Arts education beyond art : (Registro nro. 45934)

Detalles MARC
000 -CABECERA
Campo de control de longitud fija 02591nam a2200217 a 4500
003 - IDENTIFICADOR DE NÚMERO DE CONTROL
Campo de control ES-BaOER
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
Campo de control 20190611132838.0
008 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
Campo de control de longitud fija 180410s2015 ne |||||| ||| 0|||||eng dd
020 ## - ISBN (INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER)
ISBN 9789078088851
040 ## - FUENTE DE CATALOGACIÓN
Agencia de catalogación original ES-BaOER
Idioma de catalogación cat
Agencia que realiza la transcripción ES-BaOER
245 0# - MENCIÓN DE TÍTULO
Título Arts education beyond art :
Parte restante del título teaching art in times of change /
Mención de responsabilidad, etc. Barend van Heusden & Pascal Gielen (eds.)
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC (PIE DE IMPRENTA)
Lugar de publicación, distribución, etc. Amsterdam :
Nombre del editor, distribuidor, etc. Valiz,
Fecha de publicación, distribución, etc. 2015
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión 192 p.
490 1# - MENCIÓN DE COLECCIÓN
Colección Antennae ;
Número de volumen 16
520 ## - Resumen
NOTA DE RESUMEN People and societies thrive on a versatile and imaginative awareness. Yet the critical debate on arts education is still too often about the qualities of artefacts and technical skills, and tends to neglect issues such as the critical function of the arts in society, artistic cognition and cognitive development, changing artistic and cultural practices, and research into arts participation.<br/>Therefore it seems time for a change in perspective, shifting the focus from the qualities of artefacts to those of embodied cognitive and social processes. Arts Education Beyond Art argues that education of the arts, both for children and adults, should focus on the qualities of the processes generated by the artistic artefacts, and on these artefacts as means to an end. Instead of teaching how to look at art, we should teach how to look at life – through art. (Font: Editor)
595 ## - Sumario
Sumario Introduction. New directions in arts education / Barend van Heusden & Pascal Gielen -- Artists on arts education. A written discussion / Michael van der Aa, Arnon Grunberg, Aernout Mik, Charlotte Mutsaers, Ramsey Nasr, Gijs Scholten van Aschat, Barbara Visser -- The Museum as a place of cultural (self-)education. A declaration of love / Erns Wagner -- Values of arts and cultural education. Changing identities in the time of democracy, creative class and cultural and creative industries / Bernard Darras -- Mission fulfilled. Art education and visual culture / Franz Billmayer -- Arts education in the age of cultural diversity. A basis to gain cultural identity in a risk society / Susanne Keuchel -- he end of the "To-Do-List". Towards a balanced arts education / Lode Vermeersch & Willem Elias -- Lessons in disproportion. The role of play in arts education and the role of art in education / Pascal Gielen -- Arts education "After the End of Art". Towards a new framework for arts education / Baren van Heusden -- Contributors -- Arts in society series -- Index -- Colophon
700 1# - ENCABEZAMIENTO SECUNDARIO--NOMBRE PERSONAL
Nombre de persona Van Heusden, Barend
Término relacionador ed.
9 (RLIN) 15192
Nombre de persona Gielen, Pascal
Término relacionador ed.
9 (RLIN) 3753
830 ## - ENCABEZAMIENTO SECUNDARIO DE COLECCIÓN--TÍTULO UNIFORME
Título Uniforme Antennae
Designación numérica/secuencial del volumen 16
9 (RLIN) 14721
942 ## - ELEMENTOS KOHA
Koha tipo de item Libro
Existencias
Suprimido Perdido Fuente de clasificación o esquema de ordenación en estanterías Estropeado No se presta Koha Colección Localización (Biblioteca) Sublocalización o Colección (subbiblioteca) Localización en estanterías Fecha de adquisición Fuente de adquisición Koha préstamos (veces que ha sido prestado) Koha signatura completa Código de barras Koha Fecha de último uso Coste, precio de sustitución Precio efectivo desde Koha tipo de item
    Universal Decimal Classification   Disponible General Centre d' Informació i Documentació del CERC Centre d' Informació i Documentació del CERC Sala 09/04/2018 6   S 01893 CERC18040015 09/04/2018 35.00 09/04/2018 Libro

Con tecnología Koha