Memory, community and the new museum (Registro nro. 46069)
[ vista simple ]
000 -CABECERA | |
---|---|
Campo de control de longitud fija | 02175nab a2200205 a 4500 |
003 - IDENTIFICADOR DE NÚMERO DE CONTROL | |
Campo de control | ES-BaOER |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN | |
Campo de control | 20210630123911.0 |
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA | |
Campo de control de longitud fija | cr ||||||||||| |
008 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FIJA--INFORMACIÓN GENERAL | |
Campo de control de longitud fija | 180419s2018 ||||| |||| 0|| || d |
024 ## - OTROS IDENTIFICADORES | |
Número o código normalizado | DOI: 10.1177/0263276411423041 |
040 ## - FUENTE DE CATALOGACIÓN | |
Agencia de catalogación original | ES-BaOER |
Idioma de catalogación | cat |
Agencia que realiza la transcripción | ES-BaOER |
100 1# - ENCABEZAMIENTO PRINCIPAL--NOMBRE PERSONAL | |
9 (RLIN) | 17046 |
Nombre de persona | Andermann, Jens |
245 1# - MENCIÓN DE TÍTULO | |
Título | Memory, community and the new museum |
Medio físico | [Recurs electrònic] / |
Mención de responsabilidad, etc. | Jens Andermann and Silke Arnold-de Simine |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA | |
Extensión | 11 p. : digital, fitxer PDF (121,99 Kb) |
520 ## - RESUMEN, ETC. | |
Nota de sumario, etc. | Over the last decades, in response to feminist, postmodern and postcolonial critiques of the modern museum, objects, collections and processes of museaIization have been radically re-signified and re-posited in the cultural arena. The new museums emerging from this shift have redefined their functions in and for communities not simply by changing their narratives but by renegotiating the processes of narration and the museal codes of communication with the public. They define themselves now not as disciplinary spaces of academic history but as places of memory, exemplifying the postmodern shift from authoritative master discourses to the horizontal, practice-related notions of memory, place, and community. The key feature of these new museums is that they deploy strategies of applied theatrics to invite emotional responses from visitors: to make them empathize and identify with individual sufferers and victims, or with their own contemporaries inhabiting alternative modernities in distant places. This dossier seeks to probe these new museographic and curatorial discourses, focusing in particular on the memory museum as an emergent global form of (counter)monumentality. Drawing on different geographical and historical contexts, it argues that the new museums' apparently global aesthetics implies a danger of surrendering the very specificity of historical experiences the memorial 'site' offers its visitors. (Font: Autor) |
700 1# - ENCABEZAMIENTO SECUNDARIO--NOMBRE PERSONAL | |
9 (RLIN) | 17047 |
Nombre de persona | Arnold-de Simine, Silke |
773 0# - ENTRADA DE DOCUMENTO FUENTE | |
Subcampo de control | nnas |
Título | Theory, culture & society, |
Información relacionada | Vol. 29, issue 1 (2012), p. 3-13 |
ISSN | 0263-2764 |
856 ## - ACCESO ELECTRÓNICO | |
Nota Pública | E-Link |
Identificador uniforme del recurso URI | https://doi.org/10.1177/0263276411423041 |
942 ## - ENTRADA PARA ELEMENTOS AGREGADOS (KOHA) | |
Koha tipo de item | e-Artículo |
Restricciones de uso | Koha Colección | Localización (Biblioteca) | Sublocalización o Colección (subbiblioteca) | Localización en estanterías | Fecha de adquisición | Fuente de adquisición | Koha signatura completa | Identificador uniforme del recurso | Koha tipo de item |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Accés restringit | General | Centre d' Informació i Documentació del CERC | Centre d' Informació i Documentació del CERC | Repositori digital | 25/07/2018 | C | E180092 | http://cercles.diba.cat/cgi-bin/koha/opac-retrieve-file.pl?id=19dc7f14311abe0f0fc3d2dfc43879d2 | e-Artículo |