Cultural analytics / (Record no. 46475)

MARC details
000 -CABECERA
Campo de control de longitud fija 02526nam a2200193 i 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
Campo de control 46475
003 - IDENTIFICADOR DE NÚMERO DE CONTROL
Campo de control ES-BaOER
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
Campo de control 20240507091323.0
008 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
Campo de control de longitud fija 210322s2020 us ||||| |||| 0|| ||eng d
020 ## - ISBN (INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER)
ISBN 9780262037105
040 ## - FUENTE DE CATALOGACIÓN
Agencia de catalogación original ES-BaOER
Idioma de catalogación cat
Agencia que realiza la transcripción ES-BaOER
100 1# - ENCABEZAMIENTO PRINCIPAL--NOMBRE PERSONAL
9 (RLIN) 17777
Nombre de persona Manovich, Lev
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título Cultural analytics /
Parte restante del título Lev Manovich
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC (PIE DE IMPRENTA)
Lugar de publicación, distribución, etc. Cambridge, Massachussetts :
Nombre del editor, distribuidor, etc. The MIT Press,
Fecha de publicación, distribución, etc. cop. 2020
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión x, 318p., [16] p. de làm.
520 ## - RESUMEN
Resumen A book at the intersection of data science and media studies, presenting concepts and methods for computational analysis of cultural data. How can we see a billion images? What analytical methods can we bring to bear on the astonishing scale of digital culture-the terabytes of photographs shared on social media every day, the hundreds of millions of songs created by twenty million musicians on Sound Cloud, the content of four billion Pinterest boards? In Cultural Analytics, Lev Manovich presents concepts and methods for computational analysis of cultural data, with a particular focus on visual media. Drawing on more than a decade of research and projects from his own lab, Manovich-the founder of the field of cultural analytics-offers a gentle, nontechnical introduction to selected key concepts of data science and discusses the ways that our society uses data and algorithms. Manovich offers examples of computational cultural analysis and discusses the shift from "new media" to "more media"; explains how to turn cultural processes into computational data; and introduces concepts for exploring cultural datasets using data visualization as well as other recently developed methods for analyzing image and video datasets. He considers both the possibilities and the limitations of computational methods, and how using them challenges our existing ideas about culture and how to study it. Cultural Analytics is a book of media theory. Arguing that before we can theorize digital culture, we need to see it, and that, because of its scale, to see it we need computers, Manovich provides scholars with practical tools for studying contemporary media. (Font: Editor)
595 ## - SUMARIO
Sumario Introduction: How to see one billion images? -- From new media to more media -- The science of culture? -- Culture industry and media analytics -- Types of cultural data -- Cultural sampling -- Metadata and features -- Language, categories, and senses -- Information visualization -- Exploratory media analysis -- Methods of media visualization
942 ## - ELEMENTOS KOHA
Koha tipo de item Book
Holdings
Localización en estanterías Fecha de adquisición Suprimido Perdido Fuente de clasificación o esquema de ordenación en estanterías Estropeado Restricciones de uso No se presta Koha Colección Localización (Biblioteca) Sublocalización o Colección (subbiblioteca) Fuente de adquisición Koha préstamos (veces que ha sido prestado) Koha signatura completa Código de barras Koha Fecha de último uso Precio efectivo desde Koha tipo de item
46475 46475                                
Sala 22/03/2021     Universal Decimal Classification   Disponible Disponible General Centre d' Informació i Documentació del CERC Centre d' Informació i Documentació del CERC C   S 03790 CERC21030034 22/03/2021 22/03/2021 Book

Powered by Koha