Memory, community and the new museum (Registro nro. 46069)

Detalles MARC
000 -CABECERA
Campo de control de longitud fija 02175nab a2200205 a 4500
003 - IDENTIFICADOR DE NÚMERO DE CONTROL
Campo de control ES-BaOER
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
Campo de control 20210630123911.0
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA
Campo de control de longitud fija cr |||||||||||
008 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
Campo de control de longitud fija 180419s2018 ||||| |||| 0|| || d
024 ## - OTROS IDENTIFICADORES
Número o código normalizado DOI: 10.1177/0263276411423041
040 ## - FUENTE DE CATALOGACIÓN
Agencia de catalogación original ES-BaOER
Idioma de catalogación cat
Agencia que realiza la transcripción ES-BaOER
100 1# - ENCABEZAMIENTO PRINCIPAL--NOMBRE PERSONAL
9 (RLIN) 17046
Nombre de persona Andermann, Jens
245 1# - MENCIÓN DE TÍTULO
Título Memory, community and the new museum
Medio físico [Recurs electrònic] /
Mención de responsabilidad, etc. Jens Andermann and Silke Arnold-de Simine
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión 11 p. : digital, fitxer PDF (121,99 Kb)
520 ## - RESUMEN, ETC.
Nota de sumario, etc. Over the last decades, in response to feminist, postmodern and postcolonial critiques of the modern museum, objects, collections and processes of museaIization have been radically re-signified and re-posited in the cultural arena. The new museums emerging from this shift have redefined their functions in and for communities not simply by changing their narratives but by renegotiating the processes of narration and the museal codes of communication with the public. They define themselves now not as disciplinary spaces of academic history but as places of memory, exemplifying the postmodern shift from authoritative master discourses to the horizontal, practice-related notions of memory, place, and community. The key feature of these new museums is that they deploy strategies of applied theatrics to invite emotional responses from visitors: to make them empathize and identify with individual sufferers and victims, or with their own contemporaries inhabiting alternative modernities in distant places. This dossier seeks to probe these new museographic and curatorial discourses, focusing in particular on the memory museum as an emergent global form of (counter)monumentality. Drawing on different geographical and historical contexts, it argues that the new museums' apparently global aesthetics implies a danger of surrendering the very specificity of historical experiences the memorial 'site' offers its visitors. (Font: Autor)
700 1# - ENCABEZAMIENTO SECUNDARIO--NOMBRE PERSONAL
9 (RLIN) 17047
Nombre de persona Arnold-de Simine, Silke
773 0# - ENTRADA DE DOCUMENTO FUENTE
Subcampo de control nnas
Título Theory, culture & society,
Información relacionada Vol. 29, issue 1 (2012), p. 3-13
ISSN 0263-2764
856 ## - ACCESO ELECTRÓNICO
Nota Pública E-Link
Identificador uniforme del recurso URI https://doi.org/10.1177/0263276411423041
942 ## - ENTRADA PARA ELEMENTOS AGREGADOS (KOHA)
Koha tipo de item e-Artículo
Existencias
Restricciones de uso Koha Colección Localización (Biblioteca) Sublocalización o Colección (subbiblioteca) Localización en estanterías Fecha de adquisición Fuente de adquisición Koha signatura completa Identificador uniforme del recurso Koha tipo de item
Accés restringit General Centre d' Informació i Documentació del CERC Centre d' Informació i Documentació del CERC Repositori digital 25/07/2018 C E180092 http://cercles.diba.cat/cgi-bin/koha/opac-retrieve-file.pl?id=19dc7f14311abe0f0fc3d2dfc43879d2 e-Artículo

Con tecnología Koha