurship, social entrepreneurship, cultural entrepreneurship, cultural studies, and consumer culture, as well as for policy makers in public and local government, regional development and cultural event management" (Font: Editor)
595 ## - Sumario
Sumario List of figures -- List of tables -- List contributors -- 1. Introduction: The Experience Economy- an ontological turn / Britta Timm Knudsen, Dorthe Refslund Christensen, Per Blenker -- Part I. Empowered and empowering citizens: 2. Formal and informal strategies of citizens' initiatives : a powerful bonding and mobilizing force / Rosalie. Van Dam, Roel During, Irini Salverda -- 3. DIY urban design: between ludic tactics and strategic planning / Louise Fabian, Kristine Samson -- 4. Sandpit urbanism / Quentin Stevens -- Part II. Remaking enterprises: 5. The cultural work of citizen R&D / Anne Balsamo -- 6. Parasites, camels, rents and fireworks: exploring self-organization in digital cultural production / Jaron Rowan -- 7. Eventful events: event-making strategies in contemporary culture / Britta Timm Knudsen, Dorthe Refslund Christensen -- Part III. Producing entrepreneurs: 8. Enterprising education in the process of social transformation: challenges and perspectives / Olivier Toutain, Alain Fayolle, Paula Kyro -- 9. Towards a momentary perspective in entrepreneurial learning and creativity / David Rae -- 10. The entrepreneurial illness blogger: on entrepreneurial illness communication and the transformative potential of public affect / Carsten Stage -- Part IV. Framing experiences: 11. Shared value, shared responsibility: a co-creation perspective on sustainability / Sophie Esmann Andersen, Anne Ellerup Nielsen -- 12. Re-enchanting the 'Orange Feeling' in the festival community / Szilvia Gyimóthy, Martin Trandberg Jensen - 13. Designing for experience: scaffolding a design ecology / Jonas Fritsch, Ole Sejer Iversen / Index
700 1# - ENCABEZAMIENTO SECUNDARIO--NOMBRE PERSONAL
Nombre de persona Timm Knudsen, Britta.
Término relacionador ed.
9 (RLIN) 16796
Nombre de persona Christensen, Dorthe Refslund.
Término relacionador ed.
9 (RLIN) 16797
Nombre de persona Blenker, Per.
Término relacionador ed.
9 (RLIN) 16798
830 #0 - ENCABEZAMIENTO SECUNDARIO DE COLECCIÓN--TÍTULO UNIFORME
Título Uniforme Routledge studies in entrepreneurship
Designación numérica/secuencial del volumen 5
9 (RLIN) 14652
856 ## - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICO
Nota pública <a href="Interacció">Interacció</a>
Identificador uniforme del recurso <a href="http://interaccio.diba.cat/CIDOC/blogs/2016/emprenedoria-socia">http://interaccio.diba.cat/CIDOC/blogs/2016/emprenedoria-socia</a>
942 ## - ELEMENTOS KOHA
Koha tipo de item Libro
Existencias
Suprimido Perdido Estropeado Restricciones de uso No se presta Koha Colección Localización (Biblioteca) Sublocalización o Colección (subbiblioteca) Localización en estanterías Fecha de adquisición Fuente de adquisición Koha préstamos (veces que ha sido prestado) Koha signatura completa Código de barras Koha Fecha de último uso Precio efectivo desde Koha tipo de item
      Disponible Disponible General Centre d' Informació i Documentació del CERC Centre d' Informació i Documentació del CERC Sala 02/06/2016 C   S 01497 1900126333 02/06/2016 02/06/2016 Libro

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