Small cities with big dreams : (Registro nro. 46200)

Detalles MARC
000 -CABECERA
Campo de control de longitud fija 02549nam a2200217 i 4500
003 - IDENTIFICADOR DE NÚMERO DE CONTROL
Campo de control ES-BaOER
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
Campo de control 20200928161941.0
008 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
Campo de control de longitud fija 190716s2019 uk ||||| |||| 0|| ||eng d
020 ## - ISBN (INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER)
ISBN 9780815391661 (pbk)
040 ## - FUENTE DE CATALOGACIÓN
Agencia de catalogación original ES-BaOER
Idioma de catalogación cat
Agencia que realiza la transcripción ES-BaOER
100 1# - ENCABEZAMIENTO PRINCIPAL--NOMBRE PERSONAL
9 (RLIN) 755
Nombre de persona Richards, Greg
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título Small cities with big dreams :
Parte restante del título creative placemaking and branding strategies /
Mención de responsabilidad, etc. Greg Richards and Lian Duif
250 ## - MENCIÓN DE EDICIÓN
Mención de edición 1rst ed.
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC (PIE DE IMPRENTA)
Lugar de publicación, distribución, etc. London :
Nombre del editor, distribuidor, etc. Routledge,
Fecha de publicación, distribución, etc. 2019
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión xvi, 251 p.
520 ## - Resumen
NOTA DE RESUMEN How can small cities make an impact in a globalizing world dominated by ‘world cities’ and urban development strategies aimed at increasing agglomeration? This book addresses the challenges of smaller cities trying to put themselves on the map, attract resources and initiate development.<br/><br/>Placemaking has become an important tool for driving urban development that is sensitive to the needs of communities. This volume examines the development of creative placemaking practices that can help to link small cities to external networks, stimulate collaboration and help them make the most of the opportunities presented by the knowledge economy. The authors argue that the adoption of more strategic, holistic placemaking strategies that engage all stakeholders can be a successful alternative to copying bigger places. Drawing on a range of examples from around the world, they analyse small city development strategies and identify key success factors.<br/><br/>This book focuses on the case of ‘s-Hertogenbosch, a small Dutch city that used cultural programming to link itself to global networks and stimulate economic, cultural, social and creative development. It advocates the use of cultural programming strategies as a more flexible alternative to traditional top-down planning approaches and as a means of avoiding copying the big city. (Font: Editor)
595 ## - Sumario
Sumario 1. Small cities, big challenges -- 2. Creating opportunities with limited resources -- 3. Placemaking Process: Putting things on the move -- 4. The Art of collaboration: Finding external partners and keeping them on board -- 5. Governance: The art of getting things done -- 6. Marketing and branding the small city -- 7. Impacts and effects: Reaping the rewards and counting the costs -- 8. Tempo: Good placemaking takes time -- 9. Lessons for other places? Critical success factors in the ‘s-Hertogenbosch story
700 1# - ENCABEZAMIENTO SECUNDARIO--NOMBRE PERSONAL
9 (RLIN) 17399
Nombre de persona Duif, Lian
856 ## - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICO
Nota pública <a href="Interacció">Interacció</a>
Identificador uniforme del recurso <a href="http://interaccio.diba.cat/CIDOC/blogs/2020/cultura-motor-canvi">http://interaccio.diba.cat/CIDOC/blogs/2020/cultura-motor-canvi</a>
942 ## - ELEMENTOS KOHA
Koha tipo de item Libro
Existencias
Suprimido Perdido Fuente de clasificación o esquema de ordenación en estanterías Estropeado Restricciones de uso No se presta Koha Colección Localización (Biblioteca) Sublocalización o Colección (subbiblioteca) Localización en estanterías Fecha de adquisición Fuente de adquisición Koha préstamos (veces que ha sido prestado) Koha signatura completa Código de barras Koha Fecha de último uso Precio efectivo desde Koha tipo de item
    Universal Decimal Classification   Disponible Disponible General Centre d' Informació i Documentació del CERC Centre d' Informació i Documentació del CERC Sala 16/07/2019 C   S 03666 CERC19070002 16/07/2019 16/07/2019 Libro

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