Museums in the new mediascape : (Registro nro. 45447)

Detalles MARC
000 -CABECERA
Campo de control de longitud fija 02084nam a2200205 a 4500
003 - IDENTIFICADOR DE NÚMERO DE CONTROL
Campo de control ES-BaOER
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
Campo de control 20190718153917.0
008 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
Campo de control de longitud fija 161021s2014 uk ||||| ||| 0|| ||eng|d
020 ## - ISBN (INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER)
ISBN 9781409442998
040 ## - FUENTE DE CATALOGACIÓN
Agencia de catalogación original ES-BaOER
Idioma de catalogación cat
Agencia que realiza la transcripción ES-BaOER
100 1# - ENCABEZAMIENTO PRINCIPAL--NOMBRE PERSONAL
Nombre de persona Kidd, Jenny
9 (RLIN) 14720
245 1# - MENCIÓN DE TÍTULO
Título Museums in the new mediascape :
Parte restante del título transmedia, participation, ethics /
Mención de responsabilidad, etc. Jenny Kidd
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC (PIE DE IMPRENTA)
Lugar de publicación, distribución, etc. Surrey :
Nombre del editor, distribuidor, etc. Ashgate,
Fecha de publicación, distribución, etc. cop. 2014
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión 166 p.
510 4# - NOTA DE CITACIÓN/REFERENCIAS
Nombre de la fuente Stainforth, Elisabeth. "Museums in the new mediascape: transmedia, participation, ethics". International journal of heritage studies,
Localización dentro de la fuente Vol. 23 no. 5 (May 2017), p. 488-489
ISSN 1352-7258
520 ## - Resumen
NOTA DE RESUMEN The museum today faces complex questions of definition, representation, ethics, aspiration and economic survival. Alongside this we see burgeoning use of an array of new media including increasingly dynamic web portals and content, digital archives, social networks, blogs and online games. At the heart of this are changes to the idea of ’visitor’ and ’audience’ and their participation and representation in the new cultural sphere. This insightful book unpacks a number of contradictions that help to frame and articulate digital media work in the museum and questions what constitutes authentic participation. Based on original empirical research and a range of case studies the author explores questions about the museum as media from a number of different disciplines and shows that across museums and the study of them, the cultural logic is changing. (Font: Editor)
595 ## - Sumario
Sumario List of figures and tables -- Acknowledgements -- Introduction: on museum media -- 1. The transmedia museum -- 2. Museum communications in social networks -- 3. User-created content -- 4. Democratising narratives: or, the accumulation of the digital memory archive -- 5. ’Interactives’ in the social museum -- 6. Museum online games as empathetic encounters -- 7. Mashup the museum -- Bibliography -- Index
856 ## - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICO
Identificador uniforme del recurso <a href="http://interaccio.diba.cat/CIDOC/blogs/201/museums-transmedia-participation">http://interaccio.diba.cat/CIDOC/blogs/201/museums-transmedia-participation</a>
Nota pública <a href="Interacció">Interacció</a>
942 ## - ELEMENTOS KOHA
Koha tipo de item Libro
Existencias
Suprimido Perdido Estropeado No se presta Koha Colección Localización (Biblioteca) Sublocalización o Colección (subbiblioteca) Localización en estanterías Fecha de adquisición Fuente de adquisición Koha préstamos (veces que ha sido prestado) Koha signatura completa Código de barras Koha Fecha de último uso Precio efectivo desde Koha tipo de item
      Disponible General Centre d' Informació i Documentació del CERC Centre d' Informació i Documentació del CERC Sala 21/10/2016 C   S 01532 1900125855 21/10/2016 21/10/2016 Libro

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