Detalles MARC
000 -CABECERA |
Campo de control de longitud fija |
01862nam a2200229 i 4500 |
003 - IDENTIFICADOR DE NÚMERO DE CONTROL |
Campo de control |
ES-BaOER |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN |
Campo de control |
20200928152150.0 |
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Campo de control de longitud fija |
cr ||||||||||| |
008 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FIJA--INFORMACIÓN GENERAL |
Campo de control de longitud fija |
200428s2020 xx |||||s|||| 0|| ||eng d |
024 ## - OTROS IDENTIFICADORES |
Número o código normalizado |
10.13140/RG.2.2.16293.04326/1 |
040 ## - FUENTE DE CATALOGACIÓN |
Agencia de catalogación original |
ES-BaOER |
Idioma de catalogación |
cat |
Agencia que realiza la transcripción |
ES-BaOER |
100 1# - ENCABEZAMIENTO PRINCIPAL--NOMBRE PERSONAL |
9 (RLIN) |
17532 |
Nombre de persona |
Nobre, Guilherme |
245 1# - MENCIÓN DE TÍTULO |
Título |
Creative economy and Covid-19: technology, automation and the new economy |
Medio físico |
[Recurs electrònic] / |
Mención de responsabilidad, etc. |
Guilherme Fráguas Nobre |
250 ## - MENCIÓN DE EDICIÓN |
Mención de edición |
Preprint. 2nd version, adjusted and with amendments: 06/04/2020 |
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC (PIE DE IMPRENTA) |
Lugar de publicación, distribución, etc. |
[S.l.] : |
Nombre del editor, distribuidor, etc. |
ResearchGate : |
Fecha de publicación, distribución, etc. |
2020 |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Extensión |
13 p. : digital, fitxer PDF (676 Kb) |
500 ## - NOTA GENERAL |
Nota general |
1a versió del document: 04/04/2020 |
520 ## - Resumen |
NOTA DE RESUMEN |
The paper aims the impact of the covid-19 crisis over the creative economy, seeking for ideas that may help the creative class to find alternatives as to survive. After a brief definition and dimensioning of the creative economy, section 3 shows how some players of such sectors are dealing with the sanitary crisis. As a matter to survive, the dematerialization of the creative businesses/services is proposed. However, the same technology that may help, may also harm – since artificially intelligent agents have been already employed as an autonomous “creative class”. Therefore, the necessary solution brings also new potential automated competition. (Font: Autor) |
595 ## - Sumario |
Sumario |
Abstract -- 1. Introduction -- 2. Creative Economy -- 3. Creative Economy and Covid-19 -- 4. Automation and dematerialization -- 5. Automation and Covid-19 -- 6. Conclusion |
856 ## - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICO |
Nota pública |
<a href="E-Link">E-Link</a> |
Identificador uniforme del recurso |
<a href="https://www.researchgate.net/profile/Guilherme_Nobre/publication/340438912_Creative_Economy_and_Covid-19_technology_automation_and_the_new_economy/links/5e8a71f4299bf130797ffc1e/Creative-Economy-and-Covid-19-technology-automation-and-the-new-economy.pdf">https://www.researchgate.net/profile/Guilherme_Nobre/publication/340438912_Creative_Economy_and_Covid-19_technology_automation_and_the_new_economy/links/5e8a71f4299bf130797ffc1e/Creative-Economy-and-Covid-19-technology-automation-and-the-new-economy.pdf</a> |
942 ## - ELEMENTOS KOHA |
Koha tipo de item |
e-Libro |