The Value of arts and culture in place-shaping (Registro nro. 46360)

Detalles MARC
000 -CABECERA
Campo de control de longitud fija 03252nam a2200241 i 4500
003 - IDENTIFICADOR DE NÚMERO DE CONTROL
Campo de control ES-BaOER
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
Campo de control 20201005124141.0
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA
Campo de control de longitud fija cr |||||||||||
008 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
Campo de control de longitud fija 201005s2019 uk |||||s||||o0|| ||eng d
040 ## - FUENTE DE CATALOGACIÓN
Agencia de catalogación original ES-BaOER
Idioma de catalogación cat
Agencia que realiza la transcripción ES-BaOER
245 04 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título The Value of arts and culture in place-shaping
Medio físico [Recurs electrònic] /
Mención de responsabilidad, etc. Wavehill
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC (PIE DE IMPRENTA)
Lugar de publicación, distribución, etc. London :
Nombre del editor, distribuidor, etc. Arts Council England,
Fecha de publicación, distribución, etc. 2019
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión 64 p. : digital, fitxer PDF (603,34 Kb)
500 ## - NOTA GENERAL
Nota general A la pàg. 3 del document: Authors: Andy Parkinson, Dr Andrew Engeli, Dr Tom Marshall, Anna Burgess, Paula Gallagher, Mark Lang
520 ## - Resumen
NOTA DE RESUMEN Looking at six different places across the country (Birmingham, Halifax, Hastings, Redruth, Southampton and Stoke-on-Trent ), we commissioned research into if and how an area's arts and cultural offer attracts individuals and businesses to settle there; whether it’s a factor in them staying there; and whether that cultural offer shapes a place’s local identity.<br/><br/>This research found art and culture positively impacts places in the following ways:<br/><br/>Promoting wellbeing – 65% of people think that arts and culture are good for wellbeing, and 36% think arts and culture are “essential to life”. <br/>Attracting a variety of people to live and work in an area – 44% of people who remained in an area, and 43% who moved to an area, cited arts and culture as an important factor in their decision – equal to the numbers of people citing schools. <br/>Helping build communities – 49% of people think attending arts and cultural events helps them feel part of a community, with 68% thinking these events are very important for fostering community feeling.<br/>Supporting high streets – Arts and cultural organisations are helping to fill the gap left as retail moves away from high streets. By offering unique experiences, these organisations are helping to attract visitors and increase footfall, promoting high streets as attractive places to live, work and visit. (Font: Editor)
595 ## - Sumario
Sumario Contents -- Table of figures -- 1 Introduction -- 2 Research method -- 3 Creating desirable places to live: 3.1 Building stronger communities ; 3.2 Fostering community cohesion -- 4 Attracting and retaining people to live and work: 4.1 Attracting and retaining workers ; 4.2 Accessing the local arts and cultural offer -- 5 Place marketing, inward investment and economic growth: 5.1 Supporting economic growth ; 5.2 Place marketing and inward investment ; 5.3 Benefits for the high street ; 5.4 Business location decisions ; 5.5 Business investment in the local arts and cultural offer -- Appendix 1 Research method: Nationally representative survey of adults ; Multivariate analyses on push and pull-factors ; Deliberative focus groups ; Business and strategic consultations -- Appendix 2 National survey tool -- Appendix 3 Focus group guide -- Appendix 4 Business consultations -- Appendix 5 List of contributors
700 1# - ENCABEZAMIENTO SECUNDARIO--NOMBRE PERSONAL
9 (RLIN) 17566
Nombre de persona Parkinson, Andy
710 2# - ENCABEZAMIENTO SECUNDARIO--NOMBRE CORPORATIVO
9 (RLIN) 17567
Nombre corporativo o de jurisdicción como elemento de entrada Wavehill Ltd.
9 (RLIN) 174
Nombre corporativo o de jurisdicción como elemento de entrada Arts Council of England
856 ## - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICO
Nota pública <a href="E-Link">E-Link</a>
Identificador uniforme del recurso <a href="https://www.artscouncil.org.uk/publication/value-arts-and-culture-place-shaping">https://www.artscouncil.org.uk/publication/value-arts-and-culture-place-shaping</a>
Nota pública <a href="Interacció">Interacció</a>
Identificador uniforme del recurso <a href="http://interaccio.diba.cat/CIDOC/blogs/2020/valor-cultural">http://interaccio.diba.cat/CIDOC/blogs/2020/valor-cultural</a>
942 ## - ELEMENTOS KOHA
Koha tipo de item e-Libro
Existencias
Suprimido Perdido Fuente de clasificación o esquema de ordenación en estanterías Estropeado Restricciones de uso No se presta Koha Colección Localización (Biblioteca) Sublocalización o Colección (subbiblioteca) Localización en estanterías Fecha de adquisición Fuente de adquisición Koha préstamos (veces que ha sido prestado) Koha signatura completa Código de barras Koha Fecha de último uso Identificador uniforme del recurso Precio efectivo desde Koha tipo de item
    Universal Decimal Classification   Disponible Disponible General Centre d' Informació i Documentació del CERC Centre d' Informació i Documentació del CERC Repositori digital 05/10/2020 D   E200054 E200054 05/10/2020 http://cercles.diba.cat/cgi-bin/koha/opac-retrieve-file.pl?id=7151809021278f445cd33a7403693559 05/10/2020 e-Libro

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