Culture and economy in the age of social media / (Record no. 45454)

MARC details
000 -CABECERA
Campo de control de longitud fija 02607cam a2200217 i 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
Campo de control 18388379
003 - IDENTIFICADOR DE NÚMERO DE CONTROL
Campo de control ES-BaOER
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
Campo de control 20190719132801.0
008 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
Campo de control de longitud fija 161103s2015 us |||||| 0|| ||eng
020 ## - ISBN (INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER)
ISBN 9781138839311 (pbck)
040 ## - FUENTE DE CATALOGACIÓN
Agencia de catalogación original DLC
Idioma de catalogación eng
Agencia que realiza la transcripción DLC
100 1# - ENCABEZAMIENTO PRINCIPAL--NOMBRE PERSONAL
Nombre de persona Fuchs, Christian
9 (RLIN) 14727
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título Culture and economy in the age of social media /
Mención de responsabilidad, etc. Christian Fuchs
250 ## - MENCIÓN DE EDICIÓN
Mención de edición 1st ed.
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC (PIE DE IMPRENTA)
Lugar de publicación, distribución, etc. New York :
Nombre del editor, distribuidor, etc. Routledge,
Fecha de publicación, distribución, etc. 2015
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión xv, 418 p.
520 ## - RESUMEN
Resumen Understanding social media requires us to engage with the individual and collective meanings that diverse stakeholders and participants give to platforms. It also requires us to analyse how social media companies try to make profits, how and which labour creates this profit, who creates social media ideologies, and the conditions under which such ideologies emerge. In short, understanding social media means coming to grips with the relationship between culture and the economy. In this thorough study, Christian Fuchs, one of the leading analysts of the Internet and social media, delves deeply into the subject by applying the approach of cultural materialism to social media, offering readers theoretical concepts, contemporary examples, and proposed opportunities for political intervention. Culture and Economy in the Age of Social Media is the ultimate resource for anyone who wants to understand culture and the economy in an era populated by social media platforms such as Twitter, Facebook, and Google in the West and Weibo, Renren, and Baidu in the East. Updating the analysis of thinkers such as Raymond Williams, Karl Marx, Ferruccio Rossi-Landi, and Dallas W. Smythe for the 21st century, Fuchs presents a version of Marxist cultural theory and cultural materialism that allows us to critically understand social media's influence on culture and the economy. (Font: Editor)
595 ## - SUMARIO
Sumario List of Figures -- List of Tables -- 1. Introduction -- I. Theoretical Foundations: 2. Culture and Work ; 3. Communication, Ideology, and Labour -- II. Social Media’s Cultural Political Economy of Time: 4. Social Media and Labour Time ; 5. Social Media and Productive Labour -- III. Social Media’s Cultural Political Economy of Global Space: 6. Social Media’s International Division of Digital Labour ; 7. Baidu, Weibo, and Renren : The Global Political Economy of Social Media in China -- IV. Alternatives: 8. Social Media and the Public Sphere ; 9. Conclusion -- References -- Index<br/>
856 ## - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICO
Nota pública <a href="Interacció">Interacció</a>
Identificador uniforme del recurso <a href="http://interaccio.diba.cat/CIDOC/blogs/2017/culture-economy-age-social-media">http://interaccio.diba.cat/CIDOC/blogs/2017/culture-economy-age-social-media</a>
942 ## - ELEMENTOS KOHA
Koha tipo de item Book
Holdings
Localización en estanterías Fecha de adquisición Suprimido Perdido Estropeado No se presta Koha Colección Localización (Biblioteca) Sublocalización o Colección (subbiblioteca) Fuente de adquisición Koha préstamos (veces que ha sido prestado) Koha signatura completa Código de barras Koha Fecha de último uso Precio efectivo desde Koha tipo de item
45454 45454                            
Sala 03/11/2016       Disponible General Centre d' Informació i Documentació del CERC Centre d' Informació i Documentació del CERC C   S 01539 1900126289 03/11/2016 03/11/2016 Book

Powered by Koha