Detalles MARC
000 -CABECERA |
Campo de control de longitud fija |
02084nam a2200205 a 4500 |
003 - IDENTIFICADOR DE NÚMERO DE CONTROL |
Campo de control |
ES-BaOER |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN |
Campo de control |
20190718153917.0 |
008 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FIJA--INFORMACIÓN GENERAL |
Campo de control de longitud fija |
161021s2014 uk ||||| ||| 0|| ||eng|d |
020 ## - ISBN (INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER) |
ISBN |
9781409442998 |
040 ## - FUENTE DE CATALOGACIÓN |
Agencia de catalogación original |
ES-BaOER |
Idioma de catalogación |
cat |
Agencia que realiza la transcripción |
ES-BaOER |
100 1# - ENCABEZAMIENTO PRINCIPAL--NOMBRE PERSONAL |
Nombre de persona |
Kidd, Jenny |
9 (RLIN) |
14720 |
245 1# - MENCIÓN DE TÍTULO |
Título |
Museums in the new mediascape : |
Parte restante del título |
transmedia, participation, ethics / |
Mención de responsabilidad, etc. |
Jenny Kidd |
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC (PIE DE IMPRENTA) |
Lugar de publicación, distribución, etc. |
Surrey : |
Nombre del editor, distribuidor, etc. |
Ashgate, |
Fecha de publicación, distribución, etc. |
cop. 2014 |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Extensión |
166 p. |
510 4# - NOTA DE CITACIÓN/REFERENCIAS |
Nombre de la fuente |
Stainforth, Elisabeth. "Museums in the new mediascape: transmedia, participation, ethics". International journal of heritage studies, |
Localización dentro de la fuente |
Vol. 23 no. 5 (May 2017), p. 488-489 |
ISSN |
1352-7258 |
520 ## - Resumen |
NOTA DE RESUMEN |
The museum today faces complex questions of definition, representation, ethics, aspiration and economic survival. Alongside this we see burgeoning use of an array of new media including increasingly dynamic web portals and content, digital archives, social networks, blogs and online games. At the heart of this are changes to the idea of ’visitor’ and ’audience’ and their participation and representation in the new cultural sphere. This insightful book unpacks a number of contradictions that help to frame and articulate digital media work in the museum and questions what constitutes authentic participation. Based on original empirical research and a range of case studies the author explores questions about the museum as media from a number of different disciplines and shows that across museums and the study of them, the cultural logic is changing. (Font: Editor) |
595 ## - Sumario |
Sumario |
List of figures and tables -- Acknowledgements -- Introduction: on museum media -- 1. The transmedia museum -- 2. Museum communications in social networks -- 3. User-created content -- 4. Democratising narratives: or, the accumulation of the digital memory archive -- 5. ’Interactives’ in the social museum -- 6. Museum online games as empathetic encounters -- 7. Mashup the museum -- Bibliography -- Index |
856 ## - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICO |
Identificador uniforme del recurso |
<a href="http://interaccio.diba.cat/CIDOC/blogs/201/museums-transmedia-participation">http://interaccio.diba.cat/CIDOC/blogs/201/museums-transmedia-participation</a> |
Nota pública |
<a href="Interacció">Interacció</a> |
942 ## - ELEMENTOS KOHA |
Koha tipo de item |
Libro |